Annons:
Etikettövrigt
Läst 1473 ggr
kamera0710
2017-10-23 16:15

Katerina Janouch källhänvisningar

Katerina Janouch källhänvisar på sin blogg till en studie om andelen utländska män som begår våldtäkt. Jag noterar vid en snabb översyn att denna studie blandar faktapåståenden och egna slutsatser hejvilt. Ett par exempel från sidan 69:

_"Varannan sexköpare är svensk, vilket inte är förvånande med tanke på statistiken som redan redovisats." 
_

"Inga yrkanden om utvisning har gjorts för någon av sexköpsbrotten, vilket troligen beror på att åklagaren redan från början endast sökt bötesstraff och då ingår inte möjligheten att yrka utvisning."

https://pjjonasson.files.wordpress.com/2017/10/sexualbrottslighet_bland_man_fodda_i_sverige_och_i_utlandet.pdf

http://katerinamagasin.se/ny-sexbrottsstudie-90-av-gruppvaldtakter-i-sverige-begas-av-man-med-utomeuropeisk-harkomst/

Annons:
kamera0710
2017-10-23 16:17
#1

I början av denna studie kan man läsa följande:

"Jag som genomfört undersökningen har ett Sverigedemokratiskt synsätt och gör inte anspråk på att vara opartisk, däremot gör jag anspråk på att källdatan stämmer överens med verkligheten och är statistiskt säkerställd."

Loris M
2017-10-23 18:26
#2

Hm, tveksam trovärdighet med andra ord. På vilket sätt är datan "statistiskt säkerställd"? Var har han fått sina siffror ifrån? Från Nya tider? 😮

[NeferNefer]
2017-10-23 18:28
#3

Vilken verklighet är det vi talar om, undrar jag. Den sverigedemokratiska "verkligheten"?

annia1
2017-10-23 21:43
#4

Öppnar man pdf:en och läser, så kommer hans siffror från fällande domar. 

Räcker med att läsa förordet där det står bla. "vilket blev en ambition att studera alla fällande sexualbrottsdomar i Sverige de senaste fem åren. Hade jag på förhand vetat att det skulle bli över fyra tusen domar hade jag nog givit upp,"

Längre ner under syfte, står senare "Medan BRÅs rapport om utlänningars brottslighet studerar bakgrunden för personer misstänkta för brott, ser denna undersökning enbart till personer dömda för sexualbrott av Sveriges domstolar. Det finns alltså enligt min mening inget tolkningsutrymme för diverse faktorer som kriminologer ofta vill diskutera eftersom varje fall har bedömts av domstol och den misstänkte befunnits skyldig.

(min fetning)

Läser man hans dedikation så är den till tingrätter och skatteverket som tydligen hjälpt han få fram uppgifter.

.

papa-bear
2017-10-24 09:40
#5

nu när Tjeckien har tagit en högersväng i politiken kan väl Janouch och Suk återvända, i stället för att förpesta vår tillvaro. Efter att ha suttit och kritiserat Sverige nere i Tjeckien, så funderar ju jag vad hon har för agenda, hon verkar ju helt ha vänt sexrådgivningen ryggen. Vavra Suk är ju den fascistiska sidans ansikte utåt, bl a som chefredaktör för Nya Tider och grundare av Nationaldemokraterna. Båda är för övrigt födda i Prag, så att klanka ner på ett system som de vuxit upp i och säkerligen dragit nytta av som invandrare själva är ju ett bedrägeri utan dess like.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: