Annons:
Etiketthbtq
Läst 564 ggr
Magi-cat
5/3/16, 7:43 AM

Rickard Söderberg om tolerans

" ”Jag blir förvirrad när er inspirationstalare förklarar att homosexualitet är förbjudet, och kommer straffas. Jag kommer tala om kärlek, hur den bemöts i salafism och i sharialagstiftning, och hur vår värld behöver fler människor som hänger sej åt ömsesidig kärlek till varandra ”, skriver Rickard Söderberg.

Det är en helt vanlig morgon. Jag brygger kaffe, raderar ett dödshot och käkar havregrynsgröt med min make. I andra delar av världen skiner morgonsolen också klart.

Trots det lever människorna där i totalt mörker.

För många ungdomar är vingslagen från fjärilarna i nyförälskade magar synonymt med sharialagarnas död, och med den känslan är en vanlig morgon ingen god morgon.

Det är med detta perspektiv jag ser hur salafisten [Salman al-Odah](http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/salman-al-ouda-is-representerar-inte-muslimer "SVT Nyheter, intervju med Salman al-Ouda, 30 april 2016: "Men betyder det att du tycker att moderna muslimer ska acceptera att somliga människor är homosexuella? – Jag tror inte att den islamiska kulturen accepterar tanken att homosexualitet är helt ok. Det existerar inte inom ramen för den islamiska värdegrunden. Däremot anser jag att om en person är homosexuell eller utför homosexuella handlingar så ska man inte skryta om det."") har hållit tal i Malmö, till förmån för Syriens unga."

Rickard Söderberg är engagerad i syriska ungas rättigheter och erbjuder ett möte där han vill tala om kärlek och hur vår värld behöver fler människor som hänger sig åt kärlek till varandra.
Han tar inget betalt och ska själv stå för kaffe och bullar på mötet. 🙂

"Förtrycket av HBTQ-personer i världen idag får inte gå oss obemärkt förbi. Vi hörs och ses snart!

KRAM!"

http://www.svt.se/opinion/soderberg-om-tolerans

Kärlek åt alla.❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
5/3/16, 8:00 PM
#1

❤️

Loris M
5/4/16, 10:49 AM
#2

❤️

Upp till toppen
Annons: