Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 942 ggr
Magi-cat
5/29/17, 7:10 PM

Utvisas efter sju år

Asylpolitiken är så fel, så fel…Agneta Pleijel om hånet mot de unga:

"Hon är ”i särklass genom tiderna”, skrev hennes lärare, en av gymnasiets ”mest begåvade elever och brinner av nyfikenhet när det gäller de senaste rönen inom forskning och utveckling”. Som gymnasist fick hon ett särskilt stipendium från Kungl. Vetenskapsakademien för ett arbete om cancerforskning. Och placerade sig som finalist i tävlingen ”Unga matematiker”. Som icke-svensk student på Karolinska har hon haft att betala 130 000 kr (sic !) per termin. Människor som insett hennes begåvning, jag är en, har samlat till terminsavgifterna."

Nu ska hon utvisas - efter sju år! 

Ja…hur är Sverige egentligen funtat? Måtte förnuft och rättvisa segra!

"Onsdagen den 31 maj ordnar Karolinska Institutet ett opinionsmöte mot utvisningen av sin elev. Nanna Svartz-aulan, Karolinska Institutet, kl 16–18."

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/agneta-pleijel-asylpolitiken-rena-hanet-mot-de-unga/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
DesK
5/29/17, 7:17 PM
#1

Det finns inga ord för detta vansinne! Sverige kommer att bli det fattiga land det en gång var om sådan här dumhet får fortgå! Vi behöver våra nyanlända!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
5/29/17, 7:31 PM
#2

Ja, det är bara för sorgligt….😢 För att inte tala om meningslöst, avskyvärt och dumt!😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
5/29/17, 7:45 PM
#3

Det är märkligt att regeringen inte inser att det är bättre att utvisa de som inte sköter sig och som vägrar söka jobb för att det är trevligare att leva på bidrag. Nej istället utvisar de dem som jobbar hårt, lär sig språket på nolltid och försörjer sig själv.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
5/29/17, 7:51 PM
#4

Det är hur dumt som helst! Tyvärr kommer det att fortgå så länge som det finns människor här i Sverige som på fullt allvar hävdar att 2.9 % av alla flyktingar är riktiga flyktingar, övriga är snyltgäster och bedragare, anser de!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
5/29/17, 7:55 PM
#5

😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
6/3/17, 5:31 PM
#6

Snälla, goda Migrationsverket - låt förnuft och rättvisa segra! Låt familjen stanna!

"Aliyya Haciyeva, 23, gick ut gymnasiet i Sverige med högsta betyg i alla ämnen.

I två år har hon studerat till läkare på Karolinska institutet i Stockholm.

Men Migrationsverket vill utvisa henne och hennes familj till Azerbajdzjan.

– De anser att vi inte har tillräckligt skyddsbehov och att vi inte har anpassat oss tillräckligt till Sverige. Det gör verkligen ont i hjärtat att läsa, säger hon."

http://www.expressen.se/nyheter/aliyya-fick-toppbetyg-i-alla-amnen-utvisas/?social=fb


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Torahzen]
6/8/17, 9:47 AM
#7

Hur har det gått?

Sjuttan
6/14/17, 11:03 PM
#8

Men  huuuur  kan detta vara möjligt?   Förutom att det är grymt och omänskligt,   skriker ju vårt land efter läkare!

Finns det ingen  tänkande människa  bland dem som beslutar  och som kan göra undantag  från vårt i många fall idiotiska regelverk?

Här borde omgående  övervägas lagändringar   om så krävs    för att göra undantag,  tror inte det här är enda fallet.

Huuu  så ledsen man blir.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

tarantass
7/2/17, 7:05 PM
#9

Någon som vet hur det har gått och så?

Det här är inte heller första tråden om sådana här fall, men jag hittar inte de(n?) andra. Sedan finns ju alla fall som inte har tagits upp här, och alla fall som inte tas upp i media…

Här ett till.

Först ett beslut de kunde ha uttryckt som "vi vet inte var fadern finns, därför ska hon utvisas också från sin mor".

Nu har modern fått ensam vårdnad (tack vare advokathjälp), men eftersom dottern saknar identitetshandlingar (vilket inte hindrade att modern fick vårdnad) måste hon utvisas till en "stor familj" som Migrationsverket MUNTLIGEN hävdar finns men inte har haft kontakt med och inte nämner i beslutet och som modern hävdar utgörs av en mormor och morfar, båda sjuka.

Och hur det än är med den saken gäller det en nioårig (!) flicka som har bott i Sverige i tre år med sin mor, styvfar och tre syskon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3G4yv/marwa-9-ska-utvisas-till-marocko--ensam

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WV6XK/nu-ska-marwa-9-utvisas--trots-nya-beslutet

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: