#19 Egentligen det mesta i ditt inlägg är OT men jag har låtit en del stå kvar för att kunna bemöta det. Du fattar verkligen inte. Är jag så otydlig? Jag har skrivit flera gånger vad tråden handlar om (trots att det framgår tydligt i TS) men du bara fortsätter.
Det handlar inte om OT saker, utan det handlar om att TS skrev ett huvudinlägg där han tog saker ur sitt sammahang för att ge dom en annan betydelse och man kan väl inte förbjuda att referera till hela sammahanget för att rätta till betydelsen.
Det stämmer inte riktigt. Jag tycker inte att det saknas sammanhang. Jag behöver inte veta var RobinEH fick inspiration ifrån för att skriva inlägget, för att kunna diskutera det eller förstå. Han är tydlig med vad han reagerar på och uttalandet han citerar kan inte tolkas på så många sätt oavsett sammanhang. Skulle någon mot förmodan tycka att sammanhang saknas kan denne gå till den aktuella tråden och läsa eftersom Robin länkat till det.
Jag betraktar hennes inlägg som att hon ville uttrycka att skadorna som brottsoffrena fick är betydligt högre hos den gamla kvinnan och att barnen knappast skadades av att ha sex med kvinnan. /.../ Jag undrar varför ett forum som heter lika villkor hoppar på en skribent som egentligen bara är för lika villkor?
Det är fortfarande inte relevant. Som sagt, det handlar inte om att jämföra vilket brott som är värre (i den här tråden). Att skribenten är för lika villkor är verkligen en kraftig överdrift (i mina ögon). Jag läst hennes inlägg och även diskuterat med henne. Alla hennes inlägg är på samma tema och har väldigt lite med lika villkor att göra.
Sen i övrigt att du skriver att barnet knappast tagit skada (hur i hela friden kan du veta och påstå det?!), visar också var du står när det gäller sexuellt utnyttjande.
Jag tycker det här liknar mer en häxjakt än en diskussion som handlar om sexuellt utnjyttjande av barn.
Ja, och vems fel är det? Det är jag som envisas med att du ska hålla dig till TS som är just sexuellt utnyttjande av barn och du envisas med att gå OT. Jag har inget emot att du startar en annan tråd och diskuterar de här saker du tar upp här. Men jag vill inte att du gör det i den här tråden. Hur svårt kan det vara?
Hur ska man annars visa att straffen för flyktingar är lägre om man inte tar upp några exempel?
Återigen, det är inget som ska visas eller diskuteras i den här tråden. Det främlingsfientliga ligger i att hon har en agenda. Att sprida så mycket texter, videon, artiklar... om flyktingar/invandrare som begår brott, som möjligt. I syfte att påverka så många som möjligt. Det här är min helt personliga åsikt baserat på alla trådar jag läst av henne under en längre period och anser att de alltid har samma tema och budskap.
Skulle det ha låtit bättre om hon skulle ha skrivit illegala migranter som begår brott i stället för flyktingar som begår brott?
Egentligen inte. Varför känner du att de måste kallas för något? Varför inte skriva "en ung man/person i trettioårsåldern ..... " som man annars skriver när det handlar om svenskar som begår brott? Jag tror att det är helt medvetet att använda just "flykting" eftersom det verkar vara mera intressant än själva brottet för en del, verkar det som.