Annons:
Etikettmassmedia
Läst 808 ggr
[NeferNefer]
7/2/17, 7:25 PM

Heja Alex Schulman!!

Saker jag aldrig trodde jag skulle skriva, och nu är det väl den andra gången jag skriver det. Så jag skriver det än en gång: Heja Alex Schulman!

Jag klistrar in det jag hejar åt, dvs slutklämmen på kolumnen.

http://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/det-har-blivit-inne-att-avsky-almedalsveckan/

Nordiska Motståndsrörelsen är en nazistisk organisation. De är öppet våldsförespråkande. Organisationen har återkommande gånger kopplats till bombdåd mot asylboenden, misshandel och brandattentat. 

De är alltså nazister. 

Trots detta har Region Gotland upplåtit mark och polismyndigheten gett nazisterna tillstånd att propagera i Almedalen.

Där finns något att skriva om. Något att kritisera Almedalsveckan för, också på förhand. Något som borde göra att hela veckan försätts i kris. 

En tidning som varumärkesskyddar namnet ”DJ Battle”. Det behöver man inte skriva om. 

Men det går nazister på torget. 

Det behöver man skriva om.

Annons:
[ludden]
7/2/17, 7:40 PM
#1

Förstår inte vad han menar?

Dom finns inte med i programmet!

Jag tittar igen nej dom står inte med!

Dom sökte tillstånd och fick tillstånd av polis att hyra mark.

Folk är fördåliga på att kolla fakta.

https://www.svt.se/kultur/nazister-kommer-till-almedalsveckan

– Vi ska skilja på två saker: NMR har ansökt om hyra mark under Almedalsveckan, för att ställa upp ett tält eller vad de nu planerar att göra. Då måste man gå via polisen för att få tillstånd. Vi har yttrandefrihet i Sverige och de är ett registrerat parti, så vi på Almedalsveckan har inget mandat för att säga nej, säger Mia Stuhre, projektledare för Almedalsveckan, till Kulturnyheterna.

Nordiska Motståndsrörelsen har däremot inte ansökt om att vara med i det officiella programmet som deltagare, enligt Mia Stuhre.

[NeferNefer]
7/2/17, 7:40 PM
#2

Jag har faktiskt undrat över att det inte ifrågasätts mer, just det här att nazister som har gjort sig skyldiga till otaliga våldsdåd ges plats på det här viset …

[ludden]
7/2/17, 7:44 PM
#3

Så är våra lagar i Sverige. Yttrandefriheten är stark skyddad. Det gör att oliktänkande får ha mötesfrihet på gator och torg.

Magi-cat
7/2/17, 7:59 PM
#4

Heja Margot också!👍

"Utrikesminister Margot Wallström (S) protesterar mot beskedet att nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen får valtala i Almedalen. Själv tänker hon inte besöka politikerveckan.

– Jag förstår inte varför Almedalen släpper in nazister och väljer att ge dem den plattformen, säger hon."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utrikesminister-margot-wallstrom-bojkottar-almedalen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[ludden]
7/2/17, 8:05 PM
#5

Och hon ska vara minister?

Almedalen har inget med nazisterna att göra!

Är polisen som gett tillstånd till nazisterna.

[NeferNefer]
7/2/17, 8:07 PM
#6

#4: Ja, heja Margot!! 👍

Annons:
Magi-cat
7/2/17, 10:06 PM
#7

De här är det som vill komma till Almedalen:

"Men nazistpartiets ledning är själva dömda för dråp, misshandel, våldsamt upplopp, brott mot knivlagen, uppvigling, hets mot folkgrupp, vapenbrott, brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor.

Bland annat.

– Ni är såna otroliga folkförrädare, säger Pär Öberg, presstalesman för NMR."

http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/nazistiska-nmrs-mal-inratta-tvangsarbete/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/3/17, 1:26 AM
#8

😮Det är ju rent ut sagt fruktansvärt. 

Jag trodde dessutom att det var förbjudet med nazistiska organisationer i Sverige.

Magi-cat
7/3/17, 8:19 AM
#9

#8 Det är så vitt jag förstår tillåtet och de tillåts också verka fritt, som det synes. 

.

Förevändningen är "åsiktsfrihet", något de med sin agenda utnyttjar hänsynslöst. 
Det handlar inte bara om "oliktänkande" utan de som vill rasera demokratin - och även begår brott, som framgår av artikeln.

"För att avgöra vilka som är "rasfrämlingar" vill partiet inrätta ett rasbiologiskt institut för att med "moderna genetiska profileringar rasbedöma samtliga människor som fått svenskt medborgarskap efter 1975 och deras efterkommande". De som kommit före 1975 kan också bli av med sina medborgarskap om de bedöms som "folkfientliga"."'

Kan det bli klarare besked?

T.o.m. Expressen är folkförrädare: 

"– Det är bara att titta på hur ni beskriver oss som försöker rädda ett folk som håller på att dö ut. Jag tycker ni är folkförrädare definitivt, dina ägare definitivt ja, du i synnerhet definitivt ja. Det borde du dömas för dessutom.

– Så det är bäst att du lyckas med din agenda för annars lyckas vi med vår och då ligger du pyrt till David.

Vad är det för agenda? Kan du utveckla?

– Vår agenda? Vi vill göra Norden fritt och fint igen. Och såna här agenter som jobbar för globalistiska intressen för att förinta vårt folk - de ska så klart inte få göra det."

Märkligt att så många välvilligt undviker att ta avstånd från deras agenda!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/3/17, 8:58 AM
#10

😓Fruktansvärt obehagligt!

tarantass
7/3/17, 2:46 PM
#11

#10: ja, minst sagt.

Man kan i det citerade (och apropå "rasfrämlingar") också notera att "såna här agenter som jobbar för globalistiska intressen för att förinta vårt folk" är en av omskrivningarna för "judarna" eller "den judiska världskonspirationen" och deras påstådda "nyttiga idioter" långt utanför bara de öppet nazistiska kretsarna. Uttrycket "dina ägare" (Bonniers) hör förstås också dit.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: