Annons:
Etikettövrigt
Läst 739 ggr
Magi-cat
10/4/17, 8:19 PM

Utvisas - bor för trångt

Kan det här stämma så är det helt vansinnigt urdumt!

Han har förstahandskontrakt på en tvåa och ett välbetalt jobb, men familjen måste ha en trea för att få stanna?

"KOMPETENSUTVISNING Än en gång riskerar Johan Wiklund, vd för Clipsource, att mista en nyckelmedarbetare på grund av Migrationsverkets stelbenta regelverk. Orsaken? Medarbetaren med familj bor för litet. Fru och barn kan komma att utvisas, vilket gör att han inte heller vill stanna. ”Det är så dumt. Han har utbildat sig i Sverige och har jobbat här i fyra år. Eftersom deras tre små barn delar rum måste de skaffa större boende för att få stanna", säger Johan Wiklund."

https://www.entreprenor.se/nyheter/kompetensutvisningarna/nyckelmedarbetare-bor-i-tvaa-riskerar-utvisning_685519.html


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
10/4/17, 8:35 PM
#1

Som om det inte finns massor med folk som bor för trångt … så fullkomligt idiotiskt. Inte är det medarbetarens fel att bostadspolitiken är helt uppåt väggarna heller.

Huygens
10/4/17, 8:39 PM
#2

Bilderberggruppen som jobbar på högtryck och svenska riksdagspolitiker som med glädje implementerat deras agenda.

Loris M
10/4/17, 9:04 PM
#3

Otroligt dumt. Många bor trångt p.g.a. bostadsbristen. Varför är det ett problem bara för denna familj? 

Som att de tre barnen skulle må sämre av att dela rum med varandra i ett land där de är trygga på alla sätt och vis än av att utvisas?! Det är verkligen ingen omtanke om barnen det handlar om här.

Magi-cat
10/4/17, 9:05 PM
#4

Har ni hört talas om något liknande? Jag hade ingen aning om att bostadens storlek skulle spela roll? 🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
10/4/17, 9:08 PM
#5

Nej, det är första gången jag har hört det. Det låter som ett svepskäl, om det nu är sant alltså. Nästa gång är det för att personens namn börjar på Q. Personen borde ha bytt namn till något som började på X om hen var uppriktig med sin vilja att bo här.

vallhund
10/14/17, 12:01 PM
#6

Undrar vad de gör med svenskar som bor för trångt?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: