Annons:
Etikettpolitik
Läst 599 ggr
Loris M
4/23/17, 9:33 AM

Sverige - Polisskolan 8

Det här tål att tänkas på tycker jag. Det blir sällan bra när universiteten tvingas massproducera arbetskraft för att politiker har bestämt att det är lösningen på problemet. Fler lärare, poliser, sjuksköterskor…. så löser sig resten. 

Eller kanske inte. 

"Den förvirrade pajas som kapade en lastbil och hade ihjäl oskyldiga människor i Stockholms innerstad triggade igång en av våra mest patetiska återkommande tävlingar: Politiker-SM i hårdhandskhet.

”Vi måste genast skaka fram 10 000 fler poliser!” sa Anders Ygeman (S).

”Nej, nej, 25 000!” kontrade Anna Kinberg Batra (M).

”Bättre upp! 30 000!” hojtade Ebba Busch Thor. ”Och dessutom vill vi sätta fotboja på utvisade migranter!” lade hon till.

”Det vill vi också!” gol Gustav Fridolin (MP). ”Hm, det här går ju bättre än vad jag vågat hoppas på”, mumlade Jimmie Åkesson (SD).

Det är ett barns tankegång: om vi bara har fler poliser så kan de ju hindra alla brott! Och om vi bara sätter fotboja på folk så kan de ju inte röra sig! För det får de ju inte!"

http://www.etc.se/kronika/sverige-pa-vag-att-bli-polisskolan-8

Annons:
Dioramabyggare
4/23/17, 9:52 AM
#1

Och ingen enda av våra folkvalda tycks följa upp eller ens ägna en tanke åt hur dåligt integrationen mellan "invandrarna" och "etniska" svenskar fungerar…

Magi-cat
4/23/17, 10:26 AM
#2

#0 Hmm…Stämmer, de började genast överbjuda varandra i hårda tag och fler poliser…

"Men makthavares instinktiva reaktion vid varje hot mot demokratin är likväl att genast börja rabbla nya sätt att begränsa de medborgerliga rättigheterna och låta sy upp fler uniformer. Jag antar att jag inte är den förste som associerar till den gamla historien om hur Winston Churchill inför förslaget att skära ner på kulturanslagen för att lägga på krigsbudgeten påstås ha svarat: ”Then what are we fighting for?”

Tillspetsat: om våra nuvarande styrande är beredda att äventyra demokrati och rättssäkerhet och mänskliga rättigheter – vilka är det då de skyddar oss mot?"

(ur länken)

Mycket tänkvärt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
4/24/17, 9:40 AM
#3

Varför inte se till att sluta dalta med brottslingar istället, så att de som begår brott hålls borta från oss andra?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: