Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 621 ggr
Sommarek
10/5/16, 10:33 AM

Fällde sexistiska kommentarer - tränar med damerna

Så här kan det också gå. Äntligen ett "straff" som passar "brottet", om man säger så.  😃 
(Jag länkar normalt av princip aldrig till Aftonblodet, men det här var för bra för att låta bli.)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article23652099.ab

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[NeferNefer]
10/5/16, 2:24 PM
#1

Förklaringen var bra, men jag kan ändå tycka att det känns trist att deras straff blir att träna med damlaget …

Sommarek
10/5/16, 2:32 PM
#2

#1 Jo, man hoppas såklart på ytterligare påföljd, men som tankeställare är det alldeles utmärkt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[NeferNefer]
10/5/16, 2:46 PM
#3

Ja, jag hoppas det biter på dem 😃De fattar väl förhoppningsvis att kvinnor också är människor och inte viljelösa slavrobotar som ska stå vid spisen och passa upp på män 😕

Sommarek
10/5/16, 2:50 PM
#4

Förhoppningsvis spelar de skiten ur dom också.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[NeferNefer]
10/5/16, 2:51 PM
#5

Ja, det vore underbart!! En sån match skulle jag gärna se, fast jag i övrigt är helt ointresserad av sport 😃

tarantass
10/5/16, 9:43 PM
#6

Får hoppas de – och andra tjecker – lär sig något och inte tar det på det andra sättet. Påföljden är logisk och tacksam att skratta åt, men jag vet från skolan (min och andras) hur det kunde anses nedsättande för killar att vara med tjejer därför att det var ett så självklart nerköp att dela tjejernas lägre status.

.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Sommarek
10/6/16, 8:24 AM
#7

#6 Förhoppningsvis lär de sig att det inte finns något nedsättande med, eller hos, kvinnor.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[NeferNefer]
10/6/16, 8:57 AM
#8

#6: Och jag vet från skolan att det inte känns speciellt roligt eller bra för självförtroendet att bli använd som straff för bråkiga pojkar … så jag hoppas att tjejlaget i fråga inte ser det på det viset, utan som ett sätt att hjälpa de här pellejönsarna att lära sig något.

Upp till toppen
Annons: