Annons:
Etikettövrigt
Läst 581 ggr
[Torahzen]
2016-12-15 09:28

Så stoppade vi skitsnacket

Det går att förebygga sktisnack och få en bättre stämning.

Skitsnack om kollegor och chefer är sällan konstruktivt. I slutändan känner sig alla osäkra. Vad sägs om mig när jag inte är med? Här berättar fyra företag om hur de gjort för att stoppa skitsnacket på jobbet.

Läs fortsättningen på:

http://www.prevent.se/arbetsliv/tips-och-rad/2016/sa-stoppade-vi-skitsnacket/

Annons:
[NeferNefer]
2016-12-15 09:45
#1

Mycket bra! 👍

Loris M
2016-12-15 10:53
#2

Håller med, skitsnack är sällan konstruktivt och här är det också viktigt att ha ett tydligt ledarskap. Att chefer är raka och rättvisa i sin kommunikation. Förutom skitsnack är det rätt vanligt med härskartekniker inom exempelvis universitetsvärlden, vården, utbildning m.fl. där det finns flera yrkeskategorier. Vi diskuterade det på mitt jobb och tittade på korta videon där de iscensatte olika situationer där härskartekniker kan komma till uttryck inom vårt område. Vi satt i små grupper och diskuterade videon samt vad personerna som blivit utsatta kan göra och hur de kan agera istället. Sedan fick vi lämna in anonyma lappar om vi sett sådant på vår arbetsplats och det ska chefer ta tag i och jobba vidare med.

[Torahzen]
2016-12-15 11:33
#3

Hoppas att dina chefer verkligen tar tag i detta nu.

Carmarino
2016-12-15 18:08
#4

På mitt förrförra jobb var cheferna de värsta skitsnackarna. Skönt att slippa dem nu.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: