Annons:
Etikettarbetsmarknaden
Läst 606 ggr
Loris M
2017-02-26 21:06

Sverige hetast i EU!

Det sa de precis på Aktuellt! 🙂 Inget annat land i EU har så stor andel av befolkningen som jobbar som vi. 🏆

"– Det är en jättestark arbetsmarknad. I åldergruppen 20–64 år har vi den högsta sysselsättningsgraden sedan 1992, det år då vi hade den stora ekonomiska krisen i Sverige, säger Åsa Olli Segendorf, enhetschef på Konjunkturinstitutet, till SVT.

I Sverige är 82,1 procent av befolkningen i arbete och toppar därmed EU-listan, följt av Tyskland, Danmark och Storbritannien. Orsaken till den höga sysselsättningsgraden i Sverige är bland annat att fler kvinnor och äldre är i arbete här. En annan bidragande faktor är många utrikesfödda som kommit till Sverige i arbetsför ålder, enligt Åsa Olli Segendorf."

http://www.sydsvenskan.se/2017-02-26/svensk-arbetsmarknad-hetast-i-eu

Annons:
[NeferNefer]
2017-02-27 01:20
#1

Så är det! Vi bor i ett fantastiskt land 👍Jag säger inte att Sverige är perfekt, det finns alltid utrymme för förbättringar, men fantastiskt. Nu är det dags att börja fokusera på att göra det bättre för alla nya och gamla medborgare ❤️Sjukhus med BB och akut samt vårdavdelningar inom rimligt avstånd för alla, till exempel.

kamera0710
2017-02-27 06:43
#2

Jättebra! Sedan hoppas jag att det blir lite mindre av "butikstänkande" inom vård, skola och omsorg. Det är trots allt stor skillnad mellan att producera kylskåp eller tvättmedel och att "producera" skolundervisning eller sjukvård, även om det finns starka krafter som vill att allt ska betraktas som produkter på en fri marknad.

Magi-cat
2017-02-27 07:23
#3

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-02-27 07:36
#4

#2: Jag håller helt och hållet med dig! 👍

[Torahzen]
2017-02-27 10:41
#5

Heja Sverige!

landsbygdsbo
2017-02-27 11:48
#6