Annons:
Etikettgoda-nyheter
Läst 912 ggr
Loris M
1/10/18, 9:39 PM

Hyllas för sina fyndiga svar på rasistiska påhopp

Flens kommun kommunikatör hyllas på sociala medier efter hennes fyndiga och lugna svar till rasister på kommunens Facebookhemsida. 

"Den 28 december la Flen kommun ut en jobbannons på sin Facebooksida. På den tillhörande bilden ser man två kvinnor som samtalar – varav den ena av dem bär hijab. Detta fick flera personer att rasa. Snabbt fylldes kommentarsfältet av rasistiska och hatfulla kommentarer.

– När vi upptäckte det på måndagen blev vi lite chockade. Vi brukar ha två till tre kommentarer vanligtvis, säger Marie Fältskog, kommunikatör vid Flens kommun."

Läs här vad hon svarat på hatiska kommentarer! Väldigt bra gjort av Rose-Marie Fältskog och det är verkligen hedervärt att hon kunde behålla lugnet när hon besvarade kommentarerna. 👍🌺

Dock är det tragiskt att en bild på kvinna med hijab kan väcka så mycket hat och ilska. De fick över 1500 kommentarer, medan det i vanliga fall blir bara någon enstaka kommentar. 😕

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
vendelay
1/11/18, 12:36 AM
#2

Jag borde utveckla min kommentar men… #1 😟😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[NeferNefer]
1/11/18, 3:23 AM
#3

Bra av henne! Men frågan är om det inte vore ännu bättre att ta bort de rasistiska kommentarerna.

Loris M
1/11/18, 7:25 AM
#4

#2 Hen har fått automatiskt skrivförbud. Tack till er som anmälde! 🌺

#3 Hoppas att de gör det sen. På ett sätt kan det vara bra att synliggöra och inte dölja vad rasister vräker ur sig och vilket hat dessa kvinnor utsätts för genom att endast finnas. 😕

[NeferNefer]
1/11/18, 7:27 AM
#5

#4: Jo, jag tänkte också så, men å andra sidan är jag rädd att det bara ger en del individer vatten på kvarn, "aha, så många som tycker så, då är det ju okej för mig att hata öppet också".

Loris M
1/11/18, 7:39 AM
#6

#5 Det är sant iofs. 😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: