Annons:
Etikettövrigt
Läst 699 ggr
Loris M
2/20/17, 6:35 PM

"Vem stoppade mitt självmord?"

OBS. Om du är väldigt ung eller känslig rekommenderas inte  videon! Det handlar om en man som ville ta sitt eget liv men hindrades av en främling.

En ung man står på Waterloo Bridge den 14 januari 2008 fast besluten att ta sitt eget liv. Många lägger inte märke till honom och bara går förbi. Men en man stannar och är fast besluten att rädda honom. Något han säger till den unga mannen, Jonny Benjamin, får honom att välja livet. Sex år senare när han fått ordning på sitt liv vill han hitta mannen som räddade honom för att tacka honom. Men ingen vet vem han är eller var han kan vara. Jonnys sökande uppmärksammas i medier och många engagerar sig i att hitta mannen som räddade Jonny. 

En gripande historia om sorg, psykisk ohälsa, hjälplösheten, besvikelsen och sorgen som anhöriga bär med sig när någon väljer att ta sitt eget liv. Men också om att livet är värt att leva och att det alltid finns en utväg. 

Video 46 minuter lång:

http://www.svtplay.se/video/12421514/vem-stoppade-mitt-sjalvmord/vem-stoppade-mitt-sjalvmord-avsnitt-1?tab=senaste

Annons:
Upp till toppen
Annons: