Annons:
Etikettfunktionshinder
Läst 2129 ggr
Huygens
4/13/18, 2:59 PM

HD: Sondmatning är grundläggande behov

Högsta Domstolen dömer att sondmatning är ett grundläggande behov och därför ger rätt till assistanshjälp. Det är definitivt ett bakslag för Bilderberggruppens agenda som Löfvenregeringen annars troget följt. SVT

Försäkringskassan har med näbbar och klor i åratal motarbetet överarbetade föräldrars assistansrätt till sjuka och/eller funktionshindrade barn. Försäkringskassan har gjort "bedömningen" att barn som behöver sondmatning eller hjälp med andningen inte är grundläggande behov. SVT

SVT vanliga nyhetssida och Sveriges Radios nyhetssida nämner inte detta (än?), utan stycket står enbart på SVT-Text, sid 109. Jag tycker att det är så viktigt och då SVT-Text radera sina texter varje dag, så att referens och spårbarheten försvinner, lägger jag in den citerade texten här:

"F-kassan: Har inte tolkat fel                                         Försäkringskassans rättschef Eva Nordqvist …[klipp]… anser inte att Försäkringskassan gjort fel tolkning hittills. -Det är alltid så att när det är ett otydligt rättsläge så kan man inte säga att någon gjort fel, säger hon till TT."

Att det här ärendet alls behövt gå till Högsta Domstolen visar att Sveriges psykopatregering inte duger att leda landet. Oppositionen har också lagt sej flata för Bilderberggruppens påtryckningar.

Försäkringskassan "tolkar" det som att sondmatning inte är ett grundläggande behov. SVT

Försäkringskassan anser sej inte ha gjort något fel.

Och så är något helt fel med svensk sjukvård. Ännu ett fall. Kvinna sökte hjälp för magcancer i 3 år, men avvisades från sjukvården vid 14 tillfällen. Hon dog av cancer i april 2017. Sjukvården gav henne ett likgiltigt bemötande. SVT

Annons:
Magi-cat
4/13/18, 3:16 PM
#1

Om inte mat och andning är grundläggande behov så vet inte jag…😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
4/13/18, 3:28 PM
#2

Jag kan se det framför mej. Han svarar utan att tänka sej för.

Statsminister Stefan Löfven: "Andningen? Det får väl barnen hålla reda på själva. _Det ska vara ordning och reda. Sånt kallar jag egenvård._"

Kyllan56
4/13/18, 3:53 PM
#3

"Försäkringskassans rättschef Eva Nordqvist …[klipp]… anser inte att Försäkringskassan gjort fel tolkning hittills. -Det är alltid så att när det är ett otydligt rättsläge så kan man inte säga att någon gjort fel, säger hon till TT.""

Jag har aldrig hört något dummare! T.o.m. ett barn fattar att näring är ett grundläggande behov! Hur det än kommer in i kroppen via munnen eller via sond! 

Tänk vad det kostar att pröva helt självklara saker i vårt rättsystem!

Jag räcker lång näsa till FK, som inte står på sjukas och funktionshindrades sida.  De FÖRLORADE! Jippi! 

Vi skryter i Sverige med att vi ha bland de duktigaste läkarna i världen. Men när det kommer till att lita på deras sjukintyg, så har FK sina egna läkare - som borde skämmas. En läkare berättade för min väninna hur en psykiatriker - som var FK:ans förtroendevalda läkare - gick emot ett läkarintyg inom medicin. Hade det inte varit så allvarligt så är det skrattretande!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Magi-cat
4/14/18, 7:36 AM
#4

"– Vi kan inte se att lagstiftaren har indikerat på något sätt att det finns någon skillnad i sättet hur man får sin näring, och därför landar Högsta förvaltningsdomstolen i att det inte är en avgörande fråga, utan det är näringstillförseln som är det väsentliga, säger justitieråd Ulrik von Essen."

https://www.svd.se/dom-sondmatning-bor-ge-personlig-assistans/i/senaste

Hur hade någon öht kunnat komma fram till något annat?

Behövs det faktiskt en Högsta förvaltningsdomstols dom för att fastställa att människor behöver näring för att leva och om de inte själva kan föra skeden till munnen måste de få hjälp med det?

(Och hur mycket har det kostat att komma fram till detta beslut…😕I pengar och i mänskliga värden som känslor och energi.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
4/14/18, 9:51 AM
#5

Dina skattepengar som jobbar åt Bilderberggruppen.

Verkligheten påminner allt mer om Clown World alternativt att vi lever i ett kontinuerligt avsnitt av The Twilight Zone.

Försäkringskassan, Transportstyrelsen, Riksrevisorerna, SÄPO, Rikspolischefen, Regeringen, PostNord, Försvaret, Nya Karolinska osv. Myndigheternas ansvariga, Clownerna kommer in på fullastade tåg. Det är Clown World vi lever i.

Clownerna trängs på dom fullproppade tågvagnarna. Clownerna hoppar av tågen, i horder och sprider ut sin dynga på gator, torg och i folks hem. Dyngan är symbolisk för besluten och myndighetslögnerna.

Huygens
4/16/18, 10:25 AM
#6

Försäkringskassan: Handläggare som oftare ger avslag belönas med högre lön. Regeringens sparkrav måste ju på något sätt uppfyllas. SVT

Annons:
Magi-cat
5/19/18, 8:29 PM
#7

Trots vad Högsta Förvaltningsdomstolen slagit fast väljer Försäkringskassan att tolka på ett annat sätt!

6-åriga hjärnskadade Selma behöver hjälp med allt men Försäkringskassan anser att "…den sortens sondmatning hon får /inte/ kräver assistans."
Det är alltså skillnad på olika sondmatning, enligt vad de klurat ut.

"Maria Persdotter, förbundsordförande i RBU, Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar menar att den här tolkningen av domen är helt felaktig.

Det är domstolstrots, det är en tydlig dom, att sondmatas är att likställas med en måltid och ska ge rätt till assistans. Detta är helt oacceptabelt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsakringskassans-nya-tolkning-nej-till-assistans-till-selma

Hur bara kan de???


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
5/19/18, 8:43 PM
#8

Det här är ett utryck för att Bilderberggruppen jobbar för högtryck. Makthungriga politiker / förvaltningschefer som kämpar med yxor och klor för att uppfylla världens rikaste familjers agenda.

Kyllan56
5/20/18, 2:11 PM
#9

#7 Det undrar jag också! När jag inte trodde det kunde bli värre, så blir det det! Jag fattar inte hur människor kan ställa upp att fatta så omänskliga beslut. Humanismen är på utdöende!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[NeferNefer]
5/20/18, 2:51 PM
#10

Jag måste tyvärr säga att jag blir inte ens förvånad längre när jag hör om myndigheters totalt omänskliga beslut. 😢Jag känner bara sorg.

Huygens
5/31/18, 3:29 PM
#11

Bilderberggruppens krav:

ÅTERINSÄTT Försäkringskassans generaldirektör Ann-Marie Begler. SVT

Båda blocken sänder årligen sina fasadfigurer till Bilderberggruppens möten där instruktionerna inhämtas för att sakta systemsabotera Sverige.

Lydpartiet Liberalerna är nu oerhört kåta på att ta över Socialdemokratins roll som främsta drivkraften bakom Bilderbergruppens agenda mot barn som behöver assistans med sondmatning. Begler är givetvis missnöjd med att ha avsatts då hon fläckfritt uppfyllt Bilderberggruppens agenda helt enligt instruktioner förmedlade av Löfvenregeringen.

Återinsätt Begler så att rätten till sondmatning en gång för alla kan avskaffas, är Liberalernas ståndpunkt. En brun och oren politik ges uttryck i båda blocken, från Socialdemokrater till Liberaler. På samma sätt som det Borgliga Blocket hyllar den avgångne chefen för Transportstyrelsen som gav bort all person- och körkortsdata till främmande öststatsmakter, hyllas Försäkringskassan avgående generaldirektör Begler av Jan Björklund.

Bilderberggruppens dolda makthavare applåderar i mörkret medan dom fortsätter manipulera EU:s lydpolitiker.

Huygens
7/3/18, 10:28 PM
#12

Landstinget struntar i att leverera sondmat till förlamade Dora, 90 år. Sondmaten är att betrakta som livsuppehållande behandling enligt dietisten. SVT

Bla-bla-bla beklagar att deras leveranser av sondmat uteblivit. Politikerna skyller på att deras lager med sondmat tagit slut.

Huygens
8/26/18, 12:33 PM
#13

Nu är tydligen #2 fastställt som en sanning.

"Andning anses inte vara ett grundläggande behov."
"Andning anses inte vara ett grundläggande behov."
"Andning anses inte vara ett grundläggande behov."

2-åriga Matilda kan inte andas själv och behöver assistanshjälp med att andas genom ett rör. Matilda nekas assistanshjälp då andning ej räknas som ett grundläggande behov enligt den av Bilderberggruppen upprättade svenska lagstiftningen. SVT

Sveriges verkliga Makthavare kontrollerar och styr, styr och kontrollerar Löfvenregeringen.

Illuminati tänjer på gränserna för att se hur långt dom kan gå i dessa valtider, innan allmänheten reagerar. Ifall Makthavarna kan övertyga eller åtminstone kan få allmänheten att ignorerar lagen som anger att "andning ej är grundläggande behov", kan mikrochippandet av befolkningen starta.

Total Massövervakning, Total Förslavning av en enfaldig befolkning kommer i så fall att inledas.

Alla kommer att få ett Mikrochip i kroppen. När det sker är det Game Over.

Se även Nyhetsdokumentär om assistanshjälp. SVTPlay (6 månader till)

Här är kortvarianten. Andning anses inte vara ett grundläggande behov. Psykopatchefer förverkligar Löfvenregeringens direktiv. Lägg märke till hur tysta dom borgliga partierna är i frågan om grundläggnade behov. Borglighetens politiker, som Annie Lööf, Fredrik Reinfeldt och Jan Björklund, åker också till Bilderberggruppens möten. SVT

Annons:
Huygens
2/21/19, 2:15 PM
#14

Andning och sondmatning kan komma att räknas som grundläggande behov från 1 juli om ett lagförslag går igenom. SVT

Till dess är det bara att hålla andan.

Huygens
5/16/19, 3:30 PM
#15

För ett år sedan meddelade Annika Standhäll att Försäkringskassans chef Ann-Marie Begler fick ta hundhuvudet för regeringens usla politik och sparkades.

Mer än ett år efteråt meddelar skämtet till opposition att misstroende väcks mot Strandhäll för att hon kunngjorde avskedandet av Begler. Har moderatledaren Kristersson lera i huvudet? SVT

Trögtänkt eller bara saktfärdig?

En fasadhandling utan syfte, utan funktion, utan konstruktiv kritik och utan åtgärder att återställa en fungerande sjuk- och försäkringsvård.

JonasDuregard
5/16/19, 6:37 PM
#16

#0 Så du har den här fantasin om en ondskefull skuggregering som styr världen … men högsta domstolen är inte på deras sida? 🤔

Låter som en ganska medelmåttig världskonspiration om de riktar in sig på tjänstemän och mellanchefer i offentlig sektor innan de korrumperar HD. Eller är högsta domstolen kontrollerad av en konkurrerande ondskefull konspiration, som vill utrota mänskligheten på ett lite annat sätt och därför hamnar de i luven på varandra?

Upp till toppen
Annons: