Annons:
Etikettervårdomsorg
Läst 1077 ggr
[NeferNefer]
8/1/17, 6:35 AM

BB-ockupationen fortsätter

Heja!! ❤️🌺De tänker fortsätta tills BB öppnar igen, eller till efter valet nästa år. 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/de-har-ockuperat-bb-i-ett-halvar-vagrar-sluta

Annons:
Magi-cat
8/1/17, 6:37 AM
#1

Uppmuntrande! 👍

Heja! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
8/6/17, 6:33 PM
#2

Lägg ner skiten, det föds för många barn så nej det är inte uppmuntrande 😕lägg ner barnafödsel 😎 vi vill inte ha fler barn 😕

tarantass
8/6/17, 6:45 PM
#3

#2: ligger dessvärre mycket i (inte för överbefolkning, som ger sig allteftersom folk får det bättre, men t.ex. för att vi kanske kokar ihjäl oss med åtföljande folkmord). Men då bör kanske storstadsbratsen sluta föda först. De vet inte hur man odlar päror och tror att allt grönt är spenat. 🙂

Så jag hejar på norrlantisarna ändå.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[NeferNefer]
8/6/17, 6:55 PM
#4

#3: 👋Jag vet hur en odlar potatis (i alla fall på balkongen där jag har fått fina skördar trots att jag inte kupar den), och jag kan se skillnad på spenat och annat grönt. Fast jag inte bor mitt i spenaten 😎

[Vandrar med Wolf]
8/7/17, 5:08 AM
#5

# 3 Man kan ju fråga sig också varför vill man sätta barn till den här galna världen ,folk är så ego så det ryker om det och har inte en tanke på vad dom får växa upp i 😕nä jag står på mg i orden lägg ner skiten.

Ska man nu skaffa barn får man väl lära sig föda naturligt men människan är tokbunden vid vården och vet inte hur man klarar sig själv.Ursäkta men den här frågan retar upp mig rejält 😕

tlover
8/7/17, 8:40 AM
#6

#5 Man kan vilja leva naturligt men vilja föda säkert. Man kan undvika tex smärtstillande då man föder om man vill men det är bra att hjälp finns nära om det behövs. Jag skulle tex ha dött om jag skulle ha fött naturligt (även om det var mitt mål att föda så naturligt som möjligt då vi for in på BB) eftersom min dotter satt fast! Akut kejsarsnitt är inget man vill göra hemma precis.

Visst att skaffa barn är alltid egoistiskt men man kan ha en hållbar framtid i åtanke. Jag och min man gjorde det, mycket har med hur man tex uppfostrar sitt barn. Människor är inte per automatik parasiter utan det har med våra val att göra

l'm back

Annons:
Loris M
8/7/17, 10:33 AM
#7

#6 Håller med dig helt och hållet! 

#5 Du verkar inte ha några höga tankar om människosläktet. 😃Om alla tänkte som du skulle vi dö ut. Skulle det vara bättre? 

Sen tänker jag att du uppenbarligen inte vet hur smärtsam, riskfylld och påfrestande för kroppen en förlossning är. Visst, "kvinnor föder naturligt hela tiden" men det är för att de är så illa tvungna (tänker på U-länder) och det betyder också att många barn och kvinnor dör i barnsäng, vilket skulle kunna förhindras om de hade tillgång till adekvat vård.

Jag är tacksam att vi kan föda på sjukhuset där vi kan känna oss trygga om något skulle gå fel. Precis som Tlover skriver kan man välja bort smärtstillande om man vill. Liksom man kan lära sina barn att leva i samklang med naturen och göra bra val i livet, både när det gäller djur, människor och naturen.

tarantass
8/7/17, 1:58 PM
#8

Att föda naturligt är att föda med adekvat vård. Jordemödrar och helt enkelt erfarna kvinnor som hjälper har nog "alltid" funnits. Bedövande örter är inte heller okända i "naturmedicinen". Kejsarsnitt daterar sig till före vår tideräkning men kan under enkla former bli, ska vi säga, något plågsamma för modern (och troligen barnet – stresshormoner om inte annat) om hon ännu inte har dött.

Frågan är bara vad som anses "adekvat" i det samhälle man lever i och hur det förhåller sig till vår biologi och till vad som är enklast för ändamålet. Där skulle det, som i så mycket annat, bli bättre för folk om både skol- och alternativsvängen lyssnade (ännu) mer på varandra. Men den som är stadd i nedskärning kan ju få svårare att lyssna redan därför. Man får kanske inte tid för mycket mer än löpande band.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
8/7/17, 2:09 PM
#9

Sedan, även om man inte tycker vi borde föda barn (vilket det tyvärr finns goda skäl att tycka, även om jag också ser goda skäl att göra det), är det ju frågan om dem som föder ändå och deras barn och andra närstående. Ska de plågas? Ska man traumatisera barnen och ge dem ännu mer att känna vanmakt inför genom att göra samhället ännu hårdare än det redan är?

Om jag menade att vi bör dö ut skulle jag åtminstone tänka rejält på hur vi kunde göra det utan att det blev ännu ett av de helveten (även för oskyldiga) som historien redan är så full av. (Ett sådant helvete är då också att tvinga folk som vill leva att dö eller folk som vill bygga upp något att riva.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
8/8/17, 12:20 AM
#10

#8: "Frågan är bara vad som anses "adekvat" i det samhälle man lever i och hur det förhåller sig till vår biologi och till vad som är enklast för ändamålet."

… och vad man har råd med förstås. Det är det man ofta inte har i u-länder. Eller i påfallande ojämlika i-länder som USA.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[NeferNefer]
1/8/18, 5:32 PM
#11

Ett barn har fötts där nu, fast det är stängt. Lika bra de öppnar igen.  Nu får de sluta leka med kvinnors och barns liv.

https://www.metro.se/artikel/barn-f%C3%B6tt-i-sollefte%C3%A5-trots-st%C3%A4ngt-bb-xt

Magi-cat
1/8/18, 6:09 PM
#12

Där ser man!

Nu är det dags att ta sitt förnuft till fånga och lägga ner prestigen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
1/8/18, 6:16 PM
#13

Precis. Liv är viktigare än pengar. Alla barn förtjänar att få födas på ett tryggt sätt. Inte i snödrivor, inte i bilar, inte utan att ha nära till hjälp pm det behövs.

Annons:
Upp till toppen
Annons: