Annons:
Etiketterbarnskolverksamhet
Läst 518 ggr
[krasnajaluna]
3/20/17, 2:17 PM

Varför har skolpersonalen egna toaletter?

Jag har aldrig riktigt tänkt på detta förut men igår slogs jag av tanken att det är rätt konstigt. Personalen på skolan har alltid haft egna  låsta toaletter, även nu i gymnasiet. Varför? Såklart lär ju de vara fräschare och det uppskattas säkert hos personalen, men vi elever som faktiskt inte svinar ner? Skolan är väl lika mycket vår arbetsplats (där vi är tvingade att vara) som personalens. Varför ska de ha andra toaletter som logiskt borde vara fräschare då färre delar på dem? Jag har aldrig, verkligen aldrig, gått på skoltoan bortsett från några ggr i lågstadiet, men då hade vi åtminstone tjej/killtoaletter. När det togs bort blev det genast äckligare.

Annons:
vendelay
3/20/17, 2:30 PM
#1

Jag har också alltid undrat samma sak. Jag var också en av dem som aldrig gick på toa i skolan, oavsett hur många timmar det rörde sig om. Håller också med om att det blev smutsigare och äckligare när könsfördelningarna togs bort, vad beror det på? Att vi blev fler som använde samma toaletter?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Outlawly]
3/20/17, 2:39 PM
#2

När jag jobbade i butik på Arlanda så hade vi inte några egna toaletter till butiken och var du tvungen att köa på de vanliga toaletterna, och det var riktigt irriterande, eftersom vi jobbade och hade bråttom tillbaka.

Jag tror det är samma för lärare. Det är deras arbetsplats.

Och jag förstår inte varför vissa har så jäkla svårt att inte grisa ner på toaletterna. Så äckligt.

Vissa tänker säkert att de tvingas vara där och ger igen genom att skita ner och förstöra för andra.

Våra estet-toaletter höll väldigt bra renlighet trots att de var för både killar och tjejer.

Upp till toppen
Annons: