Annons:
Etikettövrigt
Läst 617 ggr
Loris M
3/26/18, 9:42 PM

Nya artiklar på Multikulturellt!

Nu finns tre helt nya artiklar på multikulturellt så kika gärna in och kommentera! 🙂

Den första artikeln, "Kulturkrockar och att visa barnen nya kulturer" handlar om att resa med barn.

"De flesta av oss gillar att resa, Thailandsresan är ett faktum för många svenskar till jul. Enligt undersökningar är vi ett av världens mest nöjesresande folk, därför är det väldigt konstigt att vi också har så svårt för andra kulturer när vi måste möta dem öga mot öga hemma. Själv tog jag barnen och åkte och gjorde praktik i Kairo i några månader. Barnen upplevde mängder av kulturkrockar, fick se fattigdom i flyktingläger, envisa försäljare som slängde upp dem på hästar vid pyramiderna, men ……"

https://multikulturellt.ifokus.se/articles/5aaff9bd8e0e742afa000832-kulturkrockar-och-att-visa-barnen-nya-kulturer?articles-1

Den andra och den tredje artikeln handlar om integrationen: 

"Efter att, genom mina studier, både fått jobba med flyktingar på plats i deras hemländer, plockat upp båtflyktingar i Medelhavet, hjälpt unga fotbollsspelare till kontrakt i Italien för uppehållstillstånd och jobbat i flera kommuner på både HVB och med integration tycker jag vi kör en artikelserie nu, om inte annat för att motverka de fördomar som sprider sig om flyktingar ute i världen. Det finns idag stora hål i vårt integrationsarbete….."

Jobb med integration - del 1. Flyktingbegrepp.

"Del två handlar om myten om bidragen. Det finns en myt hos svenskar att flyktingar kommer hit och lever lyxliv på våra bidrag. Så är förstås inte fallet, de flesta flyktingar kan dock leva hyfsat bra, mycket beroende på att de går ihop i stora grupper, lagar mat och hjälper varandra och många inte är så benägna att konsumera som vi är i väst. Vi kanske borde lära oss av dessa istället? När jag mötte min man och… "

Jobb med integration del 2; Bidragsmyten

Annons:
Upp till toppen
Annons: