Annons:
Etiketthbtq
Läst 1174 ggr
Loris M
2017-12-11 17:30

Torterades till döds efter gaymisstankar

OBS. Varning för stötande innehåll!

Nu avslutas rättegången mot styvpappan till åttaårige Gabriel som dog 2003 efter att han torterats i ett halvt år av både mamman och hennes pojkvän eftersom de misstänkte att Gabriel var homosexuell. Ofattbart vad han fick utstå. 😢 

Läs inte vidare om du känslig. 

"Enligt åklagare har Gabriel sprayats med pepparspray, blivit tvångsmatad med kattavföring, bundits fast och stängts in i ett litet skåp under långa perioder. Pojkens två äldre syskon, då 10 och 12 år gamla vittnar om fruktansvärda förhållanden i hemmet riktat mot pojken.

– Mamma och hennes pojkvän tvingade Gabriel att äta ruttna saker. Jag minns hur han fick utgången spenat som han spydde upp och tvingades äta igen, säger Gabriels äldre bror Ezequiel i rätten enligt ABC7.

I obduktionen hittades en mängd plastkulor i pojkens könsområde, ansikte och mage. Vilket visar på att han även har blivit skjuten med en luftpistol. Ett flertal i juryn har tidigare under rättegången gråtit så okontrollerbart av detaljer och vittnesmål att de tvingats avbryta."

Källa

Annons:
[NeferNefer]
2017-12-11 17:42
#1

Men stackars älskade lilla barn 😭

Ofattbart! Älskade lilla …

Herveaux
2017-12-11 17:43
#2

Jag… finner inga ord. 😢

Vila i frid lille Gabriel!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

vallhund
2017-12-11 18:52
#3

💔

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Magi-cat
2017-12-11 18:56
#4

Men så vidrigt…💔 

Lilla barn, lilla vän…❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vintervarg
2017-12-11 19:51
#5

Så jävla vidrigt så jag finner inga ord… 💔

En sån mamma borde fan inte föda barn om hon inte kan älska dem villkorslöst. Hoppas både mamman och pojkvännen ruttnar i helvetet för vad de har gjort mot stackars Gabriel. Äckliga svin till människor.

Maria
2017-12-13 11:53
#6

Hur är man funtad när man gör något sådant här vidrigt? Hur kan man göra så mot sitt eget barn?  Både mamman och styvpappan i det här fallet bär ju helt och hållet skulden för hans död. 

Stackars illa barn😭

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
papa-bear
2017-12-16 22:13
#7

styvfadern dömdes vad jag förstår till döden, men reagerade inte nämnvärt när domen lästes upp, moderns rättegång skall tas som enskilt fall.

Sjuttan
2018-01-03 18:24
#8

Vissa människor är jordens värsta odjur. Gott att den lille kraken dog till sist, då kom han i alla fran eländet.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Tjeja
2018-01-04 22:04
#9

… Och detta fick hända i Sverige.. För inget görs förrän det är försent här! 😡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[NeferNefer]
2018-01-05 03:25
#10

#9: I Sverige? Var i artikeln står det? Och varför hölls i så fall rättegången i Kalifornien?

Jag tycker det är fruktansvärt hur du använder ett oskyldigt barns död för att föra fram dina åsikter.

Calcifer
2018-01-05 04:09
#11

#9 Det hände INTE i Sverige utan i USA, Californien närmare bestämt. 

Så dra inte in något tjafs om att "detta fick hända i Sverige" när det är 100% oriktigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Tjeja
2018-01-05 10:45
#12

Sorry missade det läste för fort och trodde det var sverige.

Skönt att det inte var det!

Å andra sidan… det skulle säkerligen lika gärna kunna hända här tyvärr.

Föräldrarnas rätt till sina barn står ju högre i kurs än barnens rätt att slippa misshandel och utnyttjande här med ju när det kommer till praktiken.

Liknande situationer har vi ju exempel på här. Visserligen inte på grund av att föräldrarna har trott barnen varit just gay utan andra lika sjuka orsaker. Det kunde lika gärna varit "gay" som triggat föräldrarna som att de trott barnen var besatta av demoner eller vad som helst.

Aldrig ok att misshandla barn, och aldrig ok av stat och kommun att låta ett misshandlat eller sexuellt utnyttjat barn få fortsätta fara illa hos sina "föräldrar".

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
2018-01-05 10:51
#13

#12 Onda människor finns överallt men i Sverige så har vi ändå en hel del som talar för barnens rätt och det sociala blir snabbt inkopplat.

 Det fungerar kanske inte alltid ultimat men vi har ändå skyddande lagar mot sådant här.

Jag förstår inte hur du kunde tro att det hände i Sverige? Det hade ju i så fall varit enormt omskrivet i media så att knappast någon hade missat detta. Jag tänker bland annat på det tragiska fallet med lille Bobby.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tjeja
2018-01-05 10:58
#14

Trött och slarvigt läst. 

Bobby är en av de exempel jag talar om.

Usa har faktiskt inte sämre skyddande lagar än vad vi har  här. Det sociala blir lika snabbt inkopplat där.

När det inte blir det, beror det oftast, precis som i fallet med bobby, att det hamnar utanför på något vis. Fallet i artikeln tycker jag är jämförbar med just fallet Bobby.

Föräldrarna hade i hans fall lika gärna kunnat skylla på att barnet var gay. Orsaken till misshandeln hade varit den samma, dvs sjuka föräldrar som bara hittat på olika ursäkter för sin misshandel. 

Mänskligheten har tyvärr hemskt mycket ondska i sig. 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maria
2018-01-05 11:09
#15

#14 Är du insatt i USA:s lagar och regler angående barns säkerhet? 

De har ju ett antal stater också så jag gissar att det är en stor variation men du verkar kunna detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[NeferNefer]
2018-01-05 11:20
#16

#12: "Skönt att det inte var det" (dvs här i Sverige). "Skön" inställning … 🤓Ett barn har torterats till döds och du tycker att det är skönt att det inte var här i Sverige?

Calcifer
2018-01-05 16:44
#17

Fast det är svårt att diskutera utifrån att det "kunde" ha hänt här. Ok, kanske, men nu gjorde det inte det. Så i just denna tråd ser jag inte hur det argumentet håller. I så fall kanske bättre att starta en ny diskussion kring hur det ser ut i Sverige angående barnomsorg och soc, t:ex. Och de har inte samma regler i USA som i Sverige, och de agerar mer sällan där än här då det sker mer där än här och resurserna finns inte. Det har såklart hänt tragiska saker i Sverige också, men något så pass grymt har inte hänt mig veterligen senaste 10 åren eller så pga de lagar vi har. I USA är det t;ex okej att smiska sina barn, i Sverige är det olagligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: