Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 701 ggr
Magi-cat
2017-08-19 12:11

106-årig kvinna ska utvisas

Ålder är inget skäl för att få stanna i Sverige, eller? Inte ens om den kvarvarande tiden rimligtvis är ganska kort, om man är 106 år gammal…

Den 106-åriga kvinnan kom från flyktingläger i Afghanistan under oändliga strapatser till Sverige. Här har hon känt sig trygg, äntligen!

Tills hon fick beskedet om utvisning…

Ärendet har överklagats och vi får verkligen hoppas att förnuftet segrar! Och medmänskligheten vaknar!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6758591


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2017-08-19 12:11
#1

Men vad är det för fel på folk?? 😭

Magi-cat
2017-08-19 12:15
#2

Undrar det också. 😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2017-08-19 13:57
#3

😢

Svårt att finna ord längre. Läste häromdagen om en annan utvisning av en läkare som jobbade och hade etablerat sig, en läkarstudent med toppbetyg i alla ämnen…. så många krossade drömmar och så många märkliga beslut.

[Vandrar med Wolf]
2017-08-20 16:03
#4

Men snälla nån 😮nä här är utvisning för grymt och 106 år då är frågan klarar hon ens av resan tillbaka i en sån hög ålder.Alla kan  omöjligt stanna men det finns verkligen fall där man ställer sig frågan varför för det går så nedrigt till 😕

Magi-cat
2017-10-05 09:09
#5

Nu verkar det som om en gnutta förnuft letat sig fram i beslutsordningen och den gamla kvinnan, världens äldsta flykting, får stanna! Visserligen bara tidsbegränsat, men… Den stackars kvinnan blev sjuk när beskedet om utvisning kom. 😢 Hoppas hennes liv blir bra och lugnt i fortsättningen.

https://www.expressen.se/gt/vandning-varldens-aldsta-flykting-far-stanna-i-sverige/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-10-05 09:10
#6

❤️Mer förnuft behövs!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: