Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 748 ggr
Magi-cat
2017-10-06 07:48

"Antirasister - ni har mitt helhjärtade stöd"

Tänkvärt av Emil Jensen, om alla oss antirasister som både tar och inte tar debatten…

"Och jag stöttar dig som bara kommer på rappa svar när du ligger och försöker somna – de rappa svarens vagga.

Och jag stöttar dig som aldrig någonsin kommer på några rappa svar som bara blir ledsen och känner dig jobbig och besvärlig.   

Jag stöttar alla antirasister som känner sig jobbiga och besvärliga.

Dom som känner sig goa och härliga stöttar jag också.

Så länge de är sanna och ärliga i sin antirasism."

Och:

"Jag stöttar alla antirasister som alltid tar debatten.

Och jag stöttar alla antirasister som inte alltid tar debatten, som undrar om debatt alls är en kommunikationsform eller bara ett sätt att briljera med tom retorik utan innehåll.

Vilket suger musten ur dig. Och dig utan must vore ju synd nu när musten behövs som bäst.

Jag stöttar alla antirasister utan must. Och alla med must.

Alla som orkar och alla som inte orkar."

https://www.etc.se/kronika/antirasister-ni-har-mitt-helhjartade-stod

Himla bra skrivet.❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
2017-10-06 08:02
#1

Ja, det är väldigt bra skrivet. Ibland orkar man inte ta debatten eftersom man vet att det är helt lönlöst, ibland måste man ta debatten eftersom att tiga också är ett ställningstagande. Ibland låter man andra ta debatten eftersom man själv inte orkar. 

Jag är tacksam över att ni alla finns här inne så vi kan turas om att ta debatten när musten går ur någon av oss. 🌺

[NeferNefer]
2017-10-06 08:09
#2

Väldigt bra skrivet!! 🌺❤️

DesK
2017-10-06 10:12
#3

Mycket bra skrivet! 🌺

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2017-10-07 13:08
#4

Jag kan bara hålla med. Bra skrivet.🌈

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: