Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 645 ggr
Loris M
2016-04-11 21:24

Avgår efter sitt uppmärksammade tal

"Turkiska riksförbundets vice ordförande Barbaros Leylani lämnade på måndagen sin post efter sitt uppmärksammade tal på Sergels torg i Stockholm, där han bland annat ropade ”Död åt de armeniska hundarna!”. /…/ i talet hade han uttryckt sig i termer av ”Turken vaknar, ”De armeniska hundarna bör akta sig”, ”Död åt de armeniska hundarna”, ”Död! Död! Mina kära raskamrater”. "

Källa

Bra att han avgår för jag fattar inte att man kan uttala sig så här idiotiskt. Jag såg videon på Nyheterna igår kväll och hörde hans "ursäkt"efteråt (som om det går att ursäkta något sådant) att det handlade om missförstånd, att han inte har något emot fredliga armenier, kvinnor och barn, att han inte var förberedd på talet och att det kom spontat… 😡

Annons:
Tjeja
2016-04-11 21:32
#1

Tycker att föreningen har förverkat sin rätt till alla statliga bidrag i alla fall. Oavsett hur mycket förra ordföranden nu har avgått. För det han avslöjade är ju föreningens egentlige intentioner samt att medlemmarna med starkt jublen underströk att de håller med i talet.

Nej inga mer jäkla bidrag till hatiska föreningar som önskar död åt andra människor någonstans på något vis! 😡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Loris M
2016-04-11 21:33
Magi-cat
2016-04-11 21:34
#3

Finns inte ord för det…🥶 Och så stå och skylla ifrån sig sedan! Vad trodde han? Att han skulle hyllas? Som om "spontant" någonsin skulle kunna ursäkta…

Att han avgår är det enda möjliga.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-04-11 21:41
#4

#3 Exakt! Det var så konstigt att han sa att det kom spontant och inte var förberett. I mina ögon är det ännu värre, för då har han sagt vad han tycker helt utan censur och direkt ur hjärtat. Dumt!

Magi-cat
2016-04-11 21:48
#5

#4 Precis! Både huvudlöst och hjärtlöst….💔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: