Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 532 ggr
Magi-cat
2016-05-12 08:46

Oskyldig Bill Clinton-grej?

Opinionen är ibland ljudlig och skoningslös medan andra slinker mer diskret undan. Som den här fritidspolitikern som köpte sex på ett hotell men skyller ifrån sig 😡 med att det var "oskyldigt" och en "Bill Clinton-grej"! 🤪🤮Och att han hade "behov"! 

Han avgår visserligen (något annat vore helt orimligt) men beklagar sig samtidigt för att han går miste om 90 000 i arvode…
Han slipper dock rättegång eftersom han erkänt….

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/politiker-kopte-sex-pa-hotell-om4130112.aspx


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2016-05-12 08:48
#1

Sätt det gärna i relation till

http://multikulturellt.ifokus.se/discussions/5732ba778e0e74493300097e-vems-sexism-gor-oss-arga?discussions-1

"Varför uttalas ingen kritik mot deras uppenbart bristande kvinnosyn? Satt i perspektiv från de senaste veckornas jämställdhetsdebatt verkar köp av kvinnokropp vara föga upprörande." (ur länken)

Ja, vems sexism gör oss arga?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-05-12 09:35
#2

Sådant här mår jag illa av. 🤢Att hälsa på en kvinna på ett annat sätt än att skaka hand är tydligen jättehemskt och respektlöst mot kvinnan. Att köpa sex (som dessutom är ett brott) är inte lika illa eller ens respektlöst. För han köpte blommor till kvinnan. Vilket då (i ett parallellt universum) betyder att han egentligen respekterar henne och att det är inget fel på hans kvinnosyn.

Magi-cat
2016-05-12 09:40
#3

#2 Precis! Och att han har mage att skylla ifrån sig till på köpet! 🤮


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2016-05-16 18:37
#4

🤮Unket. Respektlöst.

Upp till toppen
Annons: