Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 804 ggr
Magi-cat
9/1/17, 9:17 PM

Piloten som vägrade lyfta...

…och därmed räddade Samim i Storbrittanninen från att deporteras till Afghanistan där han riskerade halshuggning.

Piloten har sista ordet när det gäller säkerheten och om planet kan lyfta eller inte. Han valde att inte flyga!

"– Piloten kom ut och sa att ni kommer inte att få ta honom, jag kommer inte flyga, berättar Samim Bigzads kusin Arash för the Independent."

https://www.etc.se/utrikes/samim-22-skulle-deporteras-da-vagrade-piloten-lyfta


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
9/1/17, 9:19 PM
#1

Mycket bra gjort! Den piloten har såväl hjärta som ryggrad ❤️👍

Loris M
9/1/17, 9:23 PM
#2

Modigt och bra gjort! ❤️ Nu får vi hålla tummarna att piloten inte får drabbas av några konsekvenser och straff från ledningen.

[NeferNefer]
9/1/17, 9:26 PM
#3

Ja, verkligen 🌺🎈

tarantass
9/1/17, 11:35 PM
#4

Hjärta och ryggrad var det ja. (Om skälet till att piloten vägrade var det som tyvärr aldrig skrevs ut i artikeln och inte bara att hen befarade bråk, bomber eller något.)

Och apropå civil olydnad, nyss på tapeten i en annan tråd.

Som inte heller de som är mot den skulle ha fått sin yttrande- och handlingsfrihet utan.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Siljan]
9/2/17, 5:36 PM
#5

Strongt jättestrongt gjort 👍 men ETC är inte det en sån där fake news  vänsterfeministisk sajt ? blir misstänksam när jag läser där,huvva 🤔 hmm konstigt ställe man ska inte köpa allt för det är ju det Goda hatet som vi vill undvika men det späs på.

papa-bear
9/3/17, 10:54 PM
#6

#5 inte på samma nivå som nya tider

Annons:
Upp till toppen
Annons: