Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 619 ggr
vendelay
2017-04-27 20:47

Nazibruden av Jessika Devert

Jag läste den fantastiska boken Nazibruden : en sann historia av Jessika Devert för ett tag sedan och jag är fortfarande så tagen av den. Jag har aldrig kunnat förstå hur någon kan bli nazist, speciellt inte "vanliga" eller "normala" människor som huvudpersonen verkar vara men under tiden jag läste kunde jag förstå henne lite. Självklart kan jag inte förstå hur en kan ha åsikter om att andra är mindre värda men det går att förstå hur hon hamnade där.

Ytterligare en grej som jag tänker mycket på är det här med att förlåta och hjälpa någon ur någonting sådant här, som verkligen strider mot mina egna åsikter. När jag läste om hur kvinnorna på öppna förskolan hjälpte henne och hur väl mottagna hon och hennes barn blev fastän hon råkade säga dumma saker och annat blir jag alldeles varm i kroppen. Jag kan inte ens tänka mig hur otroligt svårt det måste ha varit att för henne att ta sig ur det där jäkla livet. Hur rädd hon måste ha varit för sina barns skull.

Jag rekommenderar den verkligen, den var så ögonöppnande och dessutom väldigt bra skriven.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Honestyisdead
2017-04-27 20:49
#1

Tack för tipset!

vendelay
2017-04-27 20:52
#2

#1 Berätta gärna vad du tyckte om du läser den! Jag kunde inte släppa den, jag somnade bokstavligen med den haha… Tror klockan var 3-4 på morgonen när jag somnade och då hade jag läst ett bra tag 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

setfree
2017-04-27 21:00
#3

#0 Jag har precis läst ut den och den är klart läsvärd. Hon är väldigt öppen och utlämnande. Slutsatsen är att vi kan ändra oss. Det är bra att påminna sig om det när man träffar männiksor med extrema åsikter. Det finns ett visst hopp för mänskligheten. 🙂

Honestyisdead
2017-04-27 21:02
#4

#2 Ska försöka komma ihåg :)

vendelay
2017-04-27 21:42
#5

#3 Ja, jag håller med dig. Det inger hopp ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: