Annons:
Etiketthbtq
Läst 691 ggr
vallhund
2016-07-28 16:48

Det okända hotet mot Sveriges Prideparader

"De är maskerade, arga, anarkist-feminister.

Expressen har granskat vänsterextremisterna som gömmer sig bland det så kallade ”rosa-svarta blocket” i landets pridetåg. Deras mål är att stoppa poliser, moderater och – som de uttrycker det – ”andra nazister”.

– Det är många som inte orkar gå med i paraden längre och jag förstår dem, säger Edith Escobar, homosexuell och distriktsordförande för Moderaternas HBTQ-förbund, Öppna moderater."

http://www.expressen.se/nyheter/det-okanda-hotet-mot-sveriges-prideparader/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
micki83
2016-07-28 17:00
#1

:(

vallhund
2016-07-28 17:02
#2

Jonas Gardell förklarar varför det är historielöst att mobba ut personer med avvikande åsikter från Pride.

http://www.expressen.se/kultur/ingen-ska-fa-ta-min-stolthet-fran-mig-mer-1/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
2016-07-29 11:48
#3

"Vänsterextremister"? Dom är bara extremister.  Och motverkar helt ett gott syfte.😡😟

Ur Gardells länk:

"Det viktiga med Pride är att visa att vi finns överallt. Vi kommer i alla olika storlekar, former, färger, yrken, kulturell, etnisk, politisk och religiös hemvist.

Vi håller inte med varandra om allt. Vi tycker inte ens om alla. Det är inte det som är poängen. Poängen är att alla som finns måste få finnas.

Det finns oändligt många färger, långt många fler än svart och vitt.

Så många sätt som man kan vara på.

Som skapta för varann!

Eller som vi skanderade i frigörelsedemonstrationerna när jag var tonåring och dagligen utstod gliringar och glåpord, hugg och slag i den förort jag kom ifrån: ”Ingen ska få ta min stolthet från mig mer, nej, aldrig i hela mitt liv!”"

Även om man inte håller med varandra om allt är det oerhört viktigt att enas med alla man kan för att uppnå ett gemensamt mål.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
2016-07-29 12:32
#4

Rent allmänt, utan att ha läst länkarna, kan jag förstå om man har svårt att se hur det går ihop att högerfolk samtidigt kan vara feminister, HBTQ-engagerade och sådant. Det tycks ju förutsätta att man kan se maktstrukturer och hur de inskränker livet för folk på vissa områden (dem som gör att man är feminist eller HBTQ-engagerad) men inte på andra (dem som gör att man är höger).

Men det ger en ju inte rätt att göra samma sak själv: stå för frihet på vissa områden och ofrihet på andra. (Eller frihet för vissa, med otillräcklig hänsyn till mittlinjen mot andras lika frihet, om man vill uttrycka det så.) Bättre att diskutera med högerfolket och ännu bättre att se att man själv bär på precis samma inre motsättning och göra något åt den.

Inte heller rätt att sabotera en sak man själv tycker (?) är god.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
2016-07-30 01:38
#5

Sedan hade det väl varit naturligt för sådana elittrupper de "rosa-svarta" ser sig som att analysera vilka som vinner på den taktik de har valt. Ifall man nu inte inser att det är fel att kalla folk fula saker och hota med våld alltså, fast man kanske själv har utsatts.

Prideparader och HBTQIA-rättigheter är redan en av de populäraste slagpåsarna för dem som vill tillbaka till ett inbillat Femtiotalssverige, och de är många och högljudda. Folk som verkligen är extremister kommer ju som manna från himlen för dem.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

landsbygdsbo
2016-08-13 14:13
#6

Bristen på respekt för människors olika livsstilar o behov är väl ngt nassar o kommunister alltid haft gemensamt

Annons:
Upp till toppen
Annons: