Annons:
Etikettjämlikhet
Läst 1916 ggr
RobinEH
2016-11-10 18:14

Inte våldtäkt, hon var sexig

Sexuellt utnyttjande av barn, sexuellt utnyttjande vid beroendeställning, utnyttjande av barn för sexuell posering etc. 

Kände mig oerhört äcklad när jag läste denna kommentar från en användare här på nätverket. Med hänsyn till upphovsrättslagen medföljer länk för citatet.

"Idag är det inte ovanligt att 13 eller 14 åringar har sex med varandra och knappast tog dom skada av att ha sex med en 32 årig sexig kvinna heller. Det fanns en pixlad bild av kvinnan i internätet en gång och man kunde se att det var en sexig kvinna. Min man sa att han skulle ha varit glad att ha en sån lärare när han var 14.  Han skulle inte ha sett det som att hon missbrukade sin auktoritet."

http://politik.ifokus.se/discussions/5824826fce12c43c0400183d-garningsman-skyddas-mer-an-offer

Citatet gäller ett fall där en kvinnlig lärare haft sex med flertal elever i åldern 13-14 medan hennes ålder var 31. Detta uppdagades då föräldrarna till elev blev informerad om att övergreppen skett. Vi talar här om barn som antingen ej nått pubertal ålder eller är i tidigt skede. Enligt den som skrivit kommentaren är detta ingen fara, för våldtäktsmannen var "sexig". Därtill väljer denna att styrka sitt tycke med att dennes man hade varit glad om han våldtagits av en kvinnlig lärare i 30-års åldern när han var 14. 

Men det är inte första gången jag sett sådant vidrigt påstående. Det tyder sig att minderåriga pojkar får sin "dröm" uppfylld om de våldtas av en äldre kvinna, medan det är klar våldtäkt om könen är ombytta.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
iskogen
2016-11-10 18:18
#1

Sjukt. Bara sjukt.

Zepp
2016-11-10 19:03
#2

Eh.. för det första.. så är jag helt emot den senaste juridiska omsvängningen där allt mer klumpas ihop under beteckningen "våldtäckt"!

Det är för det första en eftergift för opinionen, dvs att i princip klumpa ihop all form av sexuella övergrepp i benämningen "våldtäckt"!

Käckt ioförsej men rätt meningslöst och bra kontraproduktivt!

Iallafall, det förekommer altså olika former av sexuella övergrepp.. som regel så kan de ha samma straffsatser/påföljder!

Det blir i praktiken inte bättre för att alla dessa klumpas ihop.. troligen tvärt om!

Den andra grejen är, våra barn skall fredas och inte utsättas för någon som helst påverkan vad gäller sex, de skall växa upp och få normala sexuella preferenser.

Vuxna skall inte få leva ut sina sexuella lustar genom att snärja våra barn!

Iallafall.. det är skillnad mellan en vuxen.. som vid fullt förstånd begriper konsekvenserna av sitt handlade och barn!

Det äär lixom inte för inte som man sätt gränser för detta.. åldersmässigt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

FataMorgana
2016-11-10 20:29
#3

Men hon skrev ju att läraren borde ha fått 20 månader och flyktingen 20 år. Håller du inte med?

Själv äcklas jag nog mer av flyktingen som våldtog den gamla damen som nu håller på att dö. Det först är äckligt. Men inte en notis om det i hela diskussionen 🤢Precis som om det vore mer okey….

Sedan kan man ju vara av olika åsikter när det handlar om sex. När jag var 13- 14 år gammal hade många av mina vänner sex med betydligt äldre killar, många var långt över 20 år gamla och inte tog dom någon skada av det. Endel skröt t.om om det. Men klart, i lagens namn klassas dom väl också som våldtäksmän, även om det inte var några våldtäkter som det handlade om. Jag hade också en hel del fantasiser om att ha sex med en av mina manliga lärare som jag tyckte var så sexig och snygg och jag hade nog väldigt gärna hoppat i säng med honom .

Magi-cat
2016-11-11 10:46
#4

Fruktansvärt att läsa en del kommentarer i den tråden, bl.a. den som citeras i #0! 😮🤮 Vad f-n rent ut sagt spelar det för roll om läraren var "sexig"?
Lagen ska skydda barn och personer i beroendeställning för att utnyttjas på det här sättet och det finns absolut inget förmildrande att säga om det! 

VIDRIGT!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2016-11-11 11:09
#6

Jag är tveksam till att skriverier av ovanstående slag ens borde ges spridning på iFokus.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2016-11-11 11:45
#8

#7 Nej, jag syftar på dina och några andras inlägg. Jag ser det som synnerligen allvarligt att på något sätt förminska det brott det är att sexuellt utnyttja minderåriga (=våldtäkt) i beroendeställning och urskulda det med någon form av "frivillighet". Det är av denna anledning lagen finns och det är uppenbart att den behöver vara sträng!
Att du kommer dragande med vad din man tycker och att "hon var sexig" är i bästa fall pinsamt.

Att dessutom passa på och vränga till detta för att ge luft till en främlingsfientlig eld känns - obehagligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Skorpion76
2016-11-11 14:12
#9

Bläh! Usch! Förlåt, men det där är så sjukt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2016-11-11 16:42
#11

Raras' senaste inlägg verkar ha anmälts bort. Bl.a. av mig. Jag tyckte det räckte med den typen av hätska utfall. Det finns andra sidor till sådant. (Men naturligtvis tar sajtvärden ställning till det när hon får tid.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zepp
2016-11-11 18:23
#12

Vad vi kan konstatera hitills i den här tråden är.. tada, det är ett problem med invandrares sexuella övergreppp oavsett om dessa hamnar juridiskt inom det nuvarande "våldtäckt".. utan rara är förespråkare för svenska mäns/andra etniska svenskar i "upphöjd position" monopol på just det sagda, oavsett om det kallas för våldäckt, sexuelt utnuttjande eller sex med en person i beroendeställning!

Till raras försvar kan jag hålla med om att varken muslimska män eller någon annan form av invandrare skall få lov att ta sexuella fördelar för egen del utav barn.. oavsett om dessa är etniska svenskar, invandrare, har annan religion än Svenska statskyrkan/what ever!

Till raras nackdel så får man hur som helst framhålla huruvida olika sexuella övergrepp utförs utav sk invandrare!

Dvs det framstår främst som att rara vill att främst svenska män skall ha monopol på övergrepp?

Eventuellt så är rara extrem feminst och vill utvisa alla män till Somalia.. inklusive Jimmie Åkesson, fast bröderna Ekeroth hör hemma i Kaschstan!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Loris M
2016-11-11 19:41
#13

Tack till er som anmält! 🌺

Jag har inte läst igenom tråden men avser att göra det nu och rensa och se över om det finns sådant som bryter mot reglerna eller inte har med ämnet att göra. 

Edit. Ser nu att Rara har förlorat skrivrättigheter efter upprepade inlägg som anmälts. Det är alltså det automatiska modererings systemet och inte jag.

Annons:
Loris M
2016-11-11 20:06
#14

Nu har jag läst och valt att ta bort inlägg ni anmält. Så fruktansvärt vidrigt skrivet. 🤮😡

#3 Det här är ingen tävling i vad som är äckligast/vidrigast/värre. Jag tycker att det framgår väldigt tydligt i #0 vad RobinEH vill diskutera och det är inte flyktingar. Utan sexuellt utnyttjande av barn oavsett vem förövaren är. Var snäll och håll dig till det om du vill fortsätta diskutera. Vill du diskutera flyktingar och våldtäkter så får du gärna göra det på sajten som Robin länkat till. De älskar sådant och diskuterar i princip inte annat. 

Någon som förgriper sig på barn gör alltid fel. Alltid. Det spelar ingen roll vem förövaren är - flykting, lärare, invandrare, svensk, politiker, förälder, klasskamrat…- det är alltid fel.

Loris M
2016-11-11 20:49
#15

#0

Jag är inte alls förvånad (tyvärr) med tanke på vem som skrev inlägget. Alla hennes inlägg är i samma anda. Och allt som händer här i världen är invandrarnas/flyktingarnas fel för det säger österrikiska främlingsfientliga källor. Och då är det sant. Hur logiskt som helst. 🤦‍♂️

Men det är inte första gången jag sett sådant vidrigt påstående. Det tyder sig att minderåriga pojkar får sin "dröm" uppfylld om de våldtas av en äldre kvinna, medan det är klar våldtäkt om könen är ombytta.

Håller med dig och tycker att det är så hemskt. Har aldrig hört någon säga att en 14-årig flicka fick sina drömmar uppfyllda när hon hade sex med en vuxen, äldre man. Det bygger väl på den felaktiga föreställningen att män är mer sexuella än kvinnor och då borde småpojkar gilla det och inte ta skada. 🤮

Jag blir så arg när lärare eller de som barn ser upp till och litar på, gör så här mot dem.

FataMorgana
2016-11-12 14:41
#16

#14 och till alla andra

Men rara skrev ju inte att det som läraren gjorde var rätt, eller hur? Ni kanske skulle ta och öva lite på att läsa inlägg utan att tolka in egna saker.

#15

Men den här kvinnliga läraren blev ju inte dömd till våldtäkt utan till sexuellt utnyttjande av minderåriga. Så hon kan ju inte med våld ha tvingat sig på samlag med barnen för annars hade hon ju blivit dömd för våldtäkt. Det finnns säkert ingen som drömmer om att bli våldtagen av någon, varken flickor eller pojkar men många barn i den åldern drömmer om att ha sex med äldre sexiga kvinnor eller män. Det gjorde jag med i den åldern och många av mina vänner var faktiskt i säng med vuxna män, men inte anser de sig ha blivit förgripna av dessa män och de tog heller ingen skada av det.

Kvinnan har alltså inte våldtagit någon och därför skriver heller inte rara något som skulle tyda på att pojkar får sin dröm i uppfyllelse om de blir våldtagna av en äldre kvinna medan det skulle vara klar våldtäkt om könen är ombytta. Det är något som ni själva har hittat på,

Man ser ju också om man läser kommentarerna till den ena artikeln om läraren som rara länkade till, att flera skribenter önskade sig att dom också skulle ha haft en sådan lärare. Men ingen önskade sig att bli nedslagen till medvetslöshet och tvingad till sex i kommenterarna under artikeln som handlade om flyktingen som våldtog den äldre damen (För RobinEH var det inte mer än en snyfthistoria). Där ser man ju tydligt att det är en allmänn åsikt hos många, att det är ett mindre brott att ha sex med minderåriga än att bli nedslagen och med våld tvingad till samlag, men ändå fick läraren ett högre straff än flyktingen. Och det verkar vara det som rara kritiserar och som diskussionen på politik handlar om och inte det som ni får det att låta som.

Håller ni faktiskt inte med rara om att flyktingen som begick våldtäkten på den äldre damen borde ha fått ett högre straff än läraren? Isåfall varför inte?

Zepp
2016-11-12 15:36
#17

Nu så skiljer jag inte på huruvida man är flykting eller ej.. utan står fast vid lika inför lagen.. det är en väldikt viktig del i sk "svenska värderingar"!

Dvs.. ingen mannamån.. slå upp det begreppet om du inte vet vad det handlar om!

Att domstolar kommer fram till olika saker är en sak.. ibland är domen annorlunda i tingsrätt och hovrätt!

I domstol är det en sak.. i opinionen en annan, det tredje är att det kan framställas litta olika i media!

För övrigt så kan man bli helt frikänd även för mord.. om man inte begrep vad för konsekvenser ens handlade kunde leda till!

Oså på detta, så framstår iallafall i mina ögon raras inlägg så som att det är främst svenska män som skall ha monopol på sexuella övergrepp!

Jag är tvärt emot detta.. utan mer för "svenska värderingar" dvs ingen som helst mannamån!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Loris M
2016-11-12 16:03
#18

#16 Håller ni faktiskt inte med rara om att flyktingen som begick våldtäkten på den äldre damen borde ha fått ett högre straff än läraren? Isåfall varför inte?

Du fattar visst inte så jag försöker förklara en gång till. Fortsätter du sedan att envisas med att ta upp OT saker fast du fått uppmaning i #14 att inte göra det, kommer jag att ta bort dina inlägg. Okej?

Det här handlar inte om vilket brott som är värre. Att slå ner och våldta en gammal kvinna eller att sexuellt utnyttja ett barn i en beroendeställning. I den här tråden diskuteras sexuellt utnyttjande av minderåriga. Inget annat. Håll dig till det. 

För att svara på din fråga, jag tycker så klart att det är ett fruktansvärt, vidrigt brott som den gamla kvinnan utsattes för och "flyktingen" förtjänar ett långt straff. Ja. Det är väl knappast någon i tråden som påstått annat. Grejen med det här är att både du och rara envisas med att skriva att det är en flykting som begått brottet. Skulle ni tycka att det är lika hemskt om det varit en svensk som varit förövaren? Skulle ni ens skriva inlägg här och envisats med: "Ja, men håller ni inte med rara om att svensken som begick brottet borde straffas hårdare"? Knappast troligt. 

För mig spelar det ingen roll vem som förövaren är, som sagt. För dig och rara verkar det göra det. 

Det finnns säkert ingen som drömmer om att bli våldtagen av någon, varken flickor eller pojkar men många barn i den åldern drömmer om att ha sex med äldre sexiga kvinnor eller män.

**Man ser ju också om man läser kommentarerna till den ena artikeln om läraren som rara länkade till, att flera skribenter önskade sig att dom också skulle ha haft en sådan lärare **

Det är här jag börjar undra om du är på riktigt. Jag blir ärligt talat äcklad av dina kommentarer. Det är en väldigt skillnad mellan drömmar och det som faktiskt händer. En del fantasier vill man inte förverkliga. Att en vuxen (sexig eller inte (?!) ) tar sig rätten att närma sig ett barn sexuellt är alltid fel i min värld. Att en person slår ner och våldtar en äldre kvinna är också alltid fel i min värld. Att någon (som du och rara) utnyttjar ett fruktansvärt brott som begåtts av en hemsk person som råkar vara flykting, till att vinkla det till att det är något som är specifikt just för flyktingar, är också fel i min värld. Dessutom handlar det om främlingsfientlighet och  strider mot sajtens regler.

FataMorgana
2016-11-12 17:38
#19

#18

En del av innehållet i detta inlägg borttaget av Loris M p.g.a. OT. 

Det handlar inte om OT saker, utan det handlar om att TS skrev ett huvudinlägg där han tog saker ur sitt sammahang för att ge dom en annan betydelse och man kan väl inte förbjuda att referera till hela sammahanget för att rätta till betydelsen.

Jag betraktar hennes inlägg som att hon ville uttrycka att skadorna som brottsoffrena fick är betydligt högre hos den gamla kvinnan och att barnen knappast skadades av att ha sex med kvinnan. Hon kritiserar ingen flykting utan bara lagen som inte verkar gälla i samma mått för alla. Jag undrar varför ett forum som heter lika villkor hoppar på en skribent som egentligen bara är för lika villkor?

Jag tycker det här liknar mer en häxjakt än en diskussion som handlar om sexuellt utnjyttjande av barn.

"Det är en väldigt skillnad mellan drömmar och det som faktiskt händer. En del fantasier vill man inte förverkliga"

Somliga förverkligar sina fantasier, somliga inte. Som jag skrev förverkligade många av mina vänner sina fantasier och låg med äldre män när dom var i den åldern. Du kanske skulle bli förvånad och chockerad om du visste hur många det är som förverkligar sina fantasier och vad puberterande ungdomar annars gör i den åldern.

Att någon (som du och rara) utnyttjar ett fruktansvärt brott som begåtts av en hemsk person som råkar vara flykting, till att vinkla det till att det är något som är specifikt just för flyktingar, är också fel i min värld. Dessutom handlar det om främlingsfientlighet och  strider mot sajtens regler. 

Nej det är du som du vinklar till det att handla om något sådant. Vad är det som du har läst som du tolkar som det? Hur ska man annars visa att straffen för flyktingar är lägre om man inte tar upp några exempel? Och vad har det att göra med främlingsfientlighet? Här diskuteras ju bara flyktingar som begår brott. Skulle det ha låtit bättre om hon skulle ha skrivit illegala migranter som begår brott i stället för flyktingar som begår brott?

Loris M
2016-11-12 19:05
#20

#19 Egentligen det mesta i ditt inlägg är OT men jag har låtit en del stå kvar för att kunna bemöta det. Du fattar verkligen inte. Är jag så otydlig? Jag har skrivit flera gånger vad tråden handlar om (trots att det framgår tydligt i TS) men du bara fortsätter. 

Det handlar inte om OT saker, utan det handlar om att TS skrev ett huvudinlägg där han tog saker ur sitt sammahang för att ge dom en annan betydelse och man kan väl inte förbjuda att referera till hela sammahanget för att rätta till betydelsen.

Det stämmer inte riktigt. Jag tycker inte att det saknas sammanhang. Jag behöver inte veta var RobinEH fick inspiration ifrån för att skriva inlägget, för att kunna diskutera det eller förstå. Han är tydlig med vad han reagerar på och uttalandet han citerar kan inte tolkas på så många sätt oavsett sammanhang. Skulle någon mot förmodan tycka att sammanhang saknas kan denne gå till den aktuella tråden och läsa eftersom Robin länkat till det. 

Jag betraktar hennes inlägg som att hon ville uttrycka att skadorna som brottsoffrena fick är betydligt högre hos den gamla kvinnan och att barnen knappast skadades av att ha sex med kvinnan. /…/  Jag undrar varför ett forum som heter lika villkor hoppar på en skribent som egentligen bara är för lika villkor?

Det är fortfarande inte relevant. Som sagt, det handlar inte om  att jämföra vilket brott som är värre (i den här tråden). Att skribenten är för lika villkor är verkligen en kraftig överdrift (i mina ögon). Jag läst hennes inlägg och även diskuterat med henne. Alla hennes inlägg är på samma tema och har väldigt lite med lika villkor att göra. 

Sen i övrigt att du skriver att barnet knappast tagit skada (hur i hela friden kan du veta och påstå det?!), visar också var du står när det gäller sexuellt utnyttjande.

Jag tycker det här liknar mer en häxjakt än en diskussion som handlar om sexuellt utnjyttjande av barn.

Ja, och vems fel är det? Det är jag som envisas med att du ska hålla dig till TS som är just sexuellt utnyttjande av barn och du envisas med att gå OT. Jag har inget emot att du startar en annan tråd och diskuterar de här saker du tar upp här. Men jag vill inte att du gör det i den här tråden. Hur svårt kan det vara? 

Hur ska man annars visa att straffen för flyktingar är lägre om man inte tar upp några exempel?

Återigen, det är inget som ska visas eller diskuteras i den här tråden. Det främlingsfientliga ligger i att hon har en agenda. Att sprida så mycket texter, videon, artiklar… om flyktingar/invandrare som begår brott, som möjligt. I syfte att påverka så många som möjligt. Det här är min helt personliga åsikt baserat på alla trådar jag läst av henne under en längre period och anser att de alltid har samma tema och budskap. 

Skulle det ha låtit bättre om hon skulle ha skrivit illegala migranter som begår brott i stället för flyktingar som begår brott?

Egentligen inte. Varför känner du att de måste kallas för något? Varför inte skriva "en ung man/person i  trettioårsåldern ….. " som man annars skriver när det handlar om svenskar som begår brott? Jag tror att det är helt medvetet att använda just "flykting" eftersom det verkar vara mera intressant än själva brottet för en del, verkar det som.

Annons:
FataMorgana
2016-11-13 11:41
#21

#20

Jo jag har nog förstått vad tråden handlar om. Den handlar om det som TS drog ur sammanhanget för att ge det en helt annan betydelse och resten av sammanhanget är OT så att angklagelserna kan stå kvar okommenterade.

Jag har också läst många av raras inlägg men jag har aldrig läst ett enda elakt ord mot en flykting, men jag har läst att rara kritiserar politiken och inte bara flyktingspolitiken utan kritik mot ceta, ttip, eu-politiken t.ex avtalet med erdogan och annat. Mitt intryck är att TS har tagit till oschyssta metoder för att rara inte delar hans åsikt och att han inte kunde bemöta hennes argument.

Nu ger jag mig iväg från det här forumet för jag ser att ni dömer ut människor utan att ge dom en chans att försvara sig, t.ex med att ta bort inlägg där rara rättfärdigade sig. Det är uppenbart att ni inte ens gör er mödan att bemöta det som hon skrev och att ni har hittat någon som ni kan göra häxjakt på. I ett fritt land är saklig kritik faktiskt tillåtet och jag ser det som antidemokratiskt och människofientligt att bete sig som ni gör. Jag antar att det här inlägget också kommer att försvinna för något annat kan man ju inte ens förvänta sig. Med ett sådant hemskt forum vill jag inte ha att göra med.

I den här tråden finns det förresten en massa OT, t.om personangrepp som får stå kvar, så man kan ju undra vad som är avgörande för att det ska tas bort eller inte.

Loris M
2016-11-13 18:45
#22

#21 Nu finns det en tråd där du kan diskutera sådana saker och berätta hur orättvis jag är. Jag har också skickat ett PM till dig där jag förklarat varför jag tagit bort dina inlägg.

http://likavillkor.ifokus.se/discussions/5828a5fece12c42ba200801a-sajtvardens-odemokratiska-styre?discussions-1

Den här tråden vill jag ha fri från prat om rara, flyktingar, orättvisa, sammanhang….

Jag uppmanar även rara när hon fått tillbaka sina skrivrättigheter att gå till tråden jag hänvisar till istället för att kapa denna.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Vanja
2016-11-19 08:37
#25

#22 Du vill ha denna tråden fri från diskusioner om rara men du låter kamerat0710 spy galla över henne, fast hon inte är här och kan försvara sig? 
Inlägg #23 och #24 är enbart tillagda för att kamera0710 vill håna eller på något sätt hänga ut personerna i trådarna han länkar till. Och då på en "lika villkor" - sajt. Hur går det ihop? 

Eller handlar sajten mer om att det är lika villkor för de som lutar vänster? 
I så fall blir det mer begripligt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Magi-cat
2016-11-19 09:36
#26

#25 "Spy galla" kanske var att ta i en aning, när kamera0710 i stort sett länkar till en tråd rara skrivit i och kommenterar att man ska läsa och begrunda…..Vad skulle hon "försvara" i och med det? Att hennes inlägg får spridning hit?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-11-19 10:55
#27

#25 Så du vill inte ha reklam för din sajt? Nähä, då tar jag bort det. Dessutom är det OT, så där har du rätt.

Annons:
Calcifer
2016-11-24 23:11
#28

Jag blir så fruktansvärt chockad över såna här diskussioner ibland, och inte på ett positivt sätt överhuvudtaget. Varför det ens finns lagar kring när man lagligen får ha sexuellt umgänge med andra är för att barn kan inte fatta beslut på samma sätt som en vuxen! Det är även varför barn inte får rösta, köra bil, köpa sprit/cigg, osv. De har inte samma förmåga till att förstå konsekvenserna av sitt handlande. Så att ett barn säger "ja, jag har gärna sex med dig" till en vuxen människa är helt irrelevant. De har inte förmågan att fatta det beslutet, därför SKA den vuxna parten vara den som säger ifrån och HELA ansvaret ligger på dem, att de agerar korrekt, och inte utnyttjar sin maktposition på ett så vidrigt sätt.

Fan, jag hade väl också förälskelser i lärare när jag var ung tonåring, och fnissade när de gick förbi och visst satt man med kompisar ibland och dagdrömde om hur det skulle vara att kyssa dem etc. Men vad visste jag om livet och sexualitet när jag var i den ålder? Ingenting. Hade jag då blivit utnyttjad av en av de lärare jag trodde jag var "kär" i hade det utan tvekan påverkat mig vansinnigt negativt nu senare i livet.

Sexuellt utnyttjande av barn är det oavsett om barnet sagt ja eller ej. Eller om de tyckte läraren var snygg. Fattar inte hur någon kan påstå något annat!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: