Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 774 ggr
Magi-cat
10/4/17, 8:01 AM

Sprider sig en iskyla i landet?

Är det så illa? Sprider sig iskylan i detta underbara land vi är/varit så stolta över?

Marianne Rundström skriver inkännande om att färre bryr sig, en 106-årig kvinna ska kastas ur landet och en synskadad ung kille som tar sitt liv hellre än att skickas "tillbaka" till Afghanistan. 😢

"Öppna dörrar och hjärtan har ersatts av förslag på förslag om hur vi ska stänga till och skicka tillbaks människor som, i dom flesta fall, tvingats hit. Hur vi ska bli av med dom, slippa hjälpa människor i nöd.

Har människor verkligen blivit mer hårdhudade, egocentriska och mindre medmänskliga? Sprickor i den moral som förenat oss i det svenska folkhem jag blev vuxen i? Är det en tillfällig förändring i en osäker tid? Bäst att värna om sitt. Eller har någonting varaktigt förändrats i hur vi förhåller oss till nästan?"

http://www.news55.se/kronikor/iskylan-sprider-sig-i-landet-jag-varit-sa-stolt-over/?utm_source=news55&utm_medium=Facebook&utm_campaign=kronikor%2Fiskylan-sprider-sig-i-landet-jag-varit-sa-stolt-over%2F


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
10/4/17, 8:51 AM
#1

Visst kan man misströsta ibland, men det är inte iskyla som är förhärskande, utan det är även värme som sprider sig. Även om förslagen och besluten många gånger är idiotiska och hjärtlösa, finns det så många engagerade människor som gör enorma insatser i stort som i smått..

Länken ovan kom från "Vi står inte ut men slutar aldrig kämpa."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/4/17, 2:15 PM
#2

❤️

Upp till toppen
Annons: