Annons:
Etikettmassmedia
Läst 1001 ggr
Huygens
2017-09-14 10:41

Hillary Clintons fake-news

Hillary Clinton skriver i sin nya bok What Happened, att den moraliska principen i George Orwells bok "1984" handlar om att man ska lita på regimen, lita på myndigheterna och lita på traditionell massmedia. Analys av Ed. (YT/Outer Light, 2017-09-13, 15 min)

Lita på regimen. Lita på myndigheterna. Det är vad "1984" handlar om.

Traditionell media talar om sanningen för dej - "1984".

Lika Villkor - "1984".

.

Vad gör Fake News-media? Tja, Amazon har raderat nästan alla 1-stjärnebetyg på Hillary Clintons nya bok. Dock kan man se hur det såg ut innan Amazon raderade dom mindre smickrande betygen i WayBack (länk).

Analys av Ed. (YT/Outer Light, 2017-09-13, 15 min)

.

Nåja, Hillary Clinton är åtminstone ärlig på en punkt. Hon jämför sej själv med den psykopatiska mörderskan Drottning Cersei Lannister av Dom Sju Rikena i Game of Thrones. Analys av Ed. (YT/Outer Light, 2017-09-13, 13 min)

Hillary Clinton hade kunnat välja precis vilken annan historisk person som helst, men nej, hon valde att jämföra sej med den tyranniska Cersei Lannister.

Lika Villkor?

Likadana?

Annons:
Magi-cat
2017-09-14 11:02
#1

#0 Jag fattar inte vad du menar.

"Lika Villkor - "1984""

Syftar du på något sätt på den här sajten (som heter Lika Villkor) eller vad för något?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-09-14 12:11
#2

Asymmetrin mellan begreppet Lika Villkor och Hillary Clintons maktbas täcker väldigt många områden, och rör faktiskt en så omfattande mängd maktaspekter att jag begränsar mej lite i svaret, men om du är intresserad, gör t ex en yt-sökning på "Hillary Fake News" och se vad du hittar. Som fd regeringsminister hos president Obama och som landets sk första dam under president Bill Clintons tid och därefter, har Hillary stått på en enorm maktbas.

Under dom pågående primärvalen (demokrater och republikaner) påpekade historikern Richard Dolan att aldrig tidigare hade en presidentkandidat haft all USA-massmedia av betydelse på sin sida. Normalt sett delade traditionell massmedia upp sitt stöd mellan olika presidentkandidater under primärvalen.

Om implikationen inte redan nu är klar, låt oss i så fall betrakta saken från andra hållet. Från hållet av boken "1984". I boken "1984" är all makt samlad hos myndigheterna, som dessutom har full kontroll över massmedia i en mycket hård och orättfärdig diktatur, med massövervakning i värsta NSA-stil. Det råder definitivt inte Lika Villkor gentemot befolkningen i "1984".

Om den USA-presidentkandidat som har hela det massmediala stödet under primärvalen, säger att boken "1984" handlar om att lita på regimen, lita på myndigheterna och lita på massmedia, på vems villkor uppmanas du i så fall "lita på"?

papa-bear
2017-09-17 20:43
#3

om man läser sammanfattningen på wikipedia om vad boken handlar om, kan man se vissa likheter med de totalitära staterna som ligger som en linje mellan västra europa och Ryssland, från Polen ner mot Turkiet och Syrien och de övriga religiöst styrda staterna. USA idag är närmare "1984" än någonsin, och att Hillary Clinton skulle ha en maktbas efter sin tid i Washington är nästan löjligt, hon är ju inte direkt populär, tanten.

Huygens
2017-09-27 11:44
#4

Hillary Clinton skrev en bok för 20 år sedan som heter "It Takes A Village". Hur marknadsförs idag Hillarys nya bok "What Happenerd"? Kolla på det här korta yt-klippet: (YT/Scattered Books, 2017-09-21, 1 min)

Känns dansen till den taktfasta militärmusiken som en spontanyttring av ungdomarna?

.

Om nu Hillary Clinton hade hela det samlade traditionella media bakom sej under primärvalen, något som aldrig tidigare hänt i USAs politiska historia, vilken agenda drev hon? Kombinerat med total mediakontroll som ur "1984"/Nazi-Tyskland. Gör en yt-sökning på "it takes a village Hillary Clinton". Ett svar är här från 1996 ur BEL TV Classics. (YT/Bob Enyart, 2015-02-26, 7 min)

Varifrån kom delar av texten ordagrant i Hillarys äldre bok "It Takes A Village"?

Mein Kampf

Huygens
2017-10-01 17:25
#5

Hillary Clintons WMD:s avslöjas bit för bit; Weapons of Mass-Deception.

Den senaste dumpen från Wikileaks avslöjar att Hillary Clintons presidentkampanj hade ett hemligt avtal med Facebook, där Facebook förbundit sej att lyfta fram nyheter fördelaktiga för Hillary Clinton. Och likaledes förband sej Facebook att mörka, dölja och pressa ner nyhetsflöde som verkade till Hillary Clintons nackdel.

Wikileaksdumpen innehåller flera email mellan Hillarys kampanjchef John Podesta och Facebooks ägare Mark Zuckerberg, där Zuckerberg lägger sej platt för Hillarystabens önskemål. (YT/Outer Light, 2017-09-30, 9 min)

Kommer ni ihåg när DailyMail, 2016-09-12, rapporterade att Google mörkade sökningar och dolde autoavslutningar på sökord som var negativa för Hillary Clinton? Kan det vara så att Hillary hade samma avtal med Google och Twitter, som med Facebook, att manipulera nyhetsflödet åt allmänheten till Hillarys fördel?

Om du konstant matas med ett nyhetsflöde som skönmålar, hyllar Hillary Clinton och höjer henne till skyarna, samtidigt som negativa nyheter för Hillary Clinton mörkas och pressas ner, vad förleds du då att tro?

Leta upp 3 nyhetsartiklar det senast året i traditionell svensk stormedia som uttrycker sej negativt om Hillary Clinton. Gör därefter samma sak med Donald Trump, fast tvärtom. Leta upp 3 svenska nyhetsartiklar i stormedia som uttryckt sej positivt om Donald Trump senaste året.

Hur många nyhetsartiklar lyckades du hitta?

.

Vad innebär det för demokratin om en presidentkandidat har exklusiva avtal med stora sociala media- och söksajter att manipulera nyhetsflödet till hennes fördel?

Vad innebär det för demokratin?

"1984"

Huygens
2018-02-13 08:44
#6

Hillary Clintons och DNC:s twitter-botar spottar ut 1000-tals tweets/tim. (YT/Outer Lights, 2018-02-12, 13 min)

Nätjournalisten Fortified har undersökt 100-tals av dessa twitter-botkonton och även om dom många kontona länkar till olika websidor, så innehåller dom flesta websidorna exakt samma artiklar som smutskastar Trump. Identisk text.

Den största satsningen med botar görs troligen på Facebook, där 1000-tals betydligt mer avancerade botar repeterar samma budskap med kosmetiska språkliga variationer men med samma innehåll.

Hur kommer det sej att Twitter och Facebook inte stoppar dessa botar?

Det hela är såklart en charad. På den högsta nivån arbeter Hillary Clinton och Donald Trump för samma makthavare. Hillary Clinton och Donald Trump arbetar under samma agenda och åt samma regim, samma politiska parti.

Låt oss se på lite historik.

Vem bestämde över USA:s president Ronald Reagan? Vem bestämmer över Donald Trump? Vem bestämmer över och manipulerar Nordkorea? Lägg märke till mannen, som är en frontfigur, på Reagans högra sida, men som är högre i rank än vad president Reagan var. (YT/DIY Camper, 2017-11-29, 13 min)

Mannen: "Speed it up!"

USAs president Ronald Reagan lyder omedelbart befallningen.

Vem är mannen som kan ge USA:s president en befallning i direktsänd TV? Vem är det som har makten i världen?

Vem har makten över FN, Bilderberggruppen, EU, Trilateral Commission, NATO, Världsbanken, IMF, CIA, G20, WEF, CFR osv?

Annons:
Calcifer
2018-02-18 18:13
#7

Så du och dina konspirationer igen, att du fortfarande orkar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Huygens
2018-02-18 19:01
#8

Dispatch 1035

Huygens
2018-03-05 23:54
#9

Kort analys av mordet på aktivisten Berta Caceres i relationen till Hillary Clinton. Hur mycket har du hört om detta i svensk media?

Analysen gjord av Holly Seeliger. (YT/Zoon Politikon, 2018-03-04, 5 min)

Huygens
2018-03-19 12:20
#10

Lite parodiskt säger riksdagsledamoten Lars-Arne Staxäng att dom hemliga massövervakningslistorna från Facebook påminner om "1984". SVT

Med tanke på att det är politikerna som medverkat till den uppkomna situationen, satt en dolk i ryggen på Julian Assange och riksdagsledamöterna inte lagt två strån i kors för att stoppa NSA, ekar kommentaren ihåligt.

papa-bear
2018-03-22 17:39
#11

jag säger bara en sak, cambridge analytica, sedan kan vi ju diskutera vilka som sprider "fake news" om hillary clinton och annat skit som de erkänner att de gjort inför presidentvalet 2016

Huygens
2018-03-22 17:46
#12

Cambridge Analytica är bara en liten, liten del av CIA:s/NSA:s enorma maskiner.

Cambridge Analytica är en obetydlig fasad som slugt vädras av Illuminati för att allmänheten ska förmås stöna i bestörtning och dansa efter makthavarnas agendor.

Problem-Reaction-Solution.

Ett skådespel för att styra dej i en viss riktning.

Manipulation.

Huygens
2018-03-23 12:06
#13

Charaden fortsätter med Facebooks massövervakning genom sk "skuggprofiler" av personer som inte är Facebookanvändare. Vi ska vänjas till att kartläggas in i minsta detalj i våra hem, troligen av varelser som inte är människor. SVT

Och i dagarna har vi givetvis också kunnat sej hur ensidigt svensk media lagt hela skulden på Trump för dom 50 miljonerna användarprofiler från Facebook som läckt ut. Finns det ett enda ord om Hillary Clintons hemliga avtal med Facebook (som avslöjades av Wikileaks) i svensk media?

Lägg märke till hur mycket Löfven kraftsatsar på att att göra för att stoppa utländska säkerhetstjänsters övervakning, manipulering och kartläggning via Facebook:

0

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: