Annons:
Etikettövrigt
Läst 2401 ggr
Huygens
2018-05-14 13:34

Mikrochippad befolkning

Hur långt är kontrollerarna ovanför myndighetsnivå redo att gå för att få slutgiltig kontroll över mänskligheten?

I Kina inför myndigheterna nu "god medborgare"-poäng. Om du inte anses vara en "god medborgare" dras poäng av från dej enligt något slags godtyckligt mönster.

Redan har kritiska kinesiska journalister råkat ut för att dom har så få "god medborgare"-poäng att dom inte kan ansöka om att få bostad i det totalitära Kina. Myndigheterna planerar även att installera miljontals, kanske miljarder övervakningskameror med ansiktsigenkänning.

På vissa arbetsplatser i Kina inför man elektronisk humörövervakning av anställda. Du får en liten hjälm med elektroder mot huvudet som mäter hur du mår så att chefen får möjlighet att "hjälpa" dej om du börjar mår dåligt. Det handlar inte om att läsa dina tankar, ännu.

Första steget var att göra befolkningen beroende av handhållen elektronik, nästa steg är att göra folk beroende av bärbar (som i kläder/glasögon) elektronik. Sista steget kommer att vara implantat.

Dana Ashlie har en egengjord dokumentär med titlen Hur lång tid kvar till Global Schack Matt? Hennes perspektiv är kristet, men även för en ateist är det överraskande hur nära verkligheten är profetian. (YT/Dana Ashlie, 2018-05-12, 31 min)

Likaså har Icke varnat för denna utveckling ända sedan 1990-talet. Den gången skrattade folk åt honom, men nu väntar mikrochippen på oss runt hörnet. Makthavarnas slutmål är att plantera in obligatoriska mikrochip i våra hjärnor och det kommer troligen att börja i Kina, USA och Sverige. (YT/David Icke, 2018-05-14, 14 min)

Annons:
Huygens
2018-05-15 16:19
#1

En dataexpert varnar för att Vilddjurets Nummer kan hackas. Data i ditt implanterade mikrochip kan användas mot dej. DM

Huygens
2018-05-18 22:42
#2

Beskrivning på kinesiska fabrikers övervakning av anställdas känslor. Tekniken närmar sej att kunna läsa enskilda personers tankar. CSO, 2018-04-30

Den elektroniska övervakningsapparaten ser ut som en skyddshjälm och bärs av den anställde hela dagen. Vrede, oro eller depression kan snabbt upptäckas och den anställde kan flyttas till en mindre krävande uppgift av chefen.

Om ett antal år kommer det inte krävas "hjälmar".

Huygens
2018-05-20 12:01
#3

I en två år gammal video visar det sej att Google ser som sin framtidsplan att styra och kontrollera allmänhetens beteenden tillsammans med Facebook. DailyMail, 2018-05-18

Principen med "god medborgare"-poäng ingår i Googles tänkta metoder. Olyckligtvis eller avsiktlig avslöjades Cambridge Analyticas extraktion av personinfo överlämnad av Facebook.

Googles avser att motverka fattigdom och sjukdomar i världen genom att formge människors personligheter.

Googles målsättning med att styra och förändra, förändra och styra enskilda personers beteenden syftar till att skapa ett "bättre" samhälle. Hedersord.

Bättre för Illuminatifamiljerna.

Huygens
2018-09-17 19:06
#4

Fan Bingbing gavs 0 procent på Kinas senaste "social ranking" av myndigheterna. Det innebär att hon inte kan låna pengar och förlorade en rad andra mänskliga rättigheter i samhället. SVT

Hon är dessutom "försvunnen" sedan 1 juli. Misstankarna är att hon blev för populär och fängslats eller avrättats.

Stallmima
2018-09-18 20:40
#5

Usch och fy för detta om det skulle hända, vem skall övervaka övervakarna?  Fast håller med till en viss del att vissa skulle behöva övervakas med gps-chip (nu finns det ju inte, än så länge!)  Grova rymningsbenägna brottslingar tex

[Elementhus]
2018-09-23 18:01
#6

Otäcka händelser med mer korrekthet än människan förstått, jobbig  länk men ändå viktig .

https://www.svd.se/sa-overvakas-du-pa-jobbet--kepsar-mater-hjarnan#sida-7

Annons:
Huygens
2018-10-03 16:56
#7

Troligen är det så att Kinas Kommunistparti pumpar ut fler lögner om Fan Bingbing. Fortfarande vet ingen om hon är i livet eller om hon har avrättats. SVT

wildfire
2018-10-03 18:07
#8

#5 Vi ärr redan där med all teknik , vi är fångade i spindelnätet kan man säga och se bara på dom sociala medier som finns så som facebook, Instagram med flera så är alla sammankopplade så du kan logga in och sen kan miljontals konton kapas.

Om tre veckor har jag inte internet för jag ger upp och anser att det är mer värt att satsa på mina vänner som finns i verkliga livet och vara i umgänge med dom genom en dator.

Kina ligger så långt före oss och jag är nyligen hemkommen från Hongkong så jag kan intyga att där är övervakning men också med god avsikt just för kriminalitet men ändå ska världen övervakas så här så är jag inte intresserad att vara med i den.

Den är inte avsedd för oss människor längre, tvärtom allt är en enda övervakning nåt vi inte ska hänga med i och acceptera men vi har tyvärr inga val.

Huygens
2018-10-06 14:51
#9

Ett kort videoklipp från historikern Richard Dolan, som tar upp ämnet elektronisk övervakning. Det intressanta är att metoderna först införs utanför USA och Europa för att sedan föras över till USA och Europa.

(YT/Richard Dolan, 2018-10-03, 5 min)

Är Facebook en opålitlig apparat för massövervakning, helt utan datasäkerhet?

Facebook/Yahoo/Instagram hackat igen? Vi hade i veckan några artiklar där 50 miljoner konton på Facebook ansågs hackade. Förklaring saknas eller är ytterst skissartad. I fasadmedia framställs det som att Facebook är hjälplösa och helt sårbara, utan förmåga att klara intrång, hackare och utan skydd. SVT, 2018-10-01

Tro på det.

Charaden som Facebook (CIA) spelar upp för världen, markeras i fasadmedia med dom betryggande orden att "inget skyddar dej". SVT, 2018-10-01

Mänskliga rättigheter och skyddet för den enskilde är i stort sett utraderat i Kina. Makthavarna skrattar åt västvärlden som ger kriminella långa fängelsestraff, där staterna slösar bort pengar i åratal på att hysa fångarna. Dom kinesiska makthavarna skryter ibland med att i Kina har man bara korta fängelsestraff.

Förklaring?

Politisk opposition, bankrånare, våldtäktsmän osv, sitter sällan mer än några veckor i fängelse. En skyndsam rättegång, sällan med möjlighet till överklagan och sedan avrättas dom dömda raskt. Det finns därför sällan långa fängelsestraff.

Huygens
2018-10-10 17:55
#10

Hjärntvätt och omskolningsläger införs nu i Kina som lagliga myndighetsverksamheter mot avvikande medborgare och mot personer som hyser religiösa uppfattningar. SVT

Alla ska tänka likadant.

MKULTRA i ny tappning eller bara i ett något annat format?

wildfire
2018-10-12 16:55
#11

#10 Ja vad säger man, det är hemskt och jag vill bara lägga en pizza på alltihop 🤮

Snygg taktik att kalla det för arbetsträningscenter, ingen rök utan eld där inte.

Vad menar man men "onormala skägg"? idag kan skägg se ut hur som helst så vad är onormalt egentligen.

Nu kan jag säga att jag gillar att besöka Kina utan tvekan och övervakningen får mig att känna mig trygg men det går till överdrift och forma om människor då går man utanför gränsen och kränker deras integritet.

Hong Kong  är ganska så säkert att resa till och även för ensamresenärer, visst det är ficktjuvar med mera i farten som överallt annars  men i stort så känner man sig trygg där och Kineserna är ett trevligt folk men det där myndigheterna har för sig med kontroll, övervakning, omskolning med mera där trampar man lite väl långt.

Missförstå mig inte övervakning är idag bra att ha och den behövs med tanke på terror med mera men den ska inte inkräkta på integritet och inte heller val av religion så länge religion inte är skadlig för den som utövar den och att den övergått i extremism.

Dom "vanliga" människor jag mött där har vart så himla trevliga och jag trivs så bra med Kineser däremot deras myndigheter borde nån ta i örat för det går till överdrift och människor ska kunna leva och bara vara sig men hur ska dom leva upp till det med dom krav som ställs tekniskt  på dom varje dag.

I en perfekt värld behövs ingen övervakning men världen är idag inte perfekt men minns ni hur det var innan vi fick övervakningskameror i butiker med mera och hur starkt vi reagerade på att bli filmade och övervakade vi höll på att smälla av i ren protest.

Idag är det en naturlig del av vår vardag den där vardagen som vi protesterade mot nåt så hemskt och går jag till mig själv personligen så skulle jag känna mig obekväm om jag besöker en butik som inte är övervakad just för det är för vår egen säkerhet.

Sen att det går i överdrift så som med chipp och man får inte ta bort valmöjligheter för människor att avgöra vad dom vill ha och inte så som det är idag för vi tvingas in i en värld alla inte vill ha del i, jag ska leva utan internet som jag skrev ovan men det återstår att se hur himla bra det går men här har vi just en sån sak att val knappt finns och människor blir utanför om dom inte är konstant uppkopplade. Bara det är kontroll och övervakning.

Inget ska vara tvång det ska finnas valmöjligheter för alla oavsett för ingen ska bli utanför.

Skulle det bli obligatoriskt med chippen då skiter jag i det här och jag hoppar framför närmaste tunnelbanetåg  för nåt chipp får man inte in i kroppen på mig däremot kan jag känna en viss trygghet med övervakning så som på flygplatser med mera. Jag gillar den inte men mycket är också till för oss så vi ska känna en trygghet.

Sen är det ju så också att har vi inget att dölja så behöver vi inte vara rädda tvärtom säkerheten är där för oss.

Huygens
2018-10-12 19:00
#12

Jag har en liten annan åsikt på den sista punkten.

Alla har vi något att dölja, även om det är som Elon Musk säger, mestadels saker som är pinsamma men kan också vara viktiga. Ett exempel är två kvinnor som via telefon diskuterade sina problem på jobbet. Den ena kvinnan spelade in samtalen och lät den andra kvinnans kollegor lyssna på samtalet. 

Det blev roligt.

Resultatet var en omöjligt situation.

Tänk efter själv nästa gång du pratar med någon förtroligt om problem med t ex arbetskamrater, bekanta eller släkt. Vill du att alla ska känna till vad du säger?

Idag marknadsför Illuminati att alla människor ska skaffa sej mikrofoner (Siri, Alexa mm) som spelar in att allt vad du säger i hemmet. Informationen sänds sedan till CIA/NSA i Langley, Virginia, USA eller GCHQ i Storbritannien och kan avlyssnas på vägen av en variation hackare och kriminella. SVT, 2018-10-09

Eller Smart-TV:n som filmar dej i ditt eget hem utan att du vet om det, även när du tror att din Samsung Smart-TV är avstängd (tråd).

Problemet är att vissa av dessa pinsamheter kan utnyttjas av myndigheterna som påtryckningsmedel. I Sydkorea har säkerhetstjänsten lyckats pressa chefsåklagare att avgå genom att via styrd media avslöja existensen om utomäktenskapliga barn hos åklagarna.

Av just den orsaken infördes det i USAs konstitution år 1776 ett totalt förbud mot myndigheter och regering att avlyssna privatsamtal. Bakgrunden var att Storbritanniens kung på 1700-talet hade spioner överallt som avlyssnade vanligt folk och sedan skrev ner ifall någon hade kritiskt tänkanden mot kungen, kyrkan eller adeln. Dessa personer utpressades, hotades, avrättades sedan i vissa fall eller fängslades på livstid.

Och i modern tid:

USA:s Kongress diskuterade i 5 års tid Snowdens avslöjande om NSAs olagliga avlyssning av alla amerikaner och sedan la Obama locket på. NSA:s avlyssning är fortfarande olaglig och mot USA:s Konstiution, men inga viktga politiker verkar bry sej pga kontroll från Bilderberggruppen och Illuminati.

Uppgifter om hälsotillstånd eller tillfälliga psykiska problem kan användas mot dej om du ska söka en ny anställning eller hyra en bostad. En person vars son eller dotter som i hemlighet är transvestit/homo, kan vara en uppgift som kan användas i utpressningssyfte. Och om sådana uppgifter läcks till brottsliga organisationer i andra länder, som när Löfvenregeringen medvetet släppte hela Transportsstyrtelsens körkortsregister till kriminella i Rumänien, Tjeckien och Ungern, på uppdrag av Bilderberggruppen, kan du eller dina närmaste råka illa ut.

Listan kan göras lång.

Alla har vi något att dölja, ibland utan att veta om det.

Sen nämnde du "terror".

Tyvärr är det nog så att 99 % av alla terrordåd utförs av nationella säkerhetstjänster. Allt från skolskjutningar till falsk flagga 911. Även NATO:s uppbyggnad, finansiering, träning och utrustning av Islamiska Staten.

Mer övervakning kommer inte göra oss säkrare mot sådan statsterrorism. Jag nämnde t ex Obamas terrordrönare mot civilbefolkning i annan tråd.

Det är en av flera orsaker till att jag ser mikrochippningen av allmänheten som ett mycket stort hot mot oss alla.

Huygens
2018-10-14 16:46
#13

Frun till förra Interpolchefen säger att "försvinnanden" i Kina är mycket vanligt förekommanden. DM, 2018-10-09

Kinesiska myndigheter röjer successivt undan alla oppositionella och ibland även personer med band till oppositionella.

Annons:
wildfire
2018-10-14 17:14
#14

#12 Alla har vi något att dölja, även om det är som Elon Musk säger, mestadels saker som är pinsamma men kan också vara viktiga. Ett exempel är två kvinnor som via telefon diskuterade sina problem på jobbet. Den ena kvinnan spelade in samtalen och lät den andra kvinnans kollegor lyssna på samtalet. 

Där får jag instämma med dig för många tjattrar om precis vad som helst och det är så lätt att idag spela in allt vad folk säger och har man otur kan det vändas emot sig. Jag har inte tv men en omodern mobil med sms det är allt.

Smart tv, är det en sån där med internet i ? ursäkta jag frågar men jag har faktiskt inte koll på sånt där ☺️Har läst att även kylskåp har internet och då kan man undra vad tusan ska man med nätet på i ett kylskåp.

Jag kan inte annat än hålla med dig i den frågan för visst är det nyfikenhet och kontroll som idag gäller men ibland kan den också vara bra att ha om den hanteras på rätt sätt för vår egen säkerhet men som du skriver så används det också i onda syften.

Idag marknadsför Illuminati att alla människor ska skaffa sej mikrofoner (Siri, Alexa mm) som spelar in att allt vad du säger i hemmet. 

Ska kika på din länk sen men för att Siri Alexa ska kunna spela in krävs det att man har allt möjligt inom teknik och så lever inte jag men många gör och då blir det som jag skrev ovan skört.

Det är en läskig utveckling vi gått till mötes det tror jag inte går förbi nån och det här påtalade jag så tidigt som när tekniken började göra sitt intrång hos oss men alla såg med spännande ögon på det här och jag var en sån där dryg en som inte skulle hänga med men idag är jag tacksam att jag avstått så mycket för jag ser hur fast många av mina vänner är i sin teknik.

Min gamla dator är ett tröskverk i jämförelse med hur mina vänner har med sin teknik och jag har varnat dom så många gånger att inte gå på allt för det finns en stor baksida med det här.

Tyvärr är vi i dag beroende av tekniken men som jag skrev ovan så avslutar jag internet men hur det ska gå det återstår att se och det är något jag sagt jag vet inte hur många gånger men ur det ska jag till varje pris om det så blir det sista jag gör.

Det är en av flera orsaker till att jag ser mikrochippningen av allmänheten som ett mycket stort hot mot oss alla.

Absolut där håller jag med dig helt för det ska vara valfritt  om det ens ska få finnas till. Det borde förbjudas av flera orsaker mer än övervakning  så som alla dom som lider av elallergin. Ingen tänker på dom i sin framfart att utveckla teknik och hur utanför samhället dom blir.

Jag har en väninna som lider av det där och hon kan  inte gå ut, hon kan inte resa hon kan inte gå till affären. Hon kan inte träffa vänner på ett enkelt fik över en kopp kaffe , hon kan inte ta tåget eller bussen för överallt finns tekniken som gör henne sjuk och hon har fått dra sig undan både allmänna platser och människor för alla ska ju ha sina förbannade mobiler på.

Nu har hon tur att ha en make som förstår henne samtidigt som han är en teknikfantast så som deras son och dom hänger med i det tekniska men dom väljer att göra det i avstånd till min väninna just för att hon blir så sjuk av all teknik.

Jag tycker det är hemskt att man glömmer dom här människorna som är allergiska och inte kan ha en normal vardag, det gör ont i mig för jag känner min vän så väl och hon är en fantastiskt fin person på alla plan men hon lider av elallergi och hon stöts ut av samhället som så många med henne gör som lider av det där.

Så ska inte världen se ut 😕alla ska få plats och tekniken borde faktiskt utrotas. Vi levde utan den förr så varför kan vi inte göra det idag.

Huygens
2018-10-14 18:57
#15

Ja, en Smart-TV kan kopplas till internet och möjliggör då avlyssning och filminspelning via dess inbyggda kamera.

Det finns folk som testat att prata om hundmat, trädgårdsredskap eller badkar med mobilen/datorn påslagen och sedan gått in på websidor med mycket reklam. Mycket riktigt har reklam för badkar, trädgårdsredskap eller hundmat visats på sidorna inom någon halv minut. Folk som pratar om restaurangbesök har berättat att dom i Storbritannien plötsligt visats reklam för lokala restauranger i omgivningen på sin mobil. Reklam dom inte tidigare visats. Troligen är det AI-program som analyserar talet, vad som sägs och sedan plockar fram matchande reklam. Övervakningen och avlyssningen via mobilen/datorns mikrofon, är omfattande och otillåten.

På något sätt känns det också som om myndigheterna gör absolut inget för att stoppa dom multinationella företagens (och utländsk säkerhetstjänsts) insamling av lagskyddad privat information. I valet senast (2018) var den politiska debatten om privatskydd på nätet borta, liksom debatten om att bevara kontanterna och om dom mycket osäkra Bank-ID som massvis med personer använder. Åtgärder mot ID- och lagfartskapningar var obefintliga eller helt osynliga i valdebatten. Det kändes som om debatten i valet var radiostyrd mot en enda fråga och locket las på allt annat.

Hackare kan ta över styrningen av bilar som är kopplade mot internet samt i vissa fall även slå av funktionen som annars ska utlösa krockkudden.

Troligen kan alla känna av det hav av radiovågor som vi dagligen badas i. Kaliforniens hälsomyndighet varnade förra året, för skadorna man kan få av mobilen (tråd).

Tyvärr var traditionell media snabba med att lägga locket på.

Ingen betydelsefull svensk politiker har nämnt faran med mobilstrålningen.

Ingen.

Och 5G är troligen mycket farligare, då basstationerna kommer stå tätare och sänder mer strålning.

wildfire
2018-10-16 17:19
#16

Det är en stor apparat det här och jag tänker på när jag var med en kort tid på facebook vilket jag drog mig snabbt ur för jag såg saker där som jag bara inte kunde acceptera både vad gäller reklam men också vad gäller insyn i dina vänners konton om någon gjorde ett test, du vet dom där som säger en massa gott om dig och folk var som vilda att göra dom helt utan att läsa det finstilta som binder dom till företagen som ligger bakom.

Något jag också la märke till var att om jag tittat på kläder på en sida så fick jag plötsligt upp reklam för varenda kavaj jag kollat på från samma försäljare  och likaså med allt annat jag  tittat på och jag kunde inte förstå hur fasen det kunde gå till men idag vet jag och jag drog mig ur det där h-veteshålet snabbt som attan .

För några år sedan när jag hade en mobil med internet och allt det där så stod jag som ett levande frågetecken över hur den kunde hitta en g mail adress som jag hade haft för många år sedan och helt glömt men plötsligt fanns den i telefonen helt utan att jag själv hade gjort något åt det. Telefonen hittade den själv och det där kan jag bara inte få in i huvudet hur fasen det går till men det går till .Den åkte ju ut fortare än kvickt 😡

Man blir ju så arg och trött på det här och nöjer sig med reklam gör man inte det är en intro till mer privat för att ha koll på hela jordens befolkning.

Jag är oerhört tacksam över att jag inte fallit offer för all teknik för den har inte fått plats i min vardag. Visst internet och jo jag har provat på mobil och så men nä det här är inget för mig. Nu återstår att se om några dagar om jag kan vara utan nätet men jag lever väldigt gammaldags med allt så jo jag tror att jag kan vara utan men det är jag det och jag tänker mer  på alla dom som hela tiden trillar dit, sorgligt och det måste få ett stopp men en dag säger universum ifrån hit men inte längre för nu är snart Moder Jord slut och vi människor är dom som kör henne i bottnen.

Det finns inget hopp och den som tror det finns den är blind, andra sidan är vår destination och den är perfekt det kan inte den fysiska jorden ändra på ❤️

Huygens
2018-10-16 17:42
#17

Det känns som om vi är här för att lista ut något. Det har hänt flera gånger att jag grävt i en fråga på egen hand och det visar sej ofta att allt vad jag lärt mej via utbildning/media/skola/nyheter är mer eller mindre fel.

Huygens
2018-10-20 18:45
#18

Kina kartlägger och övervakar olika minoriteter såsom uigurer och muslimer genom sk QR-koder, "prickkoder", som klistras på bostäderna eller på vissa tillhörigheter såsom personliga köksknivar som räknas som möjliga terrorvapen. Business Insider, 2018-09-13

wildfire
2018-10-21 05:31
#19

#18 Usch , man saknar ord 😕

Teknisk övervakning har tagit över människan helt tycks det som. Från i morgon är jag utan internet och jag hoppas jag aldrig tar tillbaka det för man får så nog av det här 😓

Huygens
2018-10-22 11:25
#20

En robot fattar nu beslut om försörjningsstöd i Trelleborg. SVT

När beslutet om att ersätta socialsekreterarna med en robot, slutade 12 av 16 socialsekreterare.

Med sk EEG-huvor kan man nu läsa personers tankar. Tre personer har lyckats spela tetris genom att få sina tankar lästa av en maskin. Sveriges Radio

EEG-huvan kan även stimulera hjärnan att tänka "rätt" tankar. Vi kan bli Robotmänniskor.

Trevligt.

Annons:
wildfire
2018-10-22 17:29
#21

#20 Hemskt otrevligt  hur det är och hur det blir och kommer att se ut i våran framtid 😕

Känner mig lurad in så in i vassen i det här, en dag utan internet och här är jag igen. Klarade inte av det och jag vill verkligen ur det här. Klart det kan vara på ont och gott men nånstans behöver vi dra en gräns och sätta stopp för det här  och en dag jag ger mig inte jag ska ur internet till varje pris. Blir faktiskt arg för du har rätt Huygens i så mycket.

Jag håller kanske inte med dig om allt men fasen du har mycket att tillföra i såna här frågor det kan jag inte komma ifrån.

Får jag fråga dig och nu menar jag inte att vara provokativ eller något sånt men hur kommer det sig att du har internet och är aktiv som här på i fokus med tanke på att allt är så övervakat så borde du känna som mig att bara slänga ut alltihop och aldrig mer återvända.

Jag föll dit igen men jag ska ur så känner jag för det här är obehagligt det vi går till mötes. Jag har just nu tillfälligt nät så jag kan dra mig ur men hur kommer det sig att du Huygens har nätet med tanke på hur det styr dig och att du konstant övervakas ?

Hoppas du tar frågan på rätt sätt för jag bara undrar  🌺

En idealistisk värld vore utan internet och helt utan tekniken.

Huygens
2018-10-22 18:26
#22

Systemet i världen är ordnat så att det är svårt att hålla sej utanför internet. Visst, man kan lyckas ganska långt, men då måste man även avsäga sej vissa saker och det tror jag måste vara upp till var och en att bestämma om dom vill försöka.

Man kan gå längre och t ex även försöka hålla sej utan telefon, men då blir det ännu ett steg värre. Jag saknar en bra lösning.

Samtidigt är internet ett sätt att få information om man är beredd att undersöka saker och ting. På så sätt kan man lära sej mycket. För informationsspridning / -inhämtning om t ex falsk flagga 911, bluffen med HIV/AIDS, fejkade Apollomånlandningarna och liknande saker, är internet en källa till information. Och det ser ut som om makthavarna är på väg att stänga ner den reella informationsaspekten av internet, t ex genom att banna informationskonton och alternativskapare på youtube.

När det gäller Facebook och twitter tror jag det kan vara idé att inte sprida information om sej själv eller andra. Dessa plattformar kan med tvekan användas för informationsinhämtning eller så kan man helt ta bort sina konton där. Jag försöker använda internet för att lära mej sådant fasadmedia mörkar och ibland skriver jag lite om det på iFokus, för den som vill läsa.

I grund och botten handlar det om vem som styr världen och så länge inte en majoritet av allmänheten sätter stopp för dom styrande makthavarna har dessa fritt spelrum. Frågan är om det också är omöjligt att ändra?

Hur många gånger förut har makthavarna gjort detta i historien? Vem byggde pyramiderna i Egypten och hur föll kunskapen om hieroglyferna helt, verkligen 100 %, i glömska?

Vi vet dessutom inte ens vad makthavarnas egentliga målsättning är eller vem dom är, mer än att dom inte är människor. Troligen är jorden inte heller den första planeten dom tagit kontroll över.

Att lyckas bli helt utan internet är svårt på flera sätt. T ex moderna bilar är kopplade till internet och det har visat sej att hackare kan ta över bilen. Det var troligen så CIA/FBI mördade journalisten Michael Hasting (wiki) när hans bil körde in ett träd på en låghastighetsraksträcka i låg fart och bilen exploderade våldsamt i ett hav av eld som slungade växellådan 60 meter bort från bilen. FBI kremerade skyndsamt kroppen innan Hastings änka ens blev informerad och kunde låta en oberoende läkare undersöka dödsorsaken.

Övervakningskameror och mobiler spelar in allt vad som sägs eller vart folk befinner sej och sänder det till CIA i Langley Virginia och NSA/GCHQ. Politiker som lyder Bilderberggruppen mörkar, tiger och låtsas som det regnar. Eller riktar uppmärksamhet mot något ointressant helt enligt instruktionerna i CIA:s manual Silent weapons for quiet wars, som del av Illuminatis terrorplan mot världens folk.

Alla som opponerar sej löjliggörs enligt instruktionerna i CIA:s manual Dispatch 1035-960 som offentliggjordes år 1976 efter domstolsbeslut. SVT är en av dessa mediakanaler som åtlyder Dispatchens instruktioner.

KGB-agenten Yuri (Juri) Bezmenov avslöjade delar av Illuminatiplanen år 1984 (inlägg UiF) och mördades några år senare.

(Fritt från UiF):
===========

Illuminati har utrustat varje ny amerikanskt tillverkad bil i USA med en mordmekanism. FBI kan därmed styra och mörda obekväma visselblåsare genom att ta över gasreglade, broms och styrningen i visselblåsarens bilen.

T o m krockkudden i bilen kan tas över och kopplas bort av FBI. Det har nu visat sej att ett elektroniskt fel i FBIs mordfunktion på amerikanska bilar, av misstag (?) dödat 132 personer.

Straffet? Det är gratis för bilcheferna.

Normalt sett ska inte krockkudden vara beroende av elektronik och krockkudden ska heller inte kunna kopplas bort elektroniskt. Krockkudden ska normalt sett utlösas automatiskt (mekaniskt) om bilen utsätts för en kraftig inbromsning (krock).

Om FBI fått sin vilja igenom hade även säkerhetsbältena i amerikanska bilar kunnat kopplas ur via fjärrstyrd elektronik. En FBI-agent kan då mörda någon genom att vrida på ett reglage på sin fjärrkontroll och i hög hastighet styra bilen in i ett träd med krockkudden bortkopplad och bilbältets fästpunkt i karossen bortkopplad. SvD, 2015-05-15

"Bilarnas tändning kunde slås av under körning, vilket kunde medföra att … krockkuddarna slutade att fungera."

(Likaledes UiF):
===========

Nu kan inte bara FBI/MI5 ta kontroll över din bil och köra den utför ett stup. Aftonbladet, 2015-07-22

Även hackers kan ta över din bil på 15 km avstånd. koppla bort bromsarna och trycka gasen i botten. Mer än 470 000 bilar berörs (kanske 10-tals miljoner bilar?).

"Ett gäng hackare har bevisat att det är möjligt att ta kontroll över en bil på så mycket som 15 kilometers avstånd. Från soffan kunde de genom sin mobil eller dator stänga av bromsarna så att bilen körde rakt ner i diket."

Det var på liknande sättet som popgruppen Viola Beach (wiki) mördades i samarbete mellan SÄPO och brittisk säkerhetstjänst.

_____

Hur man än gör är det svårt att veta vad som är bäst att göra. Hämta info kan man i alla fall göra.

Huygens
2018-10-31 17:50
#23

Hackare kan stjäla dina minnen och utpressa dej via ditt mikrochip. DM

Artikeln talar inte om ifall det är nordkoreanska agenter, iranska dataexperter eller Donald Trumps ryska Putinlojala hackare vi ska vara mest rädda för. Mikrochippen utvecklas av DARPA, NSA, GCHQ och kommer användas på befolkningen av CIA och MI5.

Huygens
2018-11-04 23:18
#24

SVT om Kinas "god medborgare"-poäng.

Huygens
2018-11-09 14:31
#25

Kinas diktaturregim tvingar uigurer i Sverige att samla personlig information om sin folkgrupp. Sveriges Radio

Säger dom nej, blir det konsekvenser för deras vänner och familj i dom kinesiska "omskolningslägren". Löfvenregeringen åtgärder är obefintliga och borgligheten tiger om problemet.

Min misstanke är att Bilderberggruppen testar hur långt dom kan gå med nationsövergripande massövervakningsagendor, innan allmänheten reagerar.

wildfire
2018-11-16 06:01
#26

Det blir bara värre och värre ,kom över det här och känner bara avsky mot att tekniken ska ersätta människan i alla lägen. Man blir illamående,kunde knappt se på det för jag tycker det är så fruktansvärt hemskt att tekniken ska ersätta människan.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-ar-varldens-forsta-virtuella-nyhetsupplasare

Magi-cat
2018-11-16 07:48
#27

Det är inte tekniken i sig det är fel på. Det är vem som styr, vem som beslutar, vem som har makten över vem.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
wildfire
2018-11-16 08:55
#28

#27 Visst är det så och det är en skrämmande utveckling.

Huygens
2018-11-17 01:34
#29

Kina inför kontinuerlig ansiktsigenkänning via mobilen på alla barn (och vuxna), med motivering att dom inte ska spela så mycket mobilspel. Sveriges Radio, 2018-11-14

1984

wildfire
2018-11-21 03:51
#30

Mer övervakning från Kina. Dom är ju helt besatta av det här,ingen måtta ingen gräns alls  😮

https://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/polisens-nya-hjalpmedel-tekniken-som-identifierar-personers-gangstil/

Huygens
2019-01-07 16:34
#31

Kina har börjat sy in mikrochip i fibrerna på kläder för att registrera om skolelever sover på lektionerna och vart dom befinner sej. (YT/Zoon Politikon, 2019-01-07, 6 min)

Fibrerna kan även registrera vilka mellanmål eleverna äter.

[[eskils_]]
2019-01-07 17:52
#32

Usch!! Såg lite om det här på TV också häromdagen.

Kina är en kommunistdiktatur. Diktaturer är omänskliga.

Huygens
2019-01-07 18:08
#33

Illuminatis agenda är att rulla ut det globalt. Det pratas redan i USA-media om hur bra det är med dessa "smarta" fibrer som kan övervaka allt. Och så 5G på köpet.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Huygens
2019-01-09 18:10
#35

MKULTRA mind control chip är nu utvecklat och testas på apor. Chippet kontrollerar apornas rörelser och humör.

Hjärnchippet som opereras in i apornas hjärnor påstås ha utvecklats av Illuminatiorganisationens Facebooks ägare, Mark Zuckerbergs företag Chan-Zuckerberg Initiative. Bussiness Insider, 2018-12-31

Mark Zuckerberg lovar att chippet i hjärnan endast kommer på användas på människor för att "hjälpa" och "bota sjukdomar". Mikrochippet påstås ha kostat Mark Zuckerberg 45 miljarder kr att utveckla.

Tro på det.

Analys av Holly Irvin (Seeliger). (YT/Zoon Politikon, 2019-01-05, 6 min)

Mark Zuckerbergs företag stoppar in mikrochip med 128 elektroder i apornas hjärnor. Mark Zuckerberg är nu väldigt sugen på att göra samma sak med människor och sälja informationen som hämtas ur våra hjärnor till multinationella företag.

Zuckerbergs mikrochip kan styras via och extrahera information ur våra hjärnor via 5G. Målet är att kunna radera och ersätta våra tankar mha mikrochippen, så att allmänheten bara tänker sådana tankar myndigheterna vill att vi ska tänka och att vi upphör ifrågasätta dom officiella fasadhistorierna.

(YT/David Icke, 2019-01-09, 12 min)

Tyvärr har många människor redan självmant upphört ifrågasätta myndigheterna. T ex när jag nämnde att Apple avsiktligt saktade ned och avsiktligt åldrade äldre modeller av iPhone, bemöttes det av kommentaren att det var "en onödig konspirationsteori".

Idag har Apple och Samsung dömts till 150 miljoner kr i böter för nedsaktningen i en italiensk domstol.

Likadant när jag på ett forum nämnde att Elon Musks röda Tesla som påstods skjutits upp av SpaceX, uppvisade imma på vindrutan, vilket är omöjligt i vakuum under solljus, kom det naiva reaktioner.

Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
2019-01-14 14:43
#37

Totalövervakningen är på väg att införas i svenska skolor, sk biometrisk data ska samlas in. Ansiktsigenkänning av eleverna via AI är första steget. Ökad stressnivå är bara förnamnet. Storebror ser dej alltid, överallt. Privatliv hejdå om vi inte säger ifrån. SVT

Via ditt datainsamlade kroppsspråk kan sedan ditt humör och din sinnesstämning registreras på en dator och säljas till multinationella företag eller skänkas till utländsk säkerhetstjänst på samma sätt som hela Transportstyrelsens körkortsregister lämnades ut till icke-säkerhetsklassade amerikanska företag och dataexperter i östeuropa.

Och när en falskflagga genomförs i en svensk skola kan dom olika kamerorna vara "avstängda" på samma sätt som kamerorna var "avstängda" i tunneln där Lady Diana mördades.

Huygens
2019-01-14 17:07
#38

Forskare har lyckats koppla ihop hjärnorna på 3 personer så att dom kan läsa varandras tankar. Tankeläsande AI är runt hörnet. För att "skydda" dej mot "terrorister". Hedersord. Science Alert, 2019-01-01

Illuminati är mindre än 50 år från att ha teknik, mikrochip, som både kan läsa våra tankar, radera "oönskade" tankar samt stoppa in sådana tankar och känslor som myndigheterna vill att vi ska tänka eller uppleva. Makthavarnas metod kommer bli att utnyttja 5G som tankeläsare/-raderare och manipulerare av våra känslor.

Total Masskontroll är mindre än 50 år bort.

Analys av Holly Seeliger. (YT/Zoon, 2019-01-14, 8 min)

wildfire
2019-01-15 17:56
#39

Den här övervakningen kan minska brott och då är den av god art, jag har en gång vart emot den men när jag tänker närmare på saken varför skulle jag vara rädd för den om jag sköter mig och mitt ?

Den som känner sig hotad av den har något att dölja så enkelt är det och det påminner lite om hur det var i mitt yrke för ett antal år sedan när man införde drogtester och hur många som då protesterade med ord som att det inskränker på integritet med mera men en drogfri arbetsplats är vad som gäller oavsett yrke och redan då såg jag rädsla så vad dolde många som var rädda för att bli drogtestade ?

Massor förmodligen dom skulle inte gå igenom utan att bi påkommen med ditten och datten i kroppen , samma med övervakning har vi inget att dölja så vad är vi rädda för egentligen om vi tänker efter ?

På den tiden när kameror började komma lite överallt kände vi också ett obehag men idag känner vi oss mer trygga med en övervakad butik,tågstation,flygplatser med mera och vi har vuxit in i att det är bra för oss.

Absolut så är det bästa samhället ett samhälle där ingen övervakning behövs, det tror jag vi alla är överens om och det vore ett idealistiskt samhälle men där är vi inte nu och år 2017 anmäldes 1,51 miljoner brott i Sverige och det är en jättesiffra om än den innefattar alla former av brott stora som små men ändå 1,51 miljoner  det är rysligt mycket och dividera det på 365 dagar kära min värld 😮

Vi får nog vara tacksamma över att vi får övervakning för den är just nu enda utvägen för världen och vi måste sluta se det som ett hot mot oss och inse att sköter vi vårt vad har vi då att vara rädda för ? 

Jag har vart ambivalent i den här frågan för den är svår helt klart men så ser jag på Kina som ett exempel av många och dom uträttar något och får ordning medan vi i mesiga Sverige bara daltar med dom som begår brott.

Jag såg ett inslag där man intervjuade Kineser och dom ansåg det vara bra men självklart fanns dom som anser annat men som två unga tjejer sa det får ordning på oss på gator och torg.

Ett tag tänkte jag bojkotta Kina jag som trivs så i det landet men där har jag fel och så länge jag sköter mig och mitt vad har jag att vara rädd för  ? det är tvärtom jag känner mig säker som turist i landet och jag hoppas innerligt att det här också införs i Sverige för vi behöver ordning och reda i leden så vi kan sätta stopp för den pågående brottslighet som vi utsätts för, 1,51 miljoner anmälningar är inte att förringa det är en verklighet och vad vi behöver för att komma tillrätta är diktatur annars faller vi offer för att brottsligheten tar över.

Flytta då säger en del om det inte passar, men ärligt ska vi skötsamma medborgare överge vårt land för att kriminella ska få ta över landet ? aldrig i livet vi behöver hårda nypor och tag en diktatur som ser till att vi förpassar oss i leden och vi ska kämpa för att det blir så, ordning och strikt reda i landet . Demokrati är inget vårt land klarar av och det måste vi inse.

https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2018-03-27-slutlig-brottsstatistik-2017.html

Magi-cat
2019-01-15 20:18
#40

#39 Är du nu där igen att du förordar diktatur?! Det är helt ofattbart för mig, vi lever i ett land folk flyr TILL för att de blivit förföljda i diktaturstater, för att de inte får uttrycka sin mening eller hysa en avvikande åsikt! Tror du diktaturer är något slags paradis av ordning och reda? Ser du då inte vad de gör med människor som lever i tvång och rädsla?
Var får du det ifrån att en diktatur skulle vara garant för "ordning och reda"? Snarare är det länder med utbredd korruption och visst finns där våld mot oskyldiga!

Angående övervakning: Vet du förresten om att våldsbrott och ordningsstörningar inte minskar med kameraövervakning? Detta enligt BRÅ.

Jag blir upprörd och tycker det är ytterst obehagligt att läsa vad du skriver! Tänk dig för vad du ropar efter! En dag kan det vara för sent att ångra sig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Ay'e]
2019-01-21 18:02
#41

J#40 jag blir upprörd och tycker det är ytterst obehagligt att läsa vad du skriver! Tänk dig för vad du ropar efter! En dag kan det vara för sent att ångra sig!

Den dagen hoppas jag  på med full kraft .

Annons:
Magi-cat
2019-01-21 20:35
#42

#41 Wildfire: Och den rätten tar du dig att tala för andra?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2019-01-21 21:10
#43

#39 se #12

Huygens
2019-02-04 10:03
#44

Framtvingade bekännande under tortyr.

Gui Minhai har tvingats "erkänna" inför kamera att han begått brott i Kina. "Erkännandena" har TV-sänts. SVT

Lägg märke till i media hur mycket svenska politiker reagerat på saken. Även Kina ingår i Bilderberggruppens intressesfär, fast på ett lite annorlunda sätt, ungefär som Saudiarabien eller Ryssland.

Huygens
2019-02-13 12:23
#45

Minst en miljon människor sitter i kinesiska arbetsläger där dom utsätts för hjärntvätt och tortyr. SVT

Kina har över 1200 arbetsläger där personer fängslats utan någon egentlig anledning. Dagligen försvinner personer. SVT

Huygens
2019-04-27 11:12
#46

Mikrorobot kan förflytta sej runt i kroppen och ta sej fram till hjärtat. SVT

Huygens
2019-04-28 11:17
#47

Leicas reklam censurerad pga historisk bild från Tiananmen. (YT/China Uncensored, 2019-04-26, 6 min)

Ordet Leica raderas eller blockeras på social media av kinesiska myndigheter.

Upp till toppen
Annons: