Annons:
Etiketterålderklass
Läst 575 ggr
tlover
2018-02-22 09:34

Låg i avföring bredvid sin döda fru i 4 dygn

Den 72 åriga mannen låg i sin egen avföring, utan mat, vatten och mediciner bredvid sin döda fru i nästan fyra dygn innan polisen slog in fönstret för att dottern larmat.

Ambulanspersonalen körde däremot inte mannen till sjukhuset eftersom han "verkade vara vid god vigör" utan till ålderdomshemmet där han varken duschades eller fick dropp för att ersätta vätskorna. Mannen avled senare nästa dag.

Nu har dottern anmält händelsen

https://www.expressen.se/kvallsposten/72-aring-lag-i-avforing-intill-dod-hustru--dog-1/?utm_campaign=social_sharing&utm_medium=link&utm_source=facebook

l'm back

Annons:
Magi-cat
2018-02-22 09:48
#1

😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-02-22 09:53
#2

Usch så förskräckligt.😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2018-02-22 10:17
#3

Så sorgligt! Och förskräckligt. Hur kunde de inte förstå att han behövde vård efter att han legat så hjälplös i fyra dygn?! 😡 Han är dessutom förlamad från bröstet och ner. Det här är så upprörande när dottern berättar:

"– Dagen efter när vi kör till min pappa så får vi samtal från äldreboendet att vi ska ta med oss medicinerna, rullstol och madrass till boendet för de har tydligen inte själva ordnat fram några mediciner till honom. De har ej heller duschat honom när vi kommer för (att) de påstår att de inte har en duschstol på ett äldreboende. Hur kan man inte duscha honom efter att han legat i denna misär? frågar sig dottern i anmälan."

[Rhonda]
2018-02-22 10:21
#4

Ambulanspersonalen ska sparkas från sitt jobb! Sådant får INTE hända!

Jag blir sååå förbannad o ledsen för familjens skull.

Magi-cat
2018-02-22 18:56
#5

Det är så vidrigt när en gammal sjuk människa behandlas på det här respektlösa sättet! Dessutom helt utan medicinsk bedömning, bara att akuten var full och att han var vid "god vigör"… 

😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-02-25 12:38
#6

😭

Annons:
Huygens
2018-02-27 17:06
#7

Det är otroligt.

Jag vet att när en äldre sjuklig anhörig vårdas i hemmet och den andra, också äldre, behöver avlastning, kan den sjuke tas till ett vårdhem. När denne kommer tillbaka hem efter ett antal dagar, har denne fått oförklarliga liggsår under vistelsen på sjukvårdsinrättningen, trots att det finns vårdpersonal som ska kunna förhindra sådant.

Jag har inte hört att det blir någon påföljd av en anmälan. Tror allt sånt ansvar togs bort år 2006 eller strax efter. En anmälan är därför utan funktion.

Upp till toppen
Annons: