Annons:
Etiketterrasismfrämlingsfientlighet
Läst 555 ggr
Magi-cat
5/1/18, 8:45 AM

Nazister marscherar på gatorna idag!

Enligt min mening borde det inte få ske.

Demonstrationsrätten är viktig men varje gång en demonstration som normaliserar rasdiskriminerande extremism tillåts eller samhället underlåter att ingripa, trotsas FN:s konvention mot rasism.

Hur svårt kan det vara? Dessa krafter utnyttjar rättigheterna till att ta död på dem.

Det blir svårt att dra gränser, säger en del. Nej, det är inte särskilt svårt. Det finns redan gränser och nazisterna överträder dem.

Läs Malena Ernmans krönika om hur vi kan dra gränser och vilka riktlinjer vi ska gå efter:

"Men det finns en lösning. Varför inte följa FN:s konvention mot rasism? Där står det tydligt att anslutna stater förbinder sig att ”olagligförklara och förbjuda organisationer, samt organiserad propaganda och all annan propaganda, som främjar och uppmanar till rasdiskriminering”.

Då undviker vi att normalisera rasdiskriminerande extremism och vi skyddar både polis, allmänhet, demonstranter och motdemonstranter från en uppenbar livsfara. Konventionen är ju som sagt redan undertecknad och klar."

https://www.dt.se/kultur/malena-ernman-darfor-bor-inte-nazister-tillatas-marschera-pa-faluns-gator


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Mooniq
5/1/18, 9:03 AM
#1

Jag hoppas att ALLA som ska RÖSTA faktiskt först tar sig tid och LÄSER varje partis egna program. Inte lyssnar på andra som tror utan att var och en faktiskt söker kunskap själva - då är det lätt att se vilka/vilket parti som söker sig från demokrati till diktatur, gärna med dödstraff för tex sexuell läggning. 

Som kvinna är det extremt viktigt att läsa varje partiprogram tycker jag. För kvinnor har inte samma fördelar som män. 

Jag ser inte fram mot valet i höst, det skrämmer mig enormt. Lättlurade/okunniga människor som röstar för 1 enda frågas skull kan ödelägga det generationer har byggt upp i Sverige.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[NeferNefer]
5/1/18, 9:14 AM
#2

Jag håller med Magi-cat, Malena och Mooniq! Det känns så otroligt skrämmande att nazister tillåts marschera på våra gator. 😢Och så sorgligt. Så historielöst.

Loris M
5/1/18, 10:00 AM
#3

Ja, hur svårt kan det vara? Ändå har vi sett så många gånger, inte minst här på sajten, att det är så många som inte fattar att yttrandefrihet inte får stå högre än de grundläggande värden som vårt land värnar om som allas lika värde.

Jag ser inte heller fram emot valet, för som Mooniq skriver, många drivs en enda fråga när de röstar i sin okunnighet omedvetna om vad mer det är röstar för och hur det kan påverka längre fram.

[NeferNefer]
5/1/18, 10:03 AM
#4

Det som skrämmer mig mest angående valet är alla icke-tänkande individer som påstår att de röstar på nazister för att "röra om i grytan" och för att alla ska se vad som händer när nazister får makt … vill de röra om i grytan kan de väl ställa sig vid spisen på valdagen i stället för att utsätta oss andra för den enorma fara som nazister vid makten innebär.

Magi-cat
5/1/18, 10:18 AM
#5

"Röra om i grytan" är ett sällsynt lågt "argument". Ändå hör man det ganska ofta. De fattar inte hur många som får lida av den dekokten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/1/18, 10:29 AM
#6

Eller så tror de att de klarar sig undan faran själva, och då spelar det ju ingen roll. Okunnigt, historielöst och cyniskt.

Annons:
Huygens
5/4/18, 6:34 PM
#7

#3 Ja, yttrandefriheten hänger plötsligt i en skör tråd när Illuminati finansierar en liten grupp högröstade extremer.

Vilken är den nästa frihet som makthavarna därefter kommer se till att allmänheten börjar kräva inskränkning på? Vi spelas i så fall som ett piano.

problem-reaction-solution

Upp till toppen
Annons: