Annons:
Etiketternormervärderingar
Läst 520 ggr
Loris M
8/23/16, 7:57 PM

Lite mer verklighetsförankrat :)

Satt precis och skrattade för mig själv när jag såg de här bilderna. 😂Ett jättebra sätt att verkligen motverka den falska bilden av kändisar vi serveras dagligen i medier och det liv som andra tycker att vi (speciellt kvinnor) borde leva. Ha en perfekt kropp, perfekta barn, perfekta vänner, perfekt städade hem ….. En bild som knappats är verklighetstrogen. 

(Bilder kan ni se under länken nedan!)

"När man tittar på kändisars instagramkonton är det lätt att se en väldigt rosenskimrande värld. Det bestämde sig den australiske läkaren och komikern Celeste Barber att motbevisa – genom att själv återskapa bilderna med lite mer verklighetsförankring.

– Jag ville bara få folk att skratta. Jag tycker om att göra narr av mig själv, säger Celeste till Huffington Post. Och hon verkar ha lyckats för Instagramkontot där hon delat sina bilder har nu nått över en miljon följare.

Hon är själv småbarnsmamma och styvmamma till två tonårstjejer och vet därmed ett och annat om hur föräldralivet kan se ut. Hon säger att hon hoppas att de som följer henne förstår att det är coolt att vara normal också.

– Emellanåt kan det vara svårt nog att bara ta sig igenom dagen. Jag hoppas att mammor kan få skratta lite åt mina bilder medan de tvättar, lagar mat och dricker billigt vin direkt från flaskan."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23392804.ab

Annons:
[NeferNefer]
8/24/16, 2:21 PM
#1

Underbart!!! ❤️😂

Upp till toppen
Annons: