Annons:
Etikettervåldövergreppmobbning
Läst 877 ggr
Loris M
4/11/16, 8:49 PM

Alla såg men tittade bort

"Victor Robuschis starkaste minne från högstadiet är hur han hukar framför sitt skåp. Plötsligt träffar en spark i ryggen.

– Jag kommer ihåg att det gjorde väldigt ont. När jag vände mig om, var ingen där. Alla stod och tittade längre bort, men ingen sade något. Under alla år har jag aldrig känt mig så ensam som då, säger han.

Händelsen utspelade sig på Victor Robuschis femte skola i ordningen – Nordhemsskolan. Men Victor Robuschi menar att den skolan knappast var unik, sett till stämningen bland eleverna. Han valde att byta skola sex gånger under grundskoletiden under sina försök att undkomma mobbningen. /…/ Victor Robuschi vetmed sig att han släpat en kille genom klassrummet och drämt killens huvud i fönstret. Över en skitsak.

– Hur lärarna reagerade då, det var typiskt. Det hände inget mer än att jag fick gå ut ur klassrummet. Det var rejäla slagsmål ibland. Men det blev aldrig någon polisanmälan, säger han"

Källa

Victor berättar också att förtroendet för vuxna och lärarna var så lågt att det var ingen idé att berätta. Även när det var riktigt våldsamt så pratade de inte med lärarna. Det tycker jag är så tragiskt. 😕

Annons:
Magi-cat
4/11/16, 9:36 PM
#1

😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
4/12/16, 11:03 PM
#2

😢

Dioramabyggare
4/13/16, 9:01 AM
#3

🤔😢

Sabinan
4/13/16, 6:12 PM
#4

Tyvärr känner jag igen mig från när jag var mobbad i skolan.
Hemskt 😕

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: