Först och främst innan jag fortsätter mitt inlägg vill jag klargöra å det tydligaste att jag är inte emot invandring tvärtom jag är oerhört öppen och positivt inställd till mångkulturella samhällen och en sak till som jag vill få sagt,jag bryr mig nada i vilken nationalitet människor har.
Jag har ägnat många år åt hjälparbete både med fadderbarn samt vart och är åter fadder åt familjer i Navajo indianreservat.
Det jag reagerar på är alltså inte vilken kultur människor kommer från utan det är agerande och hur man beter sig när man kommer hit som stör mig och då spelar det ingen roll om det är en Norrman,Dansk eller något annat land.
Tragiskt nog kommer många från krigsländer där dom är uppvuxna med en mentalitet som vi har svårt att sätta oss in i,vi har inte vart med om krig och vi kan omöjligt förstå vilken kamp och rädsla dom vart med om men för det får man inte bete sig hur man vill,man får inte våldta,mörda eller agera kriminellt utan man måste ta seder dit man kommer oavsett vilket land man väljer att fly till.
Understrykas ska att inte alla beter sig så tvärtom det finns hur bra folk som helst och några ingår i min vänskapskrets och det här är saker som vi tillsammans diskuterat och mina vänner är av exakt samma åsikt som mig i frågan fast dom är flyktingar så anser dom att sköter man sig inte då ska man inte heller få stanna kvar och det kommer från människor som verkligen fått kämpa och som är så skötsamma och bra medmänniskor som man bara kan vara.
Dom vet också att jag ligger åt det Moderata samt SD hållet men inget av det stör för dom vet att jag enbart vill få bort den kriminalitet och allt våld som uppstått i många av dom här grupperna.
Det här gäller inte bara agerandet mot oss utan det gäller även agerandet mot deras egna familjer och fruar för i vårt land är inte seden att man förtrycker kvinnor så som muslimska män gör och dom har ingen rätt att hindra sina fruar att klä sig som dom vill,gå ut som dom vill med mera mer mera ni vet vad jag menar.
Kommer man till ett nytt land så är man tvungen att anpassa sig,inget annat är acceptabelt och vi är inte ett muslimsk land så här gäller inte dom lagarna och det är dom som för sig med förtryck skyldiga att leva upp till.
Se på Rinkeby hur många som inte vågar gå ut och hur öppet knarkhandle sker, hur öppen hela brottsligheten är och hur vissa har tagit makten över en ort där det finns helt vanliga skötsamma människor som bara ville få komma från tortyr och förtryck så det där måste till varje pris få ett jämmerligt stopp allt annat är helt uteslutet.
Handlarna som inte vågar säga ifrån utan låter sig styras och få sina butiker förstörda och blåljuspersonal som Anja nämner,bilbränder med mera och det här är så utbrett i städer runt om i landet och det är det här vi måste få ett stopp för så innan man ratar SD tycker jag att man ska se den verklighet som faktiskt pågår där ute.
Målet torde ju ändå vara att alla ska kunna röra sig fritt på sina hemorter oavsett man kommer från Tensta, Rinkeby, Malmö, Gbg eller nån annanstans så har alla rätten att röra sig fritt oavsett vilket land och kultur dom kommer från men det här frihetsberövandet det måste få ett slut och stopp oavsett vilken landsman som utför brott så ska det få ett slut och alla ska kunna röra sig ute dygnets alla timmar.
Det går inte att se enkelt på det här, det går inte att bara säga se vad dom vart med om och det är synd om det är naivt och oinsatt i så viktiga frågor. Personligen kan jag omöjligt tycka t´synd om en som begår brott,mord och våldtäkter oavsett vart man kommer från så ska det straffas och dom ska bort från våra gator så länge dom utgör ett hot mot sina medmänniskor.
Är man av utländsk härkomst och kommer till ett nytt land där man begår brott då ska man omedelbums skickas hem utan att blinka, är man landsman som begår brott så ska man sys in utan att blinka.
Själv är jag från Tyskland och kom hit som treårigt adoptivbarn och samma skulle gälla mig att begår jag brott då har jag ju faktiskt inte här att göra även om jag är Svensk medborgare och det gäller alla som kommit hit på ett eller annat sätt oavsett medborgarskap eller ej man beter sig som landets seder kräver ingenting annat är acceptabelt.
Det är ju det här eländesvåldet vi måste få slut på oavsett vilken politisk inriktning eller kultur man har så ska våld ,brott och förtryck bort till varje pris och vi får inte vara naiva och tro allt och alla om gott bara för att man tycker synd om för inget försvarar mord,våldtäkter och kriminella handlingar.
Jag är också av åsikten att det är deras egna länders ansvar att ta hand om de sina det ska inte våra gamla och sjuka få betala priset för som byggt upp ett samhälle som en gång var så tryggt om än det så klart inte var perfekt så ska inte våra gamla och sjuka,ungdomar som söker jobb behöva maka på sig för att andra landsmän ska gå före det är ren och skär orättvisa och har man inte bott i ett land och betalat skatt då kan man inte heller ställa krav och protestera.
Jag kommer att rösta antingen på Moderaterna eller SD och anledningen att jag inte valt vilket parti beror just AKB:s avgång men nåt behöver göras i dom här frågorna och den som nu anser mig vara en rasist efter att ha läst mitt inlägg det får stå för dom för ärligt jag orkar inte försvara mig mer med orden att jag inte är och det viktigaste av allt är att jag själv vet vart jag står i den frågan.
Nu vill jag avsluta med några fina upplevelser från min egen ort där vi inte haft några stora problem med asylboenden tvärtom så har det vart underbara människor som verkligen vill göra allt för att interagera i vårat samhälle.
Visst det har vart lite gnabb dom sinsemellan just för att man mixat kulturer och det har skitit sig rent politiskt och religiöst men ändå inget stort alls som det har vart på så många platser så nog finns det gott folk allt som verkligen kämpar för att kunna anpassa sig däremot i länet har det vart mer turbulent med förtryck och skit så som på Tjärna Ängar men just på min ort har det gått väldigt bra och gör förutom att ett blivande HVB hem blev nedbränt i en grannby men för övrigt har det verkligen gått bra och det känns oerhört positivt.
Min gamla mor berättade för mig igår om en händelse hon var med om med en av dom tiggare som finns på orten. Hon hade pratat med den kvinnan och valde att gå till korvkiosken mitt emot Konsum där kvinnan satt och tiggde för hon ville bjuda henne på mat.
Det som mor reagerade starkt på var att en av killarna i kiosken upprepade gånger sa är det ok och dom i sin tur är invandrare som driver kiosken och mor såg genast en misstänksamhet från personalen för dom visste ju inte om min snart 85 åriga mor på något vis var utsatt för ett brott men mor nickade och sa ja det är ok flera gånger innan killarna i kiosken gav sig för dom var envisa men hon betalade maten sen gick hon därifrån och tiggarkvinnan var så oerhört tacksam och idag har det blivit så att vi stannar upp och pratar några ord med varandra så vänskap kan verkligen skapas och det är det vi ska vara rädda om
men vi måste få bort våldtäkter,hot,förtryck och kriminalitet så människor med ärliga avsikter får rum och kan röra sig fritt och det är inte för mycket begärt tvärtom men vi får inte vara blinda utan vi måste verkligen se att det här är ett stort, ett jättestort problem och att dom är inte Sveriges ansvar utan helt och hållet sina egna länders så där finns bara en utväg och det är ut ur landet så får dom ta hand om sina landsmän medan vi tar hand om vårt lands brottslingar för allt annat är naivt och alla ska dom innanför lås och bom tills dom lärt sig att uppföra sig som folk.