Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 1131 ggr
DesK
2017-03-28 14:43

Så här ser det ut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Så här ser det ut, när Sverige deporterar ensamkommande flyktingbarn. Det ska lyfta ett specialchartrat plan ikväll från Landvetter med 14 deporterade barn. För att få iväg dem behövs det tydligen en ordentlig polisinsats. Då är det plötsligen inget prat om att Sverige och polisen har begränsade resurser. (Bilderna fick jag tillstånd av fotografen att visa här)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
mangemani4
2017-03-28 15:06
#1

2 fel, de är varken flyktingar eller barn. flykting slutade de att vara från den stunden de färdades till ett land där det inte är krig och ekonomiska migranter blev de när de valde att lämna det fredliga landet och fortsätta resan mot sverige genom ytterligare fredliga länder, och vem som helst kan se att det inte är barn utan tonåringar och vuxna män.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[ludden]
2017-03-28 15:09
#2

Det finns alltså en risk för bråk vid avvisningen därför sätter man upp kravallstaket och har en kommendering för att förhindra upplopp. 

Tidigare har bussarna blivit sönderslagna av demonstranter det vill man förhindra.

DesK
2017-03-29 15:30
#3

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
2017-03-30 12:54
#4

😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Calcifer
2017-03-30 15:43
#5

#1 Så det du hakar upp dig på är skillnaden mellan barn och tonåring? Barn är du tills du fyllt 18, även om du gått igenom dina tonår. Det är en anledning till varför man inte får rösta, köra bil, köpa alkohol/tobak och liknande. Man är inte vuxen bara för att man hunnit bli 13 och därför tekniskt sett är tonåring. Man blir lika jäkla rädd oavsett om man är 12 eller hunnit fylla 13…

Fruktansvärt är det för övrigt oavsett. Och att hänga upp sig på dumheter som "äh, men de är inte flyktingar längre" är inhumant och vidrigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Calcifer
2017-03-30 16:19
#7

#6 Högst onödigt att implicera att jag är korkad eller oförmögen att tänka själv, det stämmer inte, tack. Vill du ha en diskussion som en vuxen människa eller vill du sitta och kalla mig för dum istället? För sånt sandlådetrams har jag inte tid med.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

DesK
2017-03-30 18:29
#8

#1 och #2 Betraktar jag som okunnigt trams, som saknar relevans,  så de talar för sig själva. Calcifer dina inlägg är vettiga och tänkvärda. (Jag vet dock inte vad som skrevs i det borttagna inlägget)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Roslagen.
2017-03-30 20:07
#10

Tyvärr stämmer det om att det varit bråk vid avvisningar vid tidigare tillfällen det har jag själv sätt när jag protesterat vid liknande avvisningar. Mycket känslor när kamrater utvisas. Tyvärr finns det en klick som tar till våld..

/R

Loris M
2017-03-30 22:02
#11

mangemani4 får tillfällig skrivförbud p.g.a. de förolämpningar hen skrev i #6.

Magi-cat
2017-04-01 07:48
#12

"Hur kan vi i Sverige skicka unga i döden?"

Ja, hur kan "vi"?

"De ansvariga i den svenska regeringen gör sig oanträffbara i bakgrunden medan anställd personal vid Migrationsverket och Gränspolisen ser till att ambitiösa och modiga ungdomar förpassas till döden.

Samtidigt framställs ansvarsfulla medborgare, som på olika sätt försöker upprätthålla demokrati och mänskliga rättigheter, som olydiga bråkstakar.

Problemet i går var inte ett litet tumult. Problemen är större än så."

Migrationsverket klarar tydligen inte av sitt uppdrag och enligt en internrapport håller högst hälften av asylutredningarna måttet.

Åldersbestämningarna är osäkra och de afghanska födelsebevisen underkänns. Åldern kan sättas godtyckligt till 18 år.

Det är också synnerligen upprörande att dessa ungdomar skickas iväg samtidigt som regeringen talar om det försämrade säkerhetsläget i Afghanistan och Utrikesdepartementet avråder från resor dit!

"Bästa regering, riksdagsledamöter och Migrationsverket! Bristerna i Migrationsverkets handläggning av asylärenden, och det försämrade säkerhetsläget i Afghanistan kräver andrum för de asylsökande."

källa och citat: http://www.aftonbladet.se/debatt/a/yooVa/hur-kan-vi-i-sverige-skicka-unga-i-doden


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: