Annons:
Etikettpolitik
Läst 1604 ggr
Magi-cat
4/8/17, 7:25 AM

Kärleksmanifestation i Stockholm 9/4

Vi är alla slagna av sorg och bestörtning över det som hänt i Stockholm. Nu gäller det att inte låta hat och kaos få mer utrymme. Med stolthet ser vi hur värme och hjälpande händer sträcks ut när det som mest behövs.

9 april kl 14 hålls en kärleksdemonstration:

"Grannar, medstockholmare och landsmän!

När mörkret faller över oss är det viktigare än någonsin att vi svarar med ljus och värme, för att därmed bemöta onda krafter. Dagens tragiska händelser kommer oavsett motiv och utförare aldrig få slå kil mellan oss. Vi Stockholmare är mycket bättre än så!

Därför samlas vi till en fridfull manifestationen på Sergels torg, en kort bit från brottsplatsen, med ett enda budskap: Kärlek och omtanke! Inga politiska poäng, inget annat än ren och skär medmänsklighet. Ta med er ljus och positiva budskap och håll varandra i händerna när vi visar omvärlden vilka vi är och vad vi har för värderingar. Söndag klockan 14 står vi upp tillsammans.

Vi vet alldeles för lite om händelsen för att spekulera i det. Men vi vet att vi är ett Stockholm, enat mot alla som försöker skrämma oss. Kärlek!"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Stockholmare]
4/8/17, 9:04 AM
#1

Var kan man läsa mer om denna samling?

Det är fortfarande avspärrat vid TC.

Magi-cat
4/8/17, 9:06 AM
#2

Jag läste det på Facebook.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Stockholmare]
4/8/17, 12:58 PM
#3

Polisen uppmanar allmänheten att undvika att besöka centrala Stockholm till följd av trafikstörningar, avspärrningar och att efterarbete från fredagens händelse pågår.

Följ polisens råd tills vidare. https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2017-04-07-1453-Kontroll-personfordon-Stockholm/

vendelay
4/8/17, 4:44 PM
#4

Alla bör ta hand om varandra och visa kärlek men vi bör ha i åtanke att polisen varnat för att röra sig i folkmassor och att TC fortfarande är avspärrat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[NeferNefer]
4/8/17, 7:05 PM
#6

Det planeras ljusmanifestationer lite överallt ❤️

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/881542-ljusmanifestation-sverige-var

Annons:
[NeferNefer]
4/8/17, 10:26 PM
#7

Och här är rapportering från Stockholm idag. ❤️

http://www.dn.se/sthlm/jag-ar-har-for-att-visa-att-vi-inte-ska-vara-radda/

Morgondagens kärleksmanifestation kommer att äga rum, och den har fått klartecken från polisen:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sverige-sluter-upp-i-manifestationer-efter-terrordadet/

Magi-cat
4/9/17, 10:00 AM
#8

"– Låt oss hoppas att den här känslan av solidaritet och medkänsla inte går över."

http://www.dn.se/sthlm/jag-ar-har-for-att-visa-att-vi-inte-ska-vara-radda/

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
4/9/17, 10:45 AM
#9

Jag är säker på att den är här för att stanna ❤️Hat splittrar och separerar, men kärlek stärker och för oss samman. Därför kommer alltid kärlek och medmänsklighet att vinna.

Magi-cat
4/9/17, 10:54 AM
#10

#9 Så är det! ❤️

Kärleken och samhörigheten kom inte nu, den fanns redan och den kommer att fortsätta efter det här.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
4/9/17, 11:05 AM
#11

Precis ❤️

Magi-cat
4/9/17, 2:35 PM
#12

Just nu utsändning på SVT från Kärleksmanifestationen i Stockholm.

"Hur tar vi oss vidare? Precis så här, tillsammans". (Sarah Dawn Finer)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
4/9/17, 5:27 PM
#13

❤️🌺🎈

Annons:
Magi-cat
4/9/17, 5:37 PM
#14

Så underbart, så positivt, så starkt! Precis vad som behövs, tillsammans! 🌺❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Otippbar]
4/9/17, 9:38 PM
#15

Hade jag haft möjlighet så hade jag  åkt ner till manifestationen i sthlm, men såg en livesändning istället. Shit, jag satt här idag och tårarna bara rann när Sara Dawn sjöng "moving on". Det är så starkt och vackert, mitt i denna sorg (och ilska och maktlöshet etc), att se hur människor trotsade rädslan för att samlas på platsen i kärlek och gemenskap. För att ta hand om varandra och bry sig om det som är verkligt viktigt!

Jag önskar så mycket att det här leder till en vändning till att fler börjar våga försöka ännu lite mer att inte hata, hota, trakassera, mobba, stöta ut, stigmatisera och splittra upp oss.  Är så f-bannat trött på våld och egoism, i vilken form det än kommer ut. Alla dessa uttryck som enligt min mening i många fall grundar sig i rädsla eller oförstånd inför det som vi inte vet något om, eller enbart i lösa antaganden för att kanske känna mindre personlig maktlöshet.  All okunskap, rykten och ogrundade antaganden sprider sig och blir tillslut som ett förpestande gift för andra människor. Trots det önskar väl de flesta att få leva i fred och frihet i ett demokratiskt land. Jag önskar innerligt att vi har mod och styrka till att upprätthålla det vi länge har varit hyffsat priviligierade med. Sverige och de närmast drabbade i denna tragedi ger mig i alla fall ett hopp om det.

Tänker också på hur vi kommunicerar, med vilka ord eller alla andra uttryck som vi talar till varann med, som kan göra oss otrygga. Tystnad är inte heller trygghetsskapande.  Önskar att vi kunde försöka bry oss mer om varandra, öppna oss och inte vara så rädda för att blotta vår rädsla eller sårbarhet eller att våga säga ifrån när någon råkar kliva över vår personliga gräns. Men ändå främst att våga konfrontera, möta, ifrågasätta oss själva i första hand och acceptera vår egen imperfektionism och drivas till att vilja utveckla oss, förbättra oss, förändra oss själva. Det kan vara så att vi då får en bättre förmåga att respektera andra människor och deras tillkortakommanden eller styrkor.

Vi har ju så himla mycket som förenar oss! De flesta av oss är inte hjärtlösa och ingen föds in i världen som terrorist, sjuk galning eller mobbare. Det känns ibland som att vi människor håller på att glömma bort vårt eget ansvar, hur vi varenda en av oss i allra högsta grad formar varandra och därmed världen som vi lever i.

Jag behövde bara få ur mig det här nu…puh 🙂❤️

Magi-cat
4/9/17, 9:42 PM
#16

#15 🤗❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
4/10/17, 3:47 AM
#17

#15 🤗❤️

Upp till toppen
Annons: