Annons:
Etikettergenusfeminismjämställdhet
Läst 876 ggr
[NeferNefer]
2017-02-13 17:33

Världens första transdocka

Äntligen 👍Nu måste jag bara komma på ett sätt att köpa den här fina dockan 😍

http://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/a/wByxG/varldens-forsta-transdocka-snart-i-handeln

Annons:
landsbygdsbo
2017-02-13 19:08
#1

800 spänn… en barbiedocka original kostar 200, en kopia 50. De ingen dålig avans vi talar om där 😎

Magi-cat
2017-02-13 20:22
#2

#1 Ser du något mer intressant att kommentera än priset??


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

landsbygdsbo
2017-02-13 21:23
#3

# 2 Att grupper söker vägar att bekräfta sig själva är egentligen inget nytt. Det är både förståeligt och acceptabelt.

Men att köpa en docka som har en fabrikationskostnad på under 5spänn för över 800 spänn är inte ett tecken på acceptans och erkännande det är snarare ett tecken på att man går på en bra  genomförd riktad marknadsföring.

För jag vill på inga villkors vis förneka folk rätten att leva sina liv som de själva vill.

Sedan måste man samtidigt vara så ärlig att vi kommunicerar inte enbart genom det vi säger utan även hur vi agerar, rör oss och hur vi klär oss.  Man kan tycka vad man vill om detta men detta är ett faktum.

Frågar man sig då vad en individ söker första gången han/hon möter en främmande. Jo ärlighet och läsbarhet. Det är därför vi genom sekler haft normer för uppträdande, kalla det koder om du vill.

Och då en människa möter en annan människa som agerar utanför dessa koder så uppstår problem, inte oövervinnliga men problem.  Det beror ju mycket på vilken situation det handlar om.

Få människor kan sätta sig in i den situation en människa befinner sig i om hon inte är bekväm i den kropp hon/han befinner sig i. Speciellt som ung är detta ju drivet till sin spets, killar ska vara killar, tjejer, tjejer. och ingen ting ska få finnas sväva emellan.

Vad jag vill äga med detta är att det kostar på att gå sin egen väg, vill man slå sig in i samhället måste man vara extremt duktig på det man gör eller så måste man anpassa sig. Det har börjat ändra sig men det är en lång väg kvar..

Var det intressant nog i din smak?

Loris M
2017-02-14 17:49
#4

Jättebra! 👍

kamera0710
2017-02-15 11:57
#5

#3 Utanför trådens ämne, men det du tar upp är ju exempel på det jag lyfte i länkad tråd, om hur verklighetsfrämmande nationalekonomin är. Inte minst tesen om "economic man"😎

http://likavillkor.ifokus.se/discussions/587d24c6ce12c44353000269-lika-villkor-inte-at-glesbygden?discussions-2

landsbygdsbo
2017-02-15 13:52
#6

# 5 du menar att folk i syd går på myten om att norr skulle klara sig själva…

Annons:
Upp till toppen
Annons: