Annons:
Etikettjämlikhet
Läst 610 ggr
[Rhonda]
12/31/17, 2:26 PM

Fyrverkeri Sydney. Bortslösta pengar.

Jag blir båda ledsen o förbannad!!

Fyrverkeriet i Sydney 2016 kostade $7 miljoner !!!!! (mer än SEK 44 miljoner!!) I år kostade det ännu mer!" 

Nu räcker det tycker jag. Det finns så många familjer i Australien, för att inte tala om Aboriginerna, o resten av världen som skulle behöva de pengarna.

Västvärlden måste syna sig själv i kragen, det har börjat bli löjligt!

I feel sick!

Annons:
Ess1
12/31/17, 2:33 PM
#1

Sanslöst mycket pengar som bokstavligen går upp i rök! Och dessutom dåligt för både miljön och djur.

Loris M
12/31/17, 2:39 PM
#2

Ja, verkligen slöseri. Jag önskar att de kunde helt förbjuda fyrverkerier, både försäljning och användning. Det handlar bara om en kort stunds spektakel på  himmeln men på den stunden hinner hända väldigt mycket som är skadligt för både djur och för miljön. Det är absolut inte värt det. Vår planet är en så vacker plats redan och det finns mycket skönhet att förundras över om vi bara tittar noga. Vi behöver inte fyrverkerier.

[Rhonda]
12/31/17, 2:41 PM
#3

#2 De är förbjudna i Australien för privata personer.

Loris M
12/31/17, 2:47 PM
#4

#3 Det är bra i alla fall. Men då innebär det att staten, företag eller vilka det nu är, lägger massor med pengar på det. Helt sjukt i så fall och jag förstår att du blir upprörd och tycker att det finns annat de kunde lägga pengarna på.

[Rhonda]
12/31/17, 2:49 PM
#5

#4 Precis!

Aboriginerna har ett helvete! Mitt hjärta vurmar för dem o jag är inte längre stolt över att vara Australiensare.

Soligajag1
1/1/18, 7:37 AM
#6

#5 Jag förstår dig Rhonda 🙂 

Det är fruktansvärt . Varför tänker man inte på människor, miljö, djur och landets välfärd istället . Jag tycker inte heller om raketer , smällare 😕

Många skadar sig till o med varje år . Tillverkar egna smällare .  Hemskt .

HH 🙂

Annons:
[Rhonda]
1/1/18, 8:45 AM
#7

#6 ❤️

Magi-cat
1/1/18, 9:59 AM
#8

Håller med, det är hemskt och onödigt. 😢

Skrev en tråd på Miljö och fyrverkerier som skrämmer djur och smutsar ner naturen:

https://miljo.ifokus.se/discussions/5a4506d9ce12c40c30000289-snalla-sluta-smalla-om-nyarsraketer-och-miljo?discussions-1


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: