Annons:
Etiketterfeminismvåld
Läst 197 ggr
Loris M
2022-06-23 20:04

"Visst är det tråkigt att kvinnor blir misshandlade men...."

Förtroendevald SD-politiker menar att han har en viktig tanke som han vill att ni ska tänka på ibland. Nämligen, när en man slår en kvinna borde vi ställa oss frågan vad har kvinnan gjort för att han ska slå henne. 🤯

Det är nästan så att man inte kan tro att det NU, idag i vår tid som det här händer. Hur kan det ens vara möjligt att kvinnohatande män med den synen kan kandidera och bli valda?

SD tar så klart avstånd från uttalandet, allt annat vore ju korkat, men lustigt att det gång på gång avslöjas att det just inom SD som den här unkna synen på kvinnor finns. Det kan omöjligt vara en slump och det kan omöjligt vara första gången han berättar det här. Men det är först när de bli avslöjade som de utesluts. Nåväl, tänk på vilka ni röstar på.

Han sa alltså:
”Visst är det tråkigt att kvinnor blir misshandlade. Men, min tanke är, och jag vill att ni ska tänka så också ibland: Vad har kvinnan gjort, för att en man ska slå en kvinna? Det är en viktig tanke”, sa han, och ställde också frågan varför det inte finns några mansjourer."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kritik-mot-kommunpolitikers-uttalande-om-kvinnomisshandel

”Vad har kvinnan gjort, för att en man ska slå en kvinna?”, frågade sig SD-politikern Håkan Lerstorp i talarstolen i kommunfullmäktige i Trelleborg. Nu rasar både hans egna partivänner och politiska motståndare mot uttalandet. Lerstorp stängs av samtidigt som SD inleder ett uteslutningsärende.
Annons:
Maria
2022-06-23 20:59
#1

Satte i halsen när jag såg inlägget på TV. Vilken människa😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2022-06-23 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1: Helt otroligt! Och den här logiken är mitt i prick SD. ☝🏼

DesK
2022-06-24 07:42
#3

En av ”mina” muslimska unga vuxna killarna råkade se detta och han var/ är full av avsky. Han sa att den som slår/ misshandlar en kvinna eller ett barn är ett riktigt äkta svin.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vixxen
2022-06-24 11:15
#4

Helt otrolig åsikt!

[RasaNebulis]
2022-06-27 22:30
#5

Man blir mörkrädd för mindre. 😠
Vidrig typ.

[EM_L]
2022-06-28 14:59
#6

Jag trodde för en sekund att jag gått och fått synfel också när jag såg hans kommentar 😃 Nädå synen funkar. Våld oavsett vad kvinnan eller mannen gjort bör inte hända.

Annons:
TatsuOni
2022-06-28 20:46
#7

Vidrig människa! 🤬


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Honestyisdead
2022-07-29 06:06
#8

Ibland är det njutning att se svinen fälla sig själv. Så oerhört korkat att till allmän beskådning visa att han inte ens begriper vilka åsikter som kommer funka och vilka som dödar karriären och får partiet att se blåsta ut som inte upptäckt hans syn fören då. Han är ju uppenbarligen inte ett geni eller diskret. Så är SD dumma nog för att missa kvinnosyn från pojkrummet 1980, eller var dom ok med det men tvingades agera för partiets image? Är det en kvinnosyn som delas av övriga? Som dyker upp när dom fått röster?

Upp till toppen
Annons: