Annons:
Etiketterbarnskolverksamhet
Läst 641 ggr
Magi-cat
12/10/17, 11:28 AM

Rocka Sockorna-Lucia!

Alla kan sprida ljus!✨

"Det är inför Lucia som Nathea Anemyr publicerat bilden på sin syster Noelle Anemyr med ljuskrona i håret på RockEverySocks kanaler. 

Hon vill lyfta fram att alla, även de med funktionsvariationer, kan vara Lucia.

"Det borde inte vara en skönhetstävling om det vackraste ansiktet 2017. Kan vi här och nu ändra och utmana våra trötta förlegade ideal på vad skönhet är ? Låt oss hylla dom som aldrig blir tillfrågade att bära ljuskronan pga deras avvikande utseende eller funktionsvariation.Alla känner vi någon som inte vågat eller fått gått med i något luciatåg för att de är annorlunda på något sätt. Inte passar i normen för hur en lucia ska se ut . Därför vill jag och @elaineeksvard nu uppmana er alla att sprida ljus över de människor som fått stå i mörkret för länge !Tillsammans kan vi ändra på vår syn på "skönhet" och vad som är vackert . Låt allas inre skönhet få sprida ljuset och hoppet . Vi vill se alla härliga avvikande vackra Lucior, tomtar , stjärngossar där ute ni som så självklart borde synas", skriver hon till inlägget."

http://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/17348/luciaupprop-fran-rocka-sockorna-tjejerna-sprids-pa-natet/#.WixIY4PbJDs.facebook


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
12/10/17, 1:43 PM
#1

En sådan fin bild på flickan Noelle. 🌺Viktigt att uppmärksamma och lyfta olikheter. Jag tycker dock att det tråkigt att Lucia fortfarande påminner om skönhetstävling och att inte alla får vara med. Kan tänka mig att många unga både med funktionsvariationer och utan kan må dåligt över att de inte har "det rätta utseende" för att få vara Lucia.

Jag läste om det här på Jonas Gardells FB-sida och tycker att han skriver så fint. Plus att det är så otroligt viktigt att offentliga personer tar ställning och uppmärksammar orättvisor.

Upp till toppen
Annons: