Annons:
Etiketterinvandringspolitikflyktingpolitik
Läst 943 ggr
DesK
4/9/18, 10:03 PM

En solskenshistoria

Vi har två killar boende hos oss. Den ene har numera uppehållstillstånd, han kom till oss i juni 2017, efter att han fyllde 18 år, men vi kände honom långt före det. Han går på en gymnasielinje med svenskt språkstöd och kämpar duktigt med skolan. Jag har två döttrar, varav den ena snart ska ta examen från Chalmers. Grabben här insisterar att få hedra sin syster med sin närvaro, trots att han inte kommer förstå så värst mycket av presentationen som sker på engelska. Grabben ifråga var analfabet när han kom till Sverige 2015, men kan nu läsa och skriva skapligt bra svenska. Vi, mina döttrar, gubben och jag är oerhört tacksamma och stolta att denne kille vill dela vårt liv.

Den andre killen som bor här, kämpar och hoppas på att få uppehållstillstånd. I våra ögon är det absurt att det får gå till som det gör just nu!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[NeferNefer]
4/10/18, 12:02 PM
#1

❤️☀️

Magi-cat
4/10/18, 6:24 PM
#2

Underbart med din solskenshistoria, DesK! ☀️❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
4/12/18, 9:35 PM
#3

🤗❤️☀️

DesK
4/12/18, 9:59 PM
#4

Idag var jag ute på övningskörning med vår fine eritreanske vän, han är 34 år och hjälper oss mycket här hemma. Vi hjälper honom att ta körkort och att förstå och komma in i det svenska samhället. Han hjälper oss att renovera huset ich fixa trädgården mm. Det är en blyg kille, med ett hjärta av guld. Vi hoppas att han snart hittar en flicka att bilda familj med, han är helt underbar med våra barnbarn och de älskar honom. Mina döttrar säger rent ut att det är ingen familjesammankomst om inte Dejen är med, för han är deras bror. Jag är så stolt och glad för att få vara Dejens svenska mamma. Han berättar ofta för oss att han pratar med sina kompisar, grannar och klasskamrater om oss och vad vi visar/ lär honom om hur det funkar här i  Sverige. Alla hans  kompisar säger till Dejen att han ska hålla hårt i oss och de är jätteglada för allt de får lära om hur det funkar här.  Vi själva säger att vi håller hårt i Dejen, för han tillför så mycket glädje och kärlek till våra familjer, men vi skulle  göra samma sak, även om han inte hade kunnat hjälpa oss. Dejen är också en solskenshistoria 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[NeferNefer]
4/13/18, 9:50 AM
#5

❤️Underbart ❤️

Upp till toppen
Annons: