Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 684 ggr
DesK
2017-07-30 19:56

Tänk om kvinnor i hijab hade dödat isbjörnar

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Loris M
2017-07-30 20:20
#1

#0 Väldigt bra skrivet och tänkvärt! 👍 Ser nu  att ditt inlägg redan anmälts två gånger bara tjugo minuter efter att du postat det. Bra! Det betyder att det retar upp folk. Just sådana som tror att allt är invandrarnas fel och att Jimmy är lösningen på alla problem. Får han makten då försvinner alla invandrare och då kommer vi att ha det bra i detta land. Eller? Tänk om det var så enkelt?

Från krönikan:

"Ja, tänk om de senaste tio årens migrationspolitik bar skulden för allt det där jobbiga som du inte vill tänka på i sommar. Det trista faktum att planeten inom ett par generationer kommer att vara obeboelig för människor. Kanske skulle debatten se lite annorlunda ut då.

För det märkliga har inträffat att vi har ett klimathot som både globalt och här hemma underlättas av människor som kallar sig konservativa. Konservatism är till sin natur en sund ambition att slå vakt om det invanda och vara skeptisk till förändring. Dess idégrund är den högst respektabla inställningen att trygghet måste gå före revolution.

Men det fascinerande med många av dagens konservativa är deras totala, paradoxala likgiltighet inför den apokalyps som 99 procent av alla forskare har skrikit sig blåa i ansiktet om i åratal. /…/ 

Men nämn något om att ett isberg till ytan motsvarande två Gotland häromveckan bröt sig loss från Antarktis. Du lär se hur den desperata glöden i hans blick plötsligt slocknar. Påpeka att de nuvarande flyktingströmmarna från Mellanöstern är en västanfläkt jämfört med det som väntar när hela befolkningar vandrar hitåt, på flykt undan svälten och törsten och krigen (be honom googla ”Darfur”).

Antagligen muttrar han något om att ”det var väl ett jävla tjat” och stirrar apatiskt ner i sin mobil. På sin höjd håller han med om att visst, man borde väl iochförsig men hur ska man ORKA?Och det är därför jag ibland, i mina mörka stunder, önskar att hela eländet var invandrarnas fel. Eller feminismens, genuspedagogikens, Pridefestivalens och de mörkande, myglande PK-journalisternas fel.

För då, mina vänner, skulle ni få se på fan."

Magi-cat
2017-07-30 21:38
#2

Mycket bra skrivet!

Ja, tänk om det vore så enkelt, så enkelt det vore…🙂 

Vissa fortsätter att agera som om det vore så, dvs att allt är invandrarnas fel…

Anmält inlägget?? Vad säger man? Helknäppt?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

DesK
2017-07-30 21:52
#3

För mig är det tänket, att allt är invandrarnas fel hur dumt som helst. Det visar på obefintlig till dålig bildning eller rent ideologiska dumheter. Troligen på grund av att många är så historielösa.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Calcifer
2017-07-30 21:56
#4

Ja, har man inga ord så anmäler man ju istället för det är det "mogna" sättet att inte hålla med om inlägg på. -.-


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: