Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 1539 ggr
[NeferNefer]
6/7/16, 5:13 AM

Patrioter och DNA

En grupp människor får sitt DNA testat. De blir både överraskade och rörda. Så vackert att se 🙂

(Det är visserligen reklam på slutet men ändå tankeväckande och, som sagt, väldigt vackert att se)

Annons:
[Rhonda]
6/7/16, 7:26 AM
#1

BINGO!!!! Jag har sett på jätte många videos på YT om african-americans som tror de är 100% afrikansk t.o.m Snoop Dog: 

https://youtu.be/Exz0yNdvksg

Kolla detta jag skrattade när jag såg det. This is brilliant!

https://youtu.be/pLoel5EKT34

We are all one big family here on earth and the sooner everyone realises it the world will be a better place!

       -------------------------------------------------------------------

Jag tog ett dna-test för 7 år sedan (100% European) och jag har 14% viking dna. Det är inte konstigt egentligen eftersom dannarna hade erövrat hela Englands östsida. (genographicproject and familytreedna)

Min sambo fick resultatet: 100% Scandinavian. 

Är ni intresserade av sådant tar då ett test - det är kul att få reda på resultatet!  Även om man tror att man har 100% svenskt påbrå är det inte säkert man har det.

Jag tänker nu på när JÅ (SD) ville sparka ut alla från Sverige som inte var svensk - han själv är ju så mörk. Tyvärr blir det inte många kvar. Sist ut släck lyset 😃

Loris M
6/7/16, 8:22 AM
#2

Underbar video! Tack Nefer! 🌺

Jag gillar de kaxiga i videon som är så övertygade om sitt ursprung och sedan blir de som ödmjuka och rörda till tårar. Som en kvinna i videon sa, det här borde bli tvång, för då skulle vi inse att vi alla hör ihop. ❤️

Magi-cat
6/7/16, 8:38 AM
#3

"We are all one big family here on earth and the sooner everyone realises it the world will be a better place!"

Så sant! ❤️🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
6/12/16, 8:30 PM
#4

Ja, den var underbar. Och säger naturligtvis det enda rimliga.

Men, med risk att råka punktera någons glädje, låt oss inte glömma att även detta kan missbrukas. Jag försökte t.ex. en gång i tiden diskutera med en i vissa (inte bara rasistiska) kretsar rätt inflytelserik person med vetenskapliga pretentioner som menade att "intelligent afrikan? Då har han europeiskt eller östasiatiskt blod" och "riktigt korkad vit? Finns säkert afrikaner i släkten".

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[NeferNefer]
6/13/16, 1:15 AM
#5

#4: Vi är alla från Afrika från början. Jag tänker fortsätta glädjas åt en vacker videosnutt utan att bekymra mig för hur en del rasister kan tänkas tolka resultaten. Rasister tolkar ändå allt som de vill. Världen kan inte stanna upp bara för att de har för vana att förvränga allt.

kamera0710
6/15/16, 4:01 PM
#6

#5 Precis! Har ibland rekommenderat de som förfasar sig över invandringen att återvända till den afrikanska kontinenten, för att sona sina utvandrade förfäders synder!

Annons:
Magi-cat
6/15/16, 4:36 PM
#7

Säg det till Trumpen som kolkar upp ett och annat om invandring…..🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
6/15/16, 4:44 PM
#8

#7: ja, och det gäller mindre kända förmågor också.

Jag har sett många diskussioner på iFokus och på andra håll där jag har fått sätta mig på fingrarna för att inte ge mig in i tjafs jag inte orkar, därför att folk på vår sida har deltagit men inte haft kunskaper jämbördiga med xenofobernas. Det man ser där är alltså att det är xenofob- och rasistsidan som har de starkare argumenten. Och det räcker för att övertyga en del. Jag har sett fler sådana diskussioner än där folk på den humanitära sidan deltar och har de starkare argumenten. Troligen på grund av den obekväma omständigheten att rädsla ofta ger mer glöd och energi än öppenhet och engagerar folk mer. Jämför "privatreligiösa" och nyfrälsta fundamentalister.

(Autentiskt xenofobexempel om att vi kommer från Afrika: "ja, och där var vi också färdigutvecklade när vi hade lärt oss att odla litet och plocka frukter från träden i det tacksamma klimatet. Det behövdes hårdare väder för att vi skulle fortsätta utvecklas".)

Så det skadar nog inte att bilda sig och tänka några varv på hur saker kan missbrukas också. Jag har inte sagt att det är obligatoriskt.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

kamera0710
6/15/16, 5:17 PM
#9

#7 Ja, alla som inte är indianer kanske borde lämna den amerikanska kontinenten…

Magi-cat
6/15/16, 5:49 PM
#10

#9 En tanke som slår en ibland…😇


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Spöket
6/22/16, 7:54 PM
#11

Var kan man gå och testa sig (sitt dna ursprung) Sidorna är på engelska.

Multi vad?

Upp till toppen
Annons: