Annons:
Etikettövrigt
Läst 527 ggr
Magi-cat
2016-06-16 10:13

Om att ha tilltro

Tomas Sjödin i GP, om att välja att tro på människor man möter:

"Jag står sedan några år tillbaka mitt i ett arbete där människor från hela världen möts. Min vardag är en stor och underbar kulturkrock. Varje dag möter vi utsatta och hjälpsökande människor. En del av dem uppvuxna sedan barnsben i Kortedala eller Lunden, medan andra har gjort den långa resan tvärs över haven för att hitta ett hem värt namnet. Och varje dag återupptäcker man att vi på insidan är slående lika varandra. "

"Jag tar gärna risken att bli lurad. Tror hellre för mycket än för litet. Detta av det enkla skälet att jag vet att jag själv hade varit uträknad om det inte funnits människor som fortsatt att tro på mig under de perioder jag inte orkat göra det själv. Min fasta övertygelse är att uthållig tilltro förändrar oss alla, och att det i en sådan atmosfär med tiden blir allt svårare att lura eller svika. Detta tar ett liv att lära sig, och denna lördag är en utmärkt dag för att köra igång med träningen. "

http://www.gp.se/livsstil/tomas-sj%C3%B6din-tilltro-f%C3%B6r%C3%A4ndrar-oss-alla-1.2514251


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
2016-06-16 14:01
#1

Det var bra sagt! 👍 Möter vi människor med misstro och vågar inte lära känna dem, så förlorar vi själva på det.

[NeferNefer]
2016-06-18 01:27
#2

Så sant 🌺❤️

Upp till toppen
Annons: