Annons:
Etikettövrigt
Läst 460 ggr
[NeferNefer]
2017-08-25 10:44

Gör egen våtmark för mångfald

Så fint 😍

https://norrkoping.etc.se/inrikes/har-ska-bli-vatmark-okad-mangfald

"Den enskilt största orsaken att arter utrotas är att deras livsmiljöer försvinner. Jag tror det finns en stor omedvetenhet om hur allvarlig den biologiska utarmningen är. Det borde till mer politiska beslut för att skydda och återställa våtmarker och andra naturtyper."

"Grannen och grävmaskinisten Anders Andersson som Robert har anlitat för grävjobbet hittade dräneringsröret som ledde bort vattnet från ängen och grävde av det, vilket får regnvatten och vatten som rinner till att stanna kvar. Marken består av lerjord och släpper inte igenom mycket vatten så när grävningen är klar kommer vattnet sakta fyllas på. Hur lång tid det tar innan det är helt påfyllt återstår att se.

– Det ska bli spännande att se vilka vattenväxter och djurarter som vandrar in. Det kommer att bli olika trollsländor, kräldjur och grodor bland annat. Jag planerar att bygga ett fågeltorn i kanten på tomten, jag är ju gammal fågelskådare."

Annons:
2Sirius
2017-08-25 11:10
#1

Tänk om fler tänkte som vi… 😍 💭 💕

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[NeferNefer]
2017-08-25 11:10
#2

Ja, tänk 😍

Upp till toppen
Annons: