Annons:
Etikettpolitik
Läst 635 ggr
Magi-cat
2016-06-08 08:08

Rasister på viktiga poster

Expessen avslöjar att en SD-tjänsteman i EU-parlamentet även fick jobb på en säkerhetsklassad tjänst på SÄPO.
Den här tjänstemannen har spridit övertydligt rasistiska budskap på ett internetforum.

"Expressen kan nu avslöja att han tillträdde en säkerhetsklassad tjänst på Säpo bara några veckor efter att han anonymt spridit budskapet att svenskar kan få beväpna sig mot "invandrarbrottslighet" från "undermänniskogrupper"." 

Vad är det som händer egentligen? Hur kan det komma sig att personer med uttalade hatideologier får viktiga poster i och får representera Sverige? Hur tänkte säkerhetstjänsten?
Och ännu mer: Vad gör att en del till varje pris försvarar dem???

citat och källa:

http://www.expressen.se/nyheter/sapo-gav-jobb-at-aktiv-rashetsare/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Rhonda]
2016-06-08 08:13
#1

Jag mår illa av allt sådant här. 😕

tarantass
2016-06-08 20:32
#2

Normalisering…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[NeferNefer]
2016-06-09 01:47
#3

😮Fruktansvärt! Oacceptabelt!

Loris M
2016-06-09 10:48
#4

Tragiskt! 😕

(Något annat som är tragiskt är att någon går systematiskt in och anmäler inlägg (som nu #0) som egentligen inte bryter mot sajtens eller iFokus regler, men som kritiserar SD och främlingsfientlighet. Lustigt! Men jag är glad i alla fall att de läser här, för det kan hända att de lär sig något och kanske t.o.m. inser så småningom hur idiotiskt det är att hata andra folkgrupper. Lite väl optimistiskt kanske men chansen finns)

[NeferNefer]
2016-06-09 13:39
#5

#4: Märkligt beteende av den personen. Brukar inte SD:are annars hävda att de inte är rasister? Säger inte sånt här emot det påståendet? 🤔😃(Inte för att jag är speciellt förvånad)

Upp till toppen
Annons: