Annons:
Etikettövrigt
Läst 592 ggr
Loris M
4/8/16, 8:47 AM

Stort tack till alla medlemmar!

Idén till den här sajten växte fram för drygt en vecka sedan och nu är sajten lanserad och ingår i iFokus nätverket.  Kul!  🙂

Jag startade sajten under "Fria" då jag saknade en sajt där vi kan diskutera jämlikhet och olika aspekter av den. Oavsett om du är homosexuell, invandrare eller har ett funktionshinder, tenderar samhället att se på dig som en avvikare och att utesluta dig från gemenskapen på olika sätt. Även om vi i Sverige kommit väldigt långt när det gäller jämlikhet och alla människors lika värde så finns det mycket kvar att göra. Inte minst när det gäller attityder. Att ändra en lag kan man göra över en natt, men att andra våra attityder och värderingar är betydligt svårare.  

Pixabay.com

Sajten växer och jag är glad över responsen jag fått och att vi redan är 25 medlemmar. Stort tack till er alla som vill vara med och bygga upp den här sajten! 🌺

Jag har inte hunnit skriva så mycket på sajten och det hoppas jag att ni har överseende med. Vi får helt enkelt hjälpas åt att utforma sajten tillsammans. Saknar ni några diskussionskategorier eller har idéer om vilka ämnen kan tas upp, skriv gärna här i tråden eller starta egna trådar. 

Tack för att ni engagerar er i jämlikhetsfrågor! ❤️

Annons:
Magi-cat
4/8/16, 8:52 AM
#1

Tack för att du startar sajten om lika villkor för alla! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
4/8/16, 9:04 AM
#2

Tack, kloka, fina Loris för en fantastisk sajt 🌺

Upp till toppen
Annons: