Annons:
Etiketthbtq
Läst 748 ggr
Loris M
6/11/16, 12:37 PM

Är du heterosexuell? Grattis!

Läsvärd artikel som skulle kunna sammanfattas just så som rubriken lyder. 

"Det är ett naturligt mål och vi börjar prata om det tidigt. Barn och familj. "Hur många barn ska du ha när du blir stor?" minns jag barnen fråga mig redan på förskolan. Villa, Volvo, vovve och drömmen om att hitta sitt livs kärlek som man en dag sammansvetsar med ett barn och först då kan anta termen ”en riktig familj”. Vi pratar om barn som om det vore en självklarhet och en rättighet. Men så speglas inte verkligheten…/…/ Är du heterosexuell så grattis! Då har du svårt att relatera till problemet. Är du en homosexuell man så vet du redan att bögarna förväntas att vara och förbli barnlösa. 

Men de homosexuella männen varken klagar eller kräver förändring och anledningen till det är enkel. Som homosexuell man är du medveten om din sexuella läggning redan som barn, och även införstådd i att fortplantningssystemet kommer sätta stopp för framtida drömmar om barnskrik och blöjbyte. Vi accepterar och går vidare med livet helt enkelt.Vår acceptans grundar sig i något föråldrat, något orättvist och i något som inte längre borde vara möjligt. Men när alternativen läggs på bordet inser man att välja att acceptera framför sorg inte enbart är den enkla vägen, utan också den enda vägen.

För tyvärr är det så, i vårt "jämställda" land Sverige, har inte alla rätten att bli föräldrar. Surrogatmödrarskap och adoption hade vart lösningen, men vårt kära Sverige har satt käppar i hjulen."

http://www.expressen.se/debatt/alla-har-inte-ratten-att-bli-foraldrar/

Annons:
Maria
6/11/16, 12:48 PM
#1

Trots att Sverige har kommit väldigt långt när det gäller detta så har vi mycket kvar att jobba på.

Jag kan tänka mig att det känns frustrerande när man är i situationen och utvecklingen inte går snabbare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: