Annons:
Etikettot
Läst 4231 ggr
Loris M
10/22/17, 3:23 PM

Facebook - kan blockad person se inlägget?

Det här med Facebook är relativt nytt för mig. Jag har envisats under många år med att inte går med, men kände mig allt mer utanför när kollegor eller vänner pratade om och kommenterade  det de sett där. Jag har skaffat ett konto för ett tag sedan och inser att det inte var så tokigt ändå men jag har ännu inte lärt mig alla funktioner. 

Min fråga är:

Kan en person som jag blockat men som har samma FB-vänner som jag se mina inlägg om jag taggar våra gemensamma vänner eller skriver på deras tidslinje?

Annons:
Loris M
10/22/17, 3:27 PM
#1

Eller, vilket är viktigare….. kan personen kommentera? 

Att hen kan se gör egentligen inte så mycket, men jag vill inte att personen ska kunna kommentera eftersom hen visat märkliga och extrema åsikter som jag inte vill ha på min sida.

Magi-cat
10/22/17, 3:53 PM
#2

Vad jag vet kan den inte kommentera. Men jag är ingen expert på FB…

Det finns inställningar man kan göra också, som reglerar hur mycket som kan ses av andra utom tillagda vänner. När man postar ett inlägg kan man också ställa in vilka som ska kunna se det.

Det där blev du inte vidare hjälpt av. 😃 Men bra fråga, jag är också med på FB och har undrat ibland…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lia
10/22/17, 4:02 PM
#3

De man blockat kan inte se någonting av det man skrivit alls. Vilket också betyder att om en gemensam vän gör ett inlägg och du kommenterar så kommer ditt inlägg inte synas för den blockerade, och det kommer se ut som om den gemensamma vännen pratar med sig själv.

De som är blockerade kan alltså inte se inlägg du gör någonstans, inkluderat på andras tidslinjer. Så ur bådas perspektiv är det som om den andra inte ens skulle ha facebook. Man kan ju inte heller gå in på varandras profiler.

Sen kan man som #2 säger göra allt innehåll man publicerar endast synligt för ens vänner. Oftast är det ju inställt på vänners vänner, men det kan man alltså ändra.

Loris M
10/22/17, 4:26 PM
#4

Tack för era svar! 🌺 Då vet jag. 🙂

[knagg-annett]
10/22/17, 5:40 PM
#5

Nyhetsflödet kan vi inte blockera helt så det finns läckor överallt på facebook tyvärr men blockerade vänner kan inte se din status däremot kan du taggas och då syns inlägg under taggning i vänner och vänners vänner.

Loris M
10/22/17, 5:46 PM
#6

#5 Men de kan väl inte kommentera även om de ser inlägget, eller?

Annons:
[knagg-annett]
10/22/17, 5:58 PM
#7

Nej nej dom ser inte dina inlägg och Du inte deras 😎 men taggningen däremot är jag lite fundersam över 🤔

Upp till toppen
Annons: