Annons:
Etiketternormervärderingar
Läst 773 ggr
Pyttelite
2018-03-18 11:12

Har ni ”kjolfredag” på era jobb?

Vilka tankar har ni kring kjolfredag? Är det en bra och kul idé eller är det för er ett udda påhitt ?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Lillyrod
2018-03-18 11:19
#1

Jag har aldrig hört talas om det och på något vis känns det som om det är bra?

Pyttelite
2018-03-18 11:21
#2

#1 Förstod inte riktigt din kommentar. Känns det eller känns det inte bra? Eller var det en fråga om det känns bra?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lillyrod
2018-03-18 11:22
#3

Jag vet inte vad det är och jag tror att det är bra att jag inte vet. Samtidigt är det en fråga så lite knepigt skrivet : ) 

Vad är det?

Pyttelite
2018-03-18 11:25
#4

Klädkoden på jobbet ska vara kjol på fredagar. Bäst att tillägga: inte styrt av företaget utan påhittet kommer från kvinnliga Medarbetare.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lillyrod
2018-03-18 11:26
#5

Då är jag glad att jag inte vet vad det är 😉

Pyttelite
2018-03-18 11:29
#6

Ibland är det bra att leva i okunnighet så långt det går :)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[nevamisse]
2018-03-18 11:30
#7

Jag tycker det verkar konstigt, men det kan vara för att jag aldrig har kjol på mig och har ett jobb där man har arbetskläder.

Novachan
2018-03-18 11:48
#8

Har aldrig hört talas om det. Vilka arbetsplatser kan tänkas ha detta? Och är det ej grej som innebär att män också kan ha kjol om de vill? (för jag antar att det inte är ett måste för någon, oavsett kön, att ha på sig kjol)

Pyttelite
2018-03-18 11:56
#9

Det finns säkert inte något hinder att män har kjol på jobbet. Faktiskt finns det en som ofta har det men han jobbar inte på samma ställe som kjolfredagsgänget.

Det gäller nu inte verkstad/labb/sjukvårdsmiljö utan kontorsmiljö - inga krav på speciella arbetskläder.

Företaget har klädkod i officiella sammanhang men då inte krav på kjol/dräkt för kvinnliga Medarbetare.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


vendelay
2018-03-18 20:38
#10

Vad innebär kjolfredag? Är det liksom något politiskt eller vad är syftet?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pyttelite
2018-03-18 20:45
#11

Syftet är att man ska vara klädd i kjol på fredagar precis som det låter - inget politiskt alls!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Loris M
2018-03-18 21:22
#12

#11 Varför då? Jag fattar inte poängen riktigt eller på vilket sätt det skulle vara en kul idé. 🤔 Hur ser du själv på det?

I övrigt har jag aldrig hört talas om det. Jag har ofta kjol på jobbet men skulle inte hänga på om något sådant mina kollegor hittade på. Jag vill ha på mig vilka kläder jag vill när jag vill.

Pyttelite
2018-03-18 21:27
#13

Personligen tycker jag att det är en konstig idé.

Finns för övrigt både på Twitter och FB.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Magi-cat
2018-03-19 08:00
#14

Det låter helt främmande med att införa en "kjolfredag" Alla kan väl ha kjol alla dagar de vill (om arbetets karaktär tillåter) och de som inte vill ha kjol bär något annat, oavsett veckodag och påbud, så enkelt är det bara.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-03-19 08:05
#15

Jag har aldrig hört talas om "kjolfredag". Låter som något som hittats på av någon helt nyligen. Undrar bara i vilket syfte. Ingen verkar ju speciellt intresserad av att haka på. Kjol har jag när jag känner för det.

Upp till toppen
Annons: