Annons:
Etikettövrigt
Läst 529 ggr
Loris M
2017-05-13 11:26

Ny sajt: Kulturtant

Vill flagga för en underbar nylanserad sajt som andas värme, hopp, framtidstro, positivitet, humor och kampen för allas lika värde. 🌺

 Kulturtant 🥳

(Ja, där kom det igen - "allas lika värde", ett uttryck som verkar reta upp många men desto större anledning att försätta kämpa).

Så här skriver sajtvärden: 

"Vi ska inte låta likgiltighetens sand breda ut sig. Vi ska höja våra röster, inte i hat och hot, men i kärlek och värme, för de grundläggande värdena, de som gör oss till människor. 

Vi alla som står upp för jämställdhet, demokrati och lika villkor, är alla kulturtanter.
Pussyhat-rörelsen måste jag ta upp. Den är ett bra exempel med sin rosa mössor som blev en symbol för lika rättigheter och protest mot den nya amerikanske presidentens uttalanden om bl.a. kvinnor.
Så blev ett textil ännu en gång ett protestmaterial och en hantverkad kraft i en rosa rörelse över hela världen.

Humor och värme är den bästa protesten. Den tar udden av hatet och galenskapen. (Men stickorna har uddar, så var försiktig.)" Källa

Jag är så glad att sajten är lanserad. Den är på många sätt lik Lika villkor, där samma värden om människors okränkbarhet, rättigheter och lika värde vill förmedlas. Jag är glad att den här sajten fått en syster nu. 😍😃

Kika gärna in och det är fritt fram att länka till trådar från sajten Kulturtant här. Gäller både sajtvärden och alla andra. 

Fina Magi-cat,

Önskar dig lycka till med sajten och tack för att du startade den. Vi behövs! ❤️🤗

Ros, Composites, Blommor, Våren, Sommaren, Natur, Växt

Annons:
Magi-cat
2017-05-13 15:36
#1

Men oh så fint sagt Loris, vad fint av dig, tack snälla! 🌺❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-05-13 20:06
#2

🌺❤️

Upp till toppen
Annons: